Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte of oude batterij in een Asus ROG G751JL te vervangen of te repareren.

  1. Gebruik een openingstool om de kleine rubberen afscherming in de rechter bovenhoek van de RAM-ingang omhoog te duwen. Gebruik een openingstool om de kleine rubberen afscherming in de rechter bovenhoek van de RAM-ingang omhoog te duwen.
    • Gebruik een openingstool om de kleine rubberen afscherming in de rechter bovenhoek van de RAM-ingang omhoog te duwen.

  2. Verwijder de 5.3 mm lange Phillips #00 schroef die de RAM-ingang bevestigt.
    • Verwijder de 5.3 mm lange Phillips #00 schroef die de RAM-ingang bevestigt.

    • Deze schroef wordt in het gat in de deur gehouden door een sluitring en zal er niet uitkomen, zelfs niet als je deze hebt losgeschroeft.

  3. Steek de punt van een openingsplectrum in de naad bij de rechter bovenhoek van de RAM-ingang en wrik de deur lichtjes en voorzichtig omhoog. De deur wordt op z'n plek gehouden door kleine klemmen rondom de hoeken. Wrik de deur omhoog tot je de meest dichtstbijzijnde voelt losklikken.
    • Steek de punt van een openingsplectrum in de naad bij de rechter bovenhoek van de RAM-ingang en wrik de deur lichtjes en voorzichtig omhoog.

    • De deur wordt op z'n plek gehouden door kleine klemmen rondom de hoeken. Wrik de deur omhoog tot je de meest dichtstbijzijnde voelt losklikken.

  4. Steek de brede kant van een openingsplectrum in een nieuwe plek in de naad tussen de RAM-deur en de computer. Wrik de deur omhoog om de klemmen het dichtst bij je plectrum los te maken. Schuif je plectrum door de naad rondom de deur en wrik de deur af en toe omhoog totdat alle klemmen die de deur bevestigen los zijn gekomen.
    • Steek de brede kant van een openingsplectrum in een nieuwe plek in de naad tussen de RAM-deur en de computer.

    • Wrik de deur omhoog om de klemmen het dichtst bij je plectrum los te maken.

    • Schuif je plectrum door de naad rondom de deur en wrik de deur af en toe omhoog totdat alle klemmen die de deur bevestigen los zijn gekomen.

  5. Verwijder de RAM-ingang.
    • Verwijder de RAM-ingang.

  6. Verwijder de 5.2 mm lange Phillips #00 schroef die de optische schijf bevestigt.
    • Verwijder de 5.2 mm lange Phillips #00 schroef die de optische schijf bevestigt.

  7. Steek een openingstool in de opening tussen de optische schijf en de laptop. Wrik de optische schijf in een rechte beweging uit de laptop omhoog. Verwijder de optische schijf.
    • Steek een openingstool in de opening tussen de optische schijf en de laptop.

    • Wrik de optische schijf in een rechte beweging uit de laptop omhoog.

    • Verwijder de optische schijf.

  8. Gebruik de punt van een spudger om de elf rubberen sluitingen die over de schroeven in de onderkant van de laptop zijn geplaatst, eruit te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de elf rubberen sluitingen die over de schroeven in de onderkant van de laptop zijn geplaatst, eruit te duwen.

    • Sommige sluitingen bevatten een gat of inkeping waar je de punt van je spudger gemakkelijker in kunt steken om sluitingen te verwijderen.

  9. Verwijder 18 Phillips #00 schroeven met de volgende lengtes: Acht 8.8 mm lange schroeven
    • Verwijder 18 Phillips #00 schroeven met de volgende lengtes:

    • Acht 8.8 mm lange schroeven

    • Zeven 5.2 mm lange schroeven

    • Drie overige schroeven

  10. Kantel de laptop op z'n rechterkant. Gebruik een openingsplectrum om de linker- en rechterkant van de bescherming over de batterij uit de laptop los te krijgen, net zo ver totdat je beide kanten met je vingers kunt vastpakken. Gebruik een openingsplectrum om de linker- en rechterkant van de bescherming over de batterij uit de laptop los te krijgen, net zo ver totdat je beide kanten met je vingers kunt vastpakken.
    • Kantel de laptop op z'n rechterkant.

    • Gebruik een openingsplectrum om de linker- en rechterkant van de bescherming over de batterij uit de laptop los te krijgen, net zo ver totdat je beide kanten met je vingers kunt vastpakken.

  11. Til de batterijbescherming in een rechte beweging omhoog uit de laptop. Probeer de cover echter niet volledig te verwijderen, aangezien deze nog steeds verbonden is aan de laptop met een speakerkabel.
    • Til de batterijbescherming in een rechte beweging omhoog uit de laptop.

    • Probeer de cover echter niet volledig te verwijderen, aangezien deze nog steeds verbonden is aan de laptop met een speakerkabel.

  12. Trek de speakeraansluitingen in een rechte beweging uit elkaar om de speakerkabel los te koppelen. Zorg dat de speakerkabel niet in de weg ligt bij het installeren van de batterijbescherming.
    • Trek de speakeraansluitingen in een rechte beweging uit elkaar om de speakerkabel los te koppelen.

    • Zorg dat de speakerkabel niet in de weg ligt bij het installeren van de batterijbescherming.

  13. Op het scherm van de laptop tot een hoek van ongeveer 90°. Gebruik een spudger om een van de uitstulpingen aan de achterkant van de bovenste behuizingsmodule, die de schroefopeningen bevatten, omhoog te duwen. Zorg dat je zo dichtbij mogelijk bij de voet van de uitstulping wrikt om zo te voorkomen dat je de uitstulping zelf beschadigt.
    • Op het scherm van de laptop tot een hoek van ongeveer 90°.

    • Gebruik een spudger om een van de uitstulpingen aan de achterkant van de bovenste behuizingsmodule, die de schroefopeningen bevatten, omhoog te duwen.

    • Zorg dat je zo dichtbij mogelijk bij de voet van de uitstulping wrikt om zo te voorkomen dat je de uitstulping zelf beschadigt.

    • Herhaal deze procedure bij de andere uitstulping.

    • De bovenste behuizingsmodule wordt op z'n plek gehouden door kleine klemmen rondom de zijkanten. Wrik de module op een aantal plekken omhoog totdat je de klemmen los voelt klikken.

  14. Steek het platte einde van een spudger in de opening tussen de laptop en de bovenste behuizingsmodule, dichtbij het scherm. Als de opening niet groot genoeg is, herhaal je de vorige stap totdat je genoeg ruimte hebt om de spudger in te steken.
    • Steek het platte einde van een spudger in de opening tussen de laptop en de bovenste behuizingsmodule, dichtbij het scherm.

    • Als de opening niet groot genoeg is, herhaal je de vorige stap totdat je genoeg ruimte hebt om de spudger in te steken.

  15. Schuif de spudger langs iedere zijkant van de bovenste behuizingsmodule en wrik de behuizing aan iedere zijkant omhoog zodat je de klemmen losmaakt. Schuif de spudger langs iedere zijkant van de bovenste behuizingsmodule en wrik de behuizing aan iedere zijkant omhoog zodat je de klemmen losmaakt. Schuif de spudger langs iedere zijkant van de bovenste behuizingsmodule en wrik de behuizing aan iedere zijkant omhoog zodat je de klemmen losmaakt.
    • Schuif de spudger langs iedere zijkant van de bovenste behuizingsmodule en wrik de behuizing aan iedere zijkant omhoog zodat je de klemmen losmaakt.

  16. Als alle klemmen die de bovenste behuizing vasthouden los zijn gekomen, kun je de module lichtjes omhoog tillen en deze ongeveer 2,5 cm omlaag schuiven, weg van het scherm. Probeer de module nog niet volledig te verwijderen. Deze is namelijk nog steeds aan de laptop verbonden met vier kabels. Probeer de module nog niet volledig te verwijderen. Deze is namelijk nog steeds aan de laptop verbonden met vier kabels.
    • Als alle klemmen die de bovenste behuizing vasthouden los zijn gekomen, kun je de module lichtjes omhoog tillen en deze ongeveer 2,5 cm omlaag schuiven, weg van het scherm.

    • Probeer de module nog niet volledig te verwijderen. Deze is namelijk nog steeds aan de laptop verbonden met vier kabels.

  17. Gebruik de punt van een spudger om de kleine sluitklem op de ZIF-aansluiting van de backlightkabel van het toetsenbord omhoog te klappen. Zorg dat je de klem met scharnier omhoog wrikt, niet het contact zelf. Trek de kabel voorzichtig uit het contact.
    • Gebruik de punt van een spudger om de kleine sluitklem op de ZIF-aansluiting van de backlightkabel van het toetsenbord omhoog te klappen.

    • Zorg dat je de klem met scharnier omhoog wrikt, niet het contact zelf.

    • Trek de kabel voorzichtig uit het contact.

  18. Herhaal de vorige stap bij het toetsenbord, de trackpadknoppen en de trackpadkabels, die allemaal op zijn verbonden door middel van ZIF-aansluitingen. Herhaal de vorige stap bij het toetsenbord, de trackpadknoppen en de trackpadkabels, die allemaal op zijn verbonden door middel van ZIF-aansluitingen. Herhaal de vorige stap bij het toetsenbord, de trackpadknoppen en de trackpadkabels, die allemaal op zijn verbonden door middel van ZIF-aansluitingen.
    • Herhaal de vorige stap bij het toetsenbord, de trackpadknoppen en de trackpadkabels, die allemaal op zijn verbonden door middel van ZIF-aansluitingen.

  19. Verwijder de bovenste behuizingsmodule.
    • Verwijder de bovenste behuizingsmodule.

  20. Om de batterij los te koppelen, trek je de batterijkabel weg van de aansluiting, parallel aan hoe de kabels lopen. Verdeel de trekkracht over de gehele breedte van de kabel zodat de individuele kabels niet overmatig worden belast en eventueel beschadigd raken.
    • Om de batterij los te koppelen, trek je de batterijkabel weg van de aansluiting, parallel aan hoe de kabels lopen.

    • Verdeel de trekkracht over de gehele breedte van de kabel zodat de individuele kabels niet overmatig worden belast en eventueel beschadigd raken.

  21. Pak de zwarte tape die aan de schermkabel is bevestigd vast en trek deze in een rechte beweging omhoog om de schermkabel los te koppelen. Pak de zwarte tape die aan de schermkabel is bevestigd vast en trek deze in een rechte beweging omhoog om de schermkabel los te koppelen.
    • Pak de zwarte tape die aan de schermkabel is bevestigd vast en trek deze in een rechte beweging omhoog om de schermkabel los te koppelen.

  22. Schuif de punt van een spudger onder de zwarte antennekabel totdat deze tegen de aansluiting aan zit en wrik deze vervolgens recht omhoog van het moederbord om de antennekabel te ontkoppelen. Volg dezelfde procedure om de witte antennekabel los te koppelen. Om deze antennekabels weer aan te sluiten, plaats je de aansluitingen op de juiste plek en druk je deze rustig recht naar beneden. De aansluiting "klikken vast" in de contacten, net als de metalen buttons op een jasje.
    • Schuif de punt van een spudger onder de zwarte antennekabel totdat deze tegen de aansluiting aan zit en wrik deze vervolgens recht omhoog van het moederbord om de antennekabel te ontkoppelen.

    • Volg dezelfde procedure om de witte antennekabel los te koppelen.

    • Om deze antennekabels weer aan te sluiten, plaats je de aansluitingen op de juiste plek en druk je deze rustig recht naar beneden. De aansluiting "klikken vast" in de contacten, net als de metalen buttons op een jasje.

    • Zorg dat je iedere kabel in het juiste contact aansluit bij het weer in elkaar zetten van je toestel. De witte kabel hoort in het bovenste contact, terwijl de zwarte kabel in het onderste contact gaat.

  23. Verwijder de negen Phillips schroeven die het scherm bevestigen: Vier 6.8 mm lange Phillips #0 schroeven Drie 8.6 mm lange Phillips #00 schroeven
    • Verwijder de negen Phillips schroeven die het scherm bevestigen:

    • Vier 6.8 mm lange Phillips #0 schroeven

    • Drie 8.6 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Twee 5.2 mm lange Phillips #00 schroeven

  24. Til de twee metalen schermpaneeltjes omhoog en verwijder deze. Til de twee metalen schermpaneeltjes omhoog en verwijder deze.
    • Til de twee metalen schermpaneeltjes omhoog en verwijder deze.

  25. Til de monitor in een rechte beweging omhoog en verwijder deze.
    • Til de monitor in een rechte beweging omhoog en verwijder deze.

  26. Verwijder de twee 5.7 mm lange Phillips #00 schroeven die de batterij bevestigen. Verwijder de twee 5.7 mm lange Phillips #00 schroeven die de batterij bevestigen.
    • Verwijder de twee 5.7 mm lange Phillips #00 schroeven die de batterij bevestigen.

  27. Til de batterij uit de behuizing en verwijder deze.
    • Til de batterij uit de behuizing en verwijder deze.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Kristofer Cesaroni

Lid sinds: 06-10-16

976 Reputatie

Team

USF Tampa, Team 2-1, Sullivan Fall 2016 Lid van USF Tampa, Team 2-1, Sullivan Fall 2016

USFT-SULLIVAN-F16S2G1

4 Leden

A few steps in this guide are in the wrong order. Could get confusing for and unexperienced technician. Steps 10 - 12 should be before step 6. Other than that this was a very good guide.

Aaron Bower - Antwoord

Good catch! This guide was made by combining a few other guides ( we call prerequisite guides) and they were combined in the wrong order. I went ahead and fixed it. Thanks for the feedback!

Kelsea Weber -

This guide skips a very important step, without which the laptop is unable to connect to wifi networks at any reasonable range. You must reconnect the two cables on the left side of the monitor to the wifi chip. These must be in the order of white toward the monitor, black away from the monitor. I have taken pictures I would be happy to share for this step. Please contact me so I can share these pictures to remedy this oversight

ggrinste - Antwoord

Still not added,! Also the removal of three tiny screws under the lip of the CD Bay is completely unnecessary and they are very very difficult to put back in.

Steve Fox - Antwoord

Was able to complete with little issue thanks to this guide! I did, however, run into one problem: After the battery is unscrewed, it still has small tabs to lock it into place on either side. In the pictures, it comes right out with no issue but mine was caught pretty well where the circuit board extends down. It took a nerve-wracking amount of careful prying to finally get the battery tabs clear of the silicon. Still highly doable, and this was extremely helpful!

Alex - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 23

Afgelopen 7 dagen: 171

Afgelopen 30 dagen: 697

Altijd: 24,772