Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een versleten batterij in je Apple Watch Series 2 te vervangen.

Note: neem de juiste voorzorgsmaatregelen in het geval dat je batterij gezwollen is.

  1. Voordat je met een reparatie begint, haal je je horloge uit de oplader en zet 'm uit. Als je touchscreen gebroken is en je je horloge dus niet meer uit kunt zetten, kun je deze alternatieve methode gebruiken om 'm alsnog uit te krijgen.
  2. Bereid een iOpener voor (of pak een föhn or warmtepistool) en verwarm daarmee het gezicht van de horloge totdat het net te warm is om aan te raken.
    • Bereid een iOpener voor (of pak een föhn or warmtepistool) en verwarm daarmee het gezicht van de horloge totdat het net te warm is om aan te raken.

    • Laat de iOpener minstens een minuut op de horloge liggen om het scherm volledig op te warmen en daarmee de lijm te verzachten die het scherm aan de behuizing bevestigt.

    • Het kan zijn dat je de iOpener opnieuw moet verwarmen, of dat je het op verschillende plekken op het scherm moet toepassen omdat bepaalde delen afkoelen, om het warm genoeg te krijgen om los te maken.

    • Omdat de ruimte tussen het scherm en de body van de horloge zo klein is, heb je een scherp mesje nodig om ze van elkaar te scheiden. Lees de volgende waarschuwingen goed door voordat je doorgaat.

    • Bescherm je vingers door ze weg te houden van het mes. Als je er niet zeker op bent, bescherm je hand dan met een zware handschoen, zoals een leren of tuiniershandschoen.

    • Zorg ervoor dat je niet te veel druk uitoefent, aangezien dit ertoe kan leiden dat je met het mes uitschiet en daarmee jezelf of de horloge beschadigt.

    • Draag oogbescherming. Stukken van het mes of het glas kunnen breken en gaan rondvliegen.

    • Voel je vrij om de horlogeband vast te maken of juist te verwijderen om zo meer controle te krijgen tijdens het repareren.

  3. Plaats een kant van een aflopend mes in de enge ruimte tussen het scherm en de buitenste behuizing. Begin aan de korte kant van het scherm, het dichtst bij de digital crown. Druk je mes stevig en recht omlaag in de enge ruimte. Als je mes er eenmaal in zit, kun je het mes lichtjes kantelen om zo het scherm rustig omhoog te krijgen.
    • Plaats een kant van een aflopend mes in de enge ruimte tussen het scherm en de buitenste behuizing. Begin aan de korte kant van het scherm, het dichtst bij de digital crown.

    • Druk je mes stevig en recht omlaag in de enge ruimte.

    • Als je mes er eenmaal in zit, kun je het mes lichtjes kantelen om zo het scherm rustig omhoog te krijgen.

    • Steek je mes niet verder dan 1/16de van een inch, of ongeveer 2 mm in het toestel.

  4. Nintendo Switch-kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits

    Nintendo Switch-kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits
  5. Als je een kleine ruimte met je mes hebt gemaakt, verwijder je het mes en kun je de dunne kant van een openingstool erin steken. Duw je openingstool in de vrijgekomen ruimte en gebruik daarna je duim als een soort hefboom om vervolgens het scherm verder open te krijgen.
    • Als je een kleine ruimte met je mes hebt gemaakt, verwijder je het mes en kun je de dunne kant van een openingstool erin steken.

    • Duw je openingstool in de vrijgekomen ruimte en gebruik daarna je duim als een soort hefboom om vervolgens het scherm verder open te krijgen.

    • Probeer het scherm nog niet volledig te ontkoppelen of uit de behuizing te krijgen.

  6. Steek een openingsplectrum onder het scherm en scheid op voorzichtige wijze de Force Touch afdichting van het scherm. iFixit scherm- en batterijreparatiekits bevatten een vervangende Force Touch pakking, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het beschadigen ervan. Een manier om de Force Touch pakking heel te houden is door voorzichtig onder de hoek van het scherm te wrikken. Als de Force Touch pakking loslaat bij het omhoogtillen van het scherm, of als je de lagen van de pakking van elkaar scheidt, zul je de pakking alsnog moeten vervangen.
    • Steek een openingsplectrum onder het scherm en scheid op voorzichtige wijze de Force Touch afdichting van het scherm.

    • iFixit scherm- en batterijreparatiekits bevatten een vervangende Force Touch pakking, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het beschadigen ervan.

    • Een manier om de Force Touch pakking heel te houden is door voorzichtig onder de hoek van het scherm te wrikken. Als de Force Touch pakking loslaat bij het omhoogtillen van het scherm, of als je de lagen van de pakking van elkaar scheidt, zul je de pakking alsnog moeten vervangen.

    • Schuif je openingsplectrum rondom het scherm om de lijm tussen de Force Touch afdichting en het scherm los te krijgen.

    • Nogmaals: steek je openingsplectrum niet dieper dan 1/16e inch oftewel 2 mm in het toestel.

  7. Voorkom dat je de schermkabels beschadigt door het scherm nog steeds niet volledig te openen of los te maken. Open het scherm totdat je ongeveer een hoek van 45° graden heb en gebruik een pincet om de lijm tussen het scherm en de Force Touch pakking te verwijderen. Dirigeer de lijm om de horloge heen en langs de schermkabels om deze volledig te verwijderen.
    • Voorkom dat je de schermkabels beschadigt door het scherm nog steeds niet volledig te openen of los te maken.

    • Open het scherm totdat je ongeveer een hoek van 45° graden heb en gebruik een pincet om de lijm tussen het scherm en de Force Touch pakking te verwijderen.

    • Dirigeer de lijm om de horloge heen en langs de schermkabels om deze volledig te verwijderen.

  8. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de Tri-point schroef, die het metalen beschermpaneeltje op de batterijaansluiting bevestigt, los te maken. Verwijder het paneeltje.
    • Gebruik een Y000 schroevendraaier om de Tri-point schroef, die het metalen beschermpaneeltje op de batterijaansluiting bevestigt, los te maken.

    • Verwijder het paneeltje.

  9. Ontkoppel de batterij door de batterijaansluiting in een rechte beweging omhoog te tillen uit het contact met behulp van een wriktool. Buig de batterijaansluiting lichtjes omhoog zodat je zeker weet dat deze niet per ongeluk contact gaat maken.
    • Ontkoppel de batterij door de batterijaansluiting in een rechte beweging omhoog te tillen uit het contact met behulp van een wriktool.

    • Buig de batterijaansluiting lichtjes omhoog zodat je zeker weet dat deze niet per ongeluk contact gaat maken.

  10. Met de batterijaansluiting uit de weg, kun je de punt van een wriktool onder de plaat van de batterijaansluiting steken, welke onderdeel is van de batterij. Lift de plaat van de batterijaansluiting rustig omhoog en uit de uitsparing. Lift de plaat van de batterijaansluiting rustig omhoog en uit de uitsparing.
    • Met de batterijaansluiting uit de weg, kun je de punt van een wriktool onder de plaat van de batterijaansluiting steken, welke onderdeel is van de batterij.

    • Lift de plaat van de batterijaansluiting rustig omhoog en uit de uitsparing.

  11. Gebruik een schaar om een van je openingsplectrums te knippen totdat deze even breed is als je batterij. Probeer te voorkomen dat er scherpe hoeken aan blijven zitten. Schuif de gemodificeerde plectrum tussen de batterij en de behuizing aan de overkant van de digital crown. Gebruik een constante druk om de batterij langzaam maar zeker los te krijgen van de lijm die het aan het system board bevestigt.
    • Gebruik een schaar om een van je openingsplectrums te knippen totdat deze even breed is als je batterij. Probeer te voorkomen dat er scherpe hoeken aan blijven zitten.

    • Schuif de gemodificeerde plectrum tussen de batterij en de behuizing aan de overkant van de digital crown.

    • Gebruik een constante druk om de batterij langzaam maar zeker los te krijgen van de lijm die het aan het system board bevestigt.

    • Indien nodig kun je de batterij ook omhoog duwen via de bovenkant van de batterij, tegen de Taptic Engine (trilmotor).

    • Wees voorzichtig met de schermkabels en zorg dat je deze niet beschadigt bij het losmaken van de batterij.

    • Zorg er tevens voor dat je de batterij niet beschadigt of doorboort, aangezien het in brand kan vliegen of kan exploderen als je deze beschadigt.

    • Verwijder de batterij.

    • Zorg ervoor dat je de beschermlaag die de plakstrip beschermt los maakt voordat je de nieuwe batterij bevestigt.

    • Indien nodig kun je proberen de oude plakstrip her te gebruiken om je nieuwe batterij te bevestigen. Als alternatief kun je ook een klein stukje dubbelzijdige tape, zoals Tesa 61395, of een vloeibare lijm, zoals E6000, gebruiken.

    • Als je een iFixit reparatieset gebruikt, ga dan verder naar de handleiding die verderop in de conclusie staat gelinkt om een nieuwe Force Touch sensor te installeren en je horloge dicht te maken.

    • Als je alleen de lijm aan het vervangen bent, en niet de sensor, kun je de handleiding voor het vervangen van de lijm gebruiken om de nieuwe lijm toe te passen en je horloge daarna weer in elkaar te zetten.

Conclusie

Ga, als je je nieuwe batterij geïnstalleerd hebt, verder vanaf stap 10 van de handleiding voor de Force Touch pakking om je horloge weer dicht te maken en je reparatie te completeren.

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

61.442 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

107 Leden

Één commentaar

Ordered the kit and replaced the battery, no dice! I believe the components in my watch failed victim to thermal breakdown since the battery got so hot. After the battery replacement my watch acted the same. It got real hot again, so I am not sure what is actually wrong with the watch. I think it is time for a new one.

These directions were easy to follow. The screwdriver in the kit didn’t work at all. luckily I have a good kit with the right tip. If you are confident and able, this procedure should take about 2 hours. Thank you IFIXIT for providing this product an the easy to follow instructions.

Thomas Bole [Abston ES] - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 34

Afgelopen 7 dagen: 198

Afgelopen 30 dagen: 932

Altijd: 10,644