Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands

Rechter Joy-Con Vervanging van de joystick

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      Verwijder de vier tri-point Y00 schroeven van het achterste paneel van de Joy-Con.

      Stap 2

      Steek een openingsplectrum onder de onderkant van het achterste paneel (tegenover de R- en ZR-knoppen).

      Stap 3

      Open de Joy-Con zoals je een normaal boek zou openen, met de oplaadrail van je af wijzend.

      Stap 4

      Gebruik een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Dit zal voorkomen dat de Joy-Con aan zal gaan tijdens de reparatie.

      Stap 5

      De volgende stappen laten je zien hoe je de batterij en de coaxiale antennekabel van het midframe verwijdert. Deze twee stappen vergemakkelijken de reparatie, maar zijn niet noodzakelijk. Als je wilt, kun je de batterij en de grijze coaxkabel op hun plek laten zitten en verder gaan naar stap 7.

      Stap 6

      Kijk, voordat je deze stap uitvoert, goed naar hoe de antennekabel en de bijbehorende PCB zijn gepositioneerd, zodat je deze later op een goede manier kan herinstalleren.

      Stap 7

      Wrik de coaxiale aansluiting van de antennekabel, met behulp van de punt van je spudger, los en ontkoppel deze van het moederbord.

      Stap 8

      Verwijder de drie 3.5 mm Phillips #00 schroeven op het midframe.

      Stap 9

      Draai het midframe voorzichtig om en draai deze weg van het moederbord.

      Stap 10

      De kabel van de ZR-knop wordt op z'n plek gehouden door een kleine ZIF-aansluiting op het moederbord. Gebruik een pincet of een spudger om de klem van de ZIF-aansluiting omhoog te klappen.

      Stap 11

      De kabel van de joystick is ook bevestigd door middel van een ZIF-aansluiting. Gebruik een pincet of een spudger om de klem van de ZIF-aansluiting omhoog te klappen en de kabel voorzichtig los te koppelen.

      Stap 12

      Verwijder de twee 3.5 mm Phillips #00 schroeven uit de joystick.

      Stap 13

      Verwijder de joystick op voorzichtige wijze uit de behuizing.