Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Leer met behulp van deze handleiding hoe je het scherm van de iPhone 5 vervangt. Dit onderdeel wordt geleverd met de vooraf geïnstalleerde naar voren gerichte camera, oorstukspeaker en LCD-beschermplaat, wat de reparatie vergemakkelijkt.

Het enige wat je zelf moet doen is het verwijderen van het oude scherm en het overzetten van je oude thuisknop naar je nieuwe scherm.

Nadat je het scherm met succes hebt vervangen, kun je het beschermen tegen krassen door middel van een schermbescherming.

Video overzicht

  1. Als je scherm ernstig gebroken is, voorkom dan verdere schade en letsel door je scherm met plakband af te plakken. Zet daarvoor overlappende stukken tape over het scherm van je telefoon, tot je de hele oppervlakte hebt bedekt. Dat zorgt ervoor dat scherfjes blijven zitten en je scherm heel blijft tijdens het loswrikken.
    • Als je scherm ernstig gebroken is, voorkom dan verdere schade en letsel door je scherm met plakband af te plakken.

    • Zet daarvoor overlappende stukken tape over het scherm van je telefoon, tot je de hele oppervlakte hebt bedekt.

    • Dat zorgt ervoor dat scherfjes blijven zitten en je scherm heel blijft tijdens het loswrikken.

    • Draag een beschermende bril, zodat je geen scherfjes in je ogen krijgt.

  2. Ontlaad je batterij, voordat je verdergaat, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als je deze per ongeluk doorboort.
    • Ontlaad je batterij, voordat je verdergaat, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als je deze per ongeluk doorboort.

    • Schakel je iPhone uit voordat je begint met de demontage.

    • Verwijder de twee 3.6 mm lange Pentalobe schroeven aan beide zijden van de Lightning-aansluiting.

  3. In de volgende stappen zul je het scherm uit de telefoon halen. Het scherm bestaat uit een glazen scherm en een plasticen frame met metalen klemmen. Ongeacht welke tool je gebruikt moet je ervoor zorgen dat je het gehele scherm uit de telefoon tilt. Als het glas zich scheidt van het plastic, zoals je kunt zien op de eerste foto, schuif je een plasticen openingstool tussen het plasticen frame en de metalen behuizing van de telefoon om de metalen klemmen los te krijgen uit de behuizing.
    • In de volgende stappen zul je het scherm uit de telefoon halen. Het scherm bestaat uit een glazen scherm en een plasticen frame met metalen klemmen.

    • Ongeacht welke tool je gebruikt moet je ervoor zorgen dat je het gehele scherm uit de telefoon tilt.

    • Als het glas zich scheidt van het plastic, zoals je kunt zien op de eerste foto, schuif je een plasticen openingstool tussen het plasticen frame en de metalen behuizing van de telefoon om de metalen klemmen los te krijgen uit de behuizing.

    • Als je je telefoon weer in elkaar zet met een schermframe dat gescheiden is van het glas, kan het handig zijn om een dunne strip lijm tussen het frame en het glas aan te brengen om de telefoon dicht te houden.

    • De volgende twee stappen gaan over het gebruik van de iSlack, een geweldig stuk gereedschap dat we aanraden aan iedereen die vaker een iPhone wil openen. Als je geen gebruik maakt van de iSlack, ga dan verder met stap 6.

    • Sluit het handvat van de iSlack, waardoor de zuignappen uit elkaar komen.

    • Plaats de onderkant van je iPhone in de iSlack, zo dat de onderkant tegen de dieptemeter aankomt.

    • De bovenste zuignap zou nét boven de thuisknop moeten zitten.

    • Open de handvatten weer om de kaken van de iSclack te sluiten. Positioneer de zuignappen op de juiste wijze en druk ze vervolgens stevig op de voor- en achterkant van de iPhone.

  4. Houd je iPhone stevig vast terwijl je de handvatten van de iSlack sluit, zodat de zuignappen uit elkaar worden getrokken. Het voorste paneel komt dan los van de achterste behuizing. De iSlack is zó ontworpen dat het scherm wel loskomt, maar niet zo ver dat het kabels kan scheuren.
    • Houd je iPhone stevig vast terwijl je de handvatten van de iSlack sluit, zodat de zuignappen uit elkaar worden getrokken. Het voorste paneel komt dan los van de achterste behuizing.

    • De iSlack is zó ontworpen dat het scherm wel loskomt, maar niet zo ver dat het kabels kan scheuren.

    • Verwijder de zuignappen voorzichtig van je iPhone en leg de iSlack aan de kant.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder bij stap 9.

  5. Druk een kleine zuignap net boven de thuisknop op het scherm van je iPhone.
    • Druk een kleine zuignap net boven de thuisknop op het scherm van je iPhone.

    • Zorg ervoor dat de zuignap helemaal op het scherm aansluit voor een dichte verbinding.

    • Als je een iPhone openmaakt waarvan het scherm is gebroken, zorg dan voor een nette laag tape op het scherm, zonder luchtbelletjes. Op die manier voorkom je dat het glas verder versplintert en heeft de zuignap voldoende oppervlakte om krachtig vast te kunnen zuigen.

  6. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  7. Zorg ervoor dat de zuignap stevig op het scherm vastzit.
    • Zorg ervoor dat de zuignap stevig op het scherm vastzit.

    • Houd de iPhone met één hand naar beneden terwijl je trekt aan de zuignap, tot het scherm een beetje loskomt van de behuizing.

    • Neem je tijd en oefen een constante, flinke kracht uit. Het scherm zit een stuk steviger dan bij de meeste andere apparaten.

    • Gebruik een plastic openingsgereedschap om het scherm verder los te werken van de behuizing, terwijl je kracht blijft houden op de zuignap.

    • Het scherm wordt vastgehouden door verschillende klemmen in de behuizing, dus je zult een combinatie van je gereedschap, handen en zuignap moeten gebruiken om het scherm los te maken van de behuizing.

  8. Ga verder met het omhoogwrikken van het voorste paneel langs beide zijkanten. Zorg hierbij dat je de klemmen aan de rechter- en linkerzijde losmaakt.
    • Ga verder met het omhoogwrikken van het voorste paneel langs beide zijkanten. Zorg hierbij dat je de klemmen aan de rechter- en linkerzijde losmaakt.

  9. Verwijder niet direct het hele scherm van de behuizing: er zitten nog verschillende lintkabels vast aan de bovenkant van het scherm! Als de klemmen aan de onder- en zijkanten van het voorste paneel eenmaal zijn losgemaakt, kun je de onderkant van de module wegtrekken van de achterste behuizing. Til het scherm voorzichtig op tot een hoek van niet meer dan 90 graden en laat het vervolgens tegen een object aanleunen terwijl je verder werkt aan de telefoon.
    • Verwijder niet direct het hele scherm van de behuizing: er zitten nog verschillende lintkabels vast aan de bovenkant van het scherm!

    • Als de klemmen aan de onder- en zijkanten van het voorste paneel eenmaal zijn losgemaakt, kun je de onderkant van de module wegtrekken van de achterste behuizing.

    • Til het scherm voorzichtig op tot een hoek van niet meer dan 90 graden en laat het vervolgens tegen een object aanleunen terwijl je verder werkt aan de telefoon.

    • Plaats eventueel een elastiek om het scherm en het object om ervoor te zorgen dat het scherm stevig blijft staan. Dit kan ook voorkomen dat er plotseling onnodige druk op de schermkabels komt te staan.

  10. Verwijder de volgende twee schroeven die het metalen plaatje over de batterijaansluiting aan het logic board bevestigen:
    • Verwijder de volgende twee schroeven die het metalen plaatje over de batterijaansluiting aan het logic board bevestigen:

    • Eén 1.8 mm lange Phillips schroef

    • Eén 1.6 mm lange Phillips schroef

  11. Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.
    • Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.

  12. Gebruik een plasticen openingstool om de batterijaansluiting op voorzichtige wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik een plasticen openingstool om de batterijaansluiting op voorzichtige wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Wees hierbij voorzichtig en zorg dat je de onderdelen rondom het contact niet beschadigt of loswrikt.

    • Wees tevens voorzichtig bij het omhoogwrikken van de batterijaansluiting dat je niet het contact zelf omhoog wrikt. Als je dit wel doet, zul je het logic board, het contact of omliggende onderdelen beschadigen.

  13. Verwijder de volgende schroeven waarmee het metalen plaatje over de schermmodulekabel aan het logic board is bevestigd:
    • Verwijder de volgende schroeven waarmee het metalen plaatje over de schermmodulekabel aan het logic board is bevestigd:

    • Twee 1.2 mm lange Phillips schroeven

    • Eén 1.6 mm lange Phillips schroef

    • Deze schroef lijkt niet te worden aangetrokken door een magnetische schroevendraaier. Verlies hem niet tijdens het uitdraaien en zorg ervoor dat hij op de juiste plek terugkomt. Een magnetische schroef op die plek zorgt voor problemen met het kompas.

  14. Verwijder het plaatje over de schermkabel uit de behuizing door deze in de richting van de batterij te tillen en deze vervolgens los te halen. Let er, bij het weer installeren van dit onderdeel, op dat je de klemmen aan de linkerkant onder het logic board vastklemt en je het plaatje richting de buitenkant van de telefoon omlaag duwt.
    • Verwijder het plaatje over de schermkabel uit de behuizing door deze in de richting van de batterij te tillen en deze vervolgens los te halen.

    • Let er, bij het weer installeren van dit onderdeel, op dat je de klemmen aan de linkerkant onder het logic board vastklemt en je het plaatje richting de buitenkant van de telefoon omlaag duwt.

  15. Zorg dat de batterij losgekoppeld is voordat je de kabels in deze stap loskoppelt of weer aansluit. Gebruik een plasticen openingstool of je nagel om de volgende drie schermkabels los te koppelen: De naar voren gerichte camera- en sensorkabel
    • Zorg dat de batterij losgekoppeld is voordat je de kabels in deze stap loskoppelt of weer aansluit.

    • Gebruik een plasticen openingstool of je nagel om de volgende drie schermkabels los te koppelen:

    • De naar voren gerichte camera- en sensorkabel

    • LCD-kabel

    • Digitizerkabel

    • Tijdens het in elkaar zetten kan het gebeuren dat de LCD-kabel van de verbinding loskomt. Dit kan zorgen voor witte lijnen in je scherm of een compleet zwart scherm. Maak in dat geval de kabel opnieuw vast en haal de spanning even van de telefoon. Dat kan het beste door de batterij even los en weer vast te maken.

  16. Verwijder de voorste paneelmodule uit de achterste behuizing.
    • Verwijder de voorste paneelmodule uit de achterste behuizing.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze stappen in omgekeerde volgorde.

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

450.976 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

124 Leden

My brother in-law had water damage to his screen and the carrier was going to charge him and arm and a leg for a new phone so I ordered the complete display assembly from right here on iFixit that came with all the necessary tools. Took me a little over 5 minutes between repairing and chit chat to finish. It was a really easy repair and my brother in-law was never happier to have his phone back at a fraction of the cost the carrier was quoting.

lattestonetech24 - Antwoord

Thanks for your guide for replace new touch screen

i had save one tiny screw from inside assembally :) :) :)

nilesh2411 - Antwoord

My display didn't shut down when i have a call and i put the phone near my ear! I plug my broken display and it work well but not the new one...please someone help! btw thanks for the guide and for the fast delivery

PENI Teuarii - Antwoord

I know you posted this awhile ago, but if anyone else is wondering, how to fix the issue where the display won't turn off while on a phone call, You MUST transfer over the small plastic retaining brackets from the old display, and put them in the correct position! By correct position, I mean the two small transparent points need to line up with the receptors on your iPhone's front panel assembly (Camera, light sensor, mic).

Max Rysdon -

This one is for Max:

Max, can you explain better what you mean by plastic retaining brackets? I'm about to swap my screen out and I wanna be able to do this

u60n0ness -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 27

Afgelopen 7 dagen: 201

Afgelopen 30 dagen: 921

Altijd: 431,634