Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding voor het verwijderen van het scherm.

    • Als het scharnier van de iMac vrij is om te bewegen, zul je zien dat reparaties nogal gecompliceerd worden. Plaats daarom een iMac-ondersteuningswig tussen het scherm en de voet om je iMac te stabiliseren.

    • Als je gebruik maakt van de kartonnen iFixit-ondersteuningswig kun je deze handleiding volgen om deze in elkaar te zetten.

    • Voordat je met enige reparatie begint aan je iMac: Koppel de stekker van de computer los en houd de aan-/uitknop tien seconden ingedrukt om de condensatoren van de stroomvoorziening te ontladen.

    • Wees erg voorzichtig en zorg dat je de condensatoren en de blootliggende soldeerverbindingen aan de achterkant van de stroomvoorziening niet aanraakt. Pak het board enkel bij de zijkanten vast.

  1. Steek je iMac-openingstool in de opening tussen het glazen paneel en de achterste behuizing. Begin aan de linkerkant van het scherm, in de buurt van de aan-/uitknop. De naaf op de iMac-openingstool weerhoudt je ervan om het wiel te ver in het toestel te duwen. Als je een andere tool gebruikt, zorg dan dat je deze niet meer dan 3/8" (is ongeveer 9.5 mm) in het scherm brengt. Anders loop je het risico de antennekabels te beschadigen.
    • Steek je iMac-openingstool in de opening tussen het glazen paneel en de achterste behuizing. Begin aan de linkerkant van het scherm, in de buurt van de aan-/uitknop.

    • De naaf op de iMac-openingstool weerhoudt je ervan om het wiel te ver in het toestel te duwen. Als je een andere tool gebruikt, zorg dan dat je deze niet meer dan 3/8" (is ongeveer 9.5 mm) in het scherm brengt. Anders loop je het risico de antennekabels te beschadigen.

  2. Gebruik je tool als een pizzasnijder—rol deze langs de opening en snijd onderweg de schuimen lijm tussen het frame en het scherm door. Zorg dat je je rollende mes altijd naar voren duwt. Als je trekt, kun je het wiel uit het handvat trekken. Rol je tool langs de gehele linkerkant van het scherm.
    • Gebruik je tool als een pizzasnijder—rol deze langs de opening en snijd onderweg de schuimen lijm tussen het frame en het scherm door.

    • Zorg dat je je rollende mes altijd naar voren duwt. Als je trekt, kun je het wiel uit het handvat trekken.

    • Rol je tool langs de gehele linkerkant van het scherm.

  3. Rol je tool verder rondom de linker bovenhoek. Rol je tool verder rondom de linker bovenhoek. Rol je tool verder rondom de linker bovenhoek.
    • Rol je tool verder rondom de linker bovenhoek.

  4. Snijd de kleefstrip langs de linker bovenkant van het scherm door. Snijd de kleefstrip langs de linker bovenkant van het scherm door.
    • Snijd de kleefstrip langs de linker bovenkant van het scherm door.

  5. Ga verder langs de bovenkant van het scherm. Het kan handig zijn om je tool af en toe even heen en weer te bewegen zodat je zeker bent dat je volledig door de lijm heen snijdt.
    • Ga verder langs de bovenkant van het scherm.

    • Het kan handig zijn om je tool af en toe even heen en weer te bewegen zodat je zeker bent dat je volledig door de lijm heen snijdt.

  6. Duw je tool verder richting en rondom de rechter bovenhoek van het scherm. Duw je tool verder richting en rondom de rechter bovenhoek van het scherm. Duw je tool verder richting en rondom de rechter bovenhoek van het scherm.
    • Duw je tool verder richting en rondom de rechter bovenhoek van het scherm.

  7. Duw je tool langs de rechterkant van het scherm omlaag. Duw je tool langs de rechterkant van het scherm omlaag.
    • Duw je tool langs de rechterkant van het scherm omlaag.

  8. Duw je openingstool tot slot langs de rechter onderkant van het scherm. Op dit punt is het handig om je tool nog een keer langs de gehele omtrek van het scherm te duwen, zodat je zeker weet dat je zo veel mogelijk lijm door hebt gesneden.
    • Duw je openingstool tot slot langs de rechter onderkant van het scherm.

    • Op dit punt is het handig om je tool nog een keer langs de gehele omtrek van het scherm te duwen, zodat je zeker weet dat je zo veel mogelijk lijm door hebt gesneden.

  9. Hoewel je met je tool het meeste van de lijm hebt doorgesneden, zal het scherm nog steeds aan de behuizing plakken. Een plastic kaart kan in dat geval handig zijn om het laatste beetje lijm te verwijderen. Zet je iMac met het scherm naar boven op een tafel. Steek een plastic kaart tussen het scherm en het frame van je iMac, beginnend in de rechter bovenhoek.
    • Hoewel je met je tool het meeste van de lijm hebt doorgesneden, zal het scherm nog steeds aan de behuizing plakken. Een plastic kaart kan in dat geval handig zijn om het laatste beetje lijm te verwijderen.

    • Zet je iMac met het scherm naar boven op een tafel.

    • Steek een plastic kaart tussen het scherm en het frame van je iMac, beginnend in de rechter bovenhoek.

    • Wees hierbij voorzichtig dat je de plastic kaart niet verder dan 3/8" (ongeveer 9.5 mm) in het scherm steekt, aangezien je daarmee riskeert de onderdelen binnenin te beschadigen.

  10. Kantel je plastic kaart op rustige wijze naar de zijkant om zo een opening tussen het scherm en het frame te creëren. Beweeg langzaam en wees voorzichtig bij het druk zetten op het glazen scherm—je hebt slechts een opening van 1/4" (ongeveer 6.35 mm) nodig.
    • Kantel je plastic kaart op rustige wijze naar de zijkant om zo een opening tussen het scherm en het frame te creëren.

    • Beweeg langzaam en wees voorzichtig bij het druk zetten op het glazen scherm—je hebt slechts een opening van 1/4" (ongeveer 6.35 mm) nodig.

  11. Schuif de kaart richting het midden van het scherm om de overgebleven lijm in de buurt van de rechter bovenhoek van de iMac door te snijden. Zorg dat je stopt voor de iSight-camera om het risico op schade te vermijden. Zorg dat je stopt voor de iSight-camera om het risico op schade te vermijden.
    • Schuif de kaart richting het midden van het scherm om de overgebleven lijm in de buurt van de rechter bovenhoek van de iMac door te snijden.

    • Zorg dat je stopt voor de iSight-camera om het risico op schade te vermijden.

  12. Wiebel je plastic kaart opnieuw in de rechter bovenhoek en laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Wiebel je plastic kaart opnieuw in de rechter bovenhoek en laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Wiebel je plastic kaart opnieuw in de rechter bovenhoek en laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  13. Steek een tweede plastic kaart, dichtbij de linker bovenhoek van iMac, in de opening tussen het scherm en het frame. Steek een tweede plastic kaart, dichtbij de linker bovenhoek van iMac, in de opening tussen het scherm en het frame. Steek een tweede plastic kaart, dichtbij de linker bovenhoek van iMac, in de opening tussen het scherm en het frame.
    • Steek een tweede plastic kaart, dichtbij de linker bovenhoek van iMac, in de opening tussen het scherm en het frame.

  14. Kantel de kaart lichtjes omhoog om zo de ruimte tussen het scherm en het frame te vergroten. Kantel je kaart, net als aan de andere kant, langzaam omhoog om de lijm zo de tijd te geven om los te komen. Wees tevens voorzichtig dat je het glas van het scherm niet te veel en te snel onder druk zet.
    • Kantel de kaart lichtjes omhoog om zo de ruimte tussen het scherm en het frame te vergroten.

    • Kantel je kaart, net als aan de andere kant, langzaam omhoog om de lijm zo de tijd te geven om los te komen. Wees tevens voorzichtig dat je het glas van het scherm niet te veel en te snel onder druk zet.

  15. Schuif je plastic kaart richting het midden. Stop met schuiven net voor de iSight-camera om te voorkomen dat je deze beschadigt. Stop met schuiven net voor de iSight-camera om te voorkomen dat je deze beschadigt.
    • Schuif je plastic kaart richting het midden.

    • Stop met schuiven net voor de iSight-camera om te voorkomen dat je deze beschadigt.

  16. Wiebel je plastic kaart opnieuw in de opening in de linker bovenhoek. Wiebel je plastic kaart opnieuw in de opening in de linker bovenhoek.
    • Wiebel je plastic kaart opnieuw in de opening in de linker bovenhoek.

  17. Nu je beide kaarten (zoals op de foto) bij de hoeken van de iMac in de opening hebt gestoken, kun je de kaarten langzaam en voorzichtig naar de zijkant kantelen om de opening tussen het scherm en het frame te vergroten. Als er nog delen van het scherm zijn die vast lijken te zitten en niet van elkaar willen scheiden, stop dan met kantelen en gebruik een van je kaarten om de resterende lijm door te snijden. Je kunt nu de bovenkant van het scherm langzaam van het frame omhoog tillen.
    • Nu je beide kaarten (zoals op de foto) bij de hoeken van de iMac in de opening hebt gestoken, kun je de kaarten langzaam en voorzichtig naar de zijkant kantelen om de opening tussen het scherm en het frame te vergroten.

    • Als er nog delen van het scherm zijn die vast lijken te zitten en niet van elkaar willen scheiden, stop dan met kantelen en gebruik een van je kaarten om de resterende lijm door te snijden.

    • Je kunt nu de bovenkant van het scherm langzaam van het frame omhoog tillen.

    • Til het scherm slechts een aantal centimeters omhoog—de schermdatakabel en de stroomkabel zijn nog steeds met het logic board verbonden.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

142.540 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

137 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 0

Altijd: 65