Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding. Gebruik deze handleiding enkel om de moederbordcover van je Xiaomi Redmi Note 8T te verwijderen.

  1. Schakel je telefoon uit voordat je met dit proces begint.
    • Schakel je telefoon uit voordat je met dit proces begint.

    • Leg een verwarmde iOpener gedurende minimaal twee minuten op de achterkant van de telefoon om de lijm onder de achterste behuizing te verzwakken.

  2. Druk een zuignap op de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de rand van de telefoon. Als de glazen achterkant van je telefoon gebarsten is, kan de zuignap zich waarschijnlijk niet vastzuigen. Probeer het in dat geval op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap vast met wat secondelijm en probeer het dan omhoog te trekken. Til de glazen achterkant omhoog met je zuignap om zo een kleine opening tussen het glas en het frame van de telefoon te creëren.
    • Druk een zuignap op de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de rand van de telefoon.

    • Als de glazen achterkant van je telefoon gebarsten is, kan de zuignap zich waarschijnlijk niet vastzuigen. Probeer het in dat geval op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap vast met wat secondelijm en probeer het dan omhoog te trekken.

    • Til de glazen achterkant omhoog met je zuignap om zo een kleine opening tussen het glas en het frame van de telefoon te creëren.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

    • Als je moeite hebt met het creëren van een opening kun je meer warmte gebruiken om de lijm verder te verzwakken. Volg de instructies van de iOpener om te voorkomen dat je de telefoon oververhit.

    • Schuif je openingsplectrum naar de rechter onderhoek.

  3. Steek een tweede openingsplectrum in de opening en schuif deze naar de linker onderhoek van de telefoon. Snijd onderweg alle lijm door. Laat je plectrums op hun plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Steek een tweede openingsplectrum in de opening en schuif deze naar de linker onderhoek van de telefoon. Snijd onderweg alle lijm door.

    • Laat je plectrums op hun plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

    • Verwijder de zuignap nog niet. Je zult deze later in het verwijderproces nog gebruiken als standaard voor de glazen achterkant.

  4. Steek een derde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon. Schuif de punt van je plectrum van de linker onderhoek langs de zijkant omhoog om de lijm aldaar door te snijden. Laat je plectrum op z'n plek in de linker bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Steek een derde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon.

    • Schuif de punt van je plectrum van de linker onderhoek langs de zijkant omhoog om de lijm aldaar door te snijden.

    • Laat je plectrum op z'n plek in de linker bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  5. Als de lijm te hard is om door te snijden, is het waarschijnlijk te veel afgekoeld. Gebruik je iOpener nog eens om de lijm opnieuw te verwarmen. Steek een vierde plectrum in de linker bovenhoek van de glazen achterkant.
    • Als de lijm te hard is om door te snijden, is het waarschijnlijk te veel afgekoeld. Gebruik je iOpener nog eens om de lijm opnieuw te verwarmen.

    • Steek een vierde plectrum in de linker bovenhoek van de glazen achterkant.

    • Schuif je plectrum langs de bovenkant van de telefoon om de lijm daar ook door te snijden.

    • Laat je plectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  6. Steek je plectrum niet verder dan ongeveer 5 mm in de telefoon om te voorkomen dat je de aansluiting van de vingerafdruksensor beschadigt. Steek een vijfde plectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.
    • Steek je plectrum niet verder dan ongeveer 5 mm in de telefoon om te voorkomen dat je de aansluiting van de vingerafdruksensor beschadigt.

    • Steek een vijfde plectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.

    • Schuif deze plectrum langs de rechterzijde naar beneden om de laatste stukken lijm door te snijden.

    • Verwijder de glazen achterkant nog niet volledig, aangezien de kabel van de vingerafdruksensor nog steeds met het moederbord verbonden is.

  7. Vouw de glazen achterkant op voorzichtige wijze naar de rechterkant van de telefoon. Gebruik je zuignap als een standaard voor je glazen achterkant. Vouw de glazen achterkant op voorzichtige wijze naar de rechterkant van de telefoon. Gebruik je zuignap als een standaard voor je glazen achterkant.
    • Vouw de glazen achterkant op voorzichtige wijze naar de rechterkant van de telefoon. Gebruik je zuignap als een standaard voor je glazen achterkant.

  8. Gebruik een spudger om de flexkabel van de vingerafdruksensor omhoog te wrikken en los te koppelen. Verwijder de glazen achterkant.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de vingerafdruksensor omhoog te wrikken en los te koppelen.

    • Verwijder de glazen achterkant.

    • Tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon is dit een goed moment om je telefoon in te schakelen en alle functies te testen voordat je deze weer sluit. Zorg dat je je telefoon weer uitschakelt voordat je verdergaat met de procedure.

  9. Verwijder de tien 3.9 mm lange Phillips #00 schroeven.
    • Verwijder de tien 3.9 mm lange Phillips #00 schroeven.

  10. Steek de punt van een openingsplectrum onder de onderkant van de moederbordcover. Gebruik je plectrum om de moederbordcover omhoog te wrikken.
    • Steek de punt van een openingsplectrum onder de onderkant van de moederbordcover.

    • Gebruik je plectrum om de moederbordcover omhoog te wrikken.

  11. Verwijder de moederbordcover inclusief de zwarte beschermfolie die de batterij bedekt. Verwijder de moederbordcover inclusief de zwarte beschermfolie die de batterij bedekt.
    • Verwijder de moederbordcover inclusief de zwarte beschermfolie die de batterij bedekt.

Conclusie

85%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

83.831 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 2

Altijd: 57