Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Dit is een vooraf vereiste handleiding. Deze handleiding is onderdeel van een andere procedure en is niet bedoeld om los te worden gebruikt.

  1. Schakel je telefoon uit voordat je begint met het demonteren.
    • Schakel je telefoon uit voordat je begint met het demonteren.

    • Gebruik een föhn, warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze direct op de rechterzijde van de achterkant van de telefoon gedurende een minuut. Hierdoor wordt de lijm eronder verzacht.

  2. Druk een zuignap op de achterste behuizing. Til de zuignap op om zo een opening te creëren tussen de achterste behuizing en het frame van de telefoon. Steek een openingsplectrum in de opening.
    • Druk een zuignap op de achterste behuizing.

    • Til de zuignap op om zo een opening te creëren tussen de achterste behuizing en het frame van de telefoon.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

    • Als het glas gebarsten is, kun je het beplakken met tape om een oppervlakte te maken waar de zuignap zich wel op vast kan zuigen.

    • Als de lijm niet los wil komen, gebruik je meer warmte in plaats van meer kracht. Als je excessieve kracht gebruikt, kun je het glas breken.

  3. Let erop dat er zich meer lijm aan de bovenkant van de telefoon en rondom de camerarand bevindt dan in de rest van de telefoon.
    • Let erop dat er zich meer lijm aan de bovenkant van de telefoon en rondom de camerarand bevindt dan in de rest van de telefoon.

    • Wees bij het doorsnijden van de lijm aan de linkerkant van de telefoon extra voorzichtig en zorg dat je de lintkabel van de vingerafdruksensor niet beschadigt.

  4. Snijd de lijm door door je openingsplectrum, beginnend in het midden, aan de rechterkant van de telefoon naar boven en naar beneden te schuiven. Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon bij het doorsnijden van de lijm in de buurt van de vingerafdruksensor en de camera's. Anders riskeer je andere onderdelen te beschadigen. Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon bij het doorsnijden van de lijm in de buurt van de vingerafdruksensor en de camera's. Anders riskeer je andere onderdelen te beschadigen.
    • Snijd de lijm door door je openingsplectrum, beginnend in het midden, aan de rechterkant van de telefoon naar boven en naar beneden te schuiven.

    • Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon bij het doorsnijden van de lijm in de buurt van de vingerafdruksensor en de camera's. Anders riskeer je andere onderdelen te beschadigen.

  5. Laat een plectrum in de rechter bovenhoek zitten. Gebruik een andere openingsplectrum om de lijm rondom de rechter onderhoek door te snijden. Laat ook deze plectrum zitten.
    • Laat een plectrum in de rechter bovenhoek zitten.

    • Gebruik een andere openingsplectrum om de lijm rondom de rechter onderhoek door te snijden.

    • Laat ook deze plectrum zitten.

    • Gebruik een iOpener, föhn of warmtepistool om je toestel, indien nodig, meer te verwarmen zodat de lijm makkelijker door te snijden is.

  6. Gebruik een föhn of een warmtepistool of leg een verwarmde iOpener aan de linkerkant van de achterste behuizing gedurende een minuut om de lijm eronder te verzachten.
    • Gebruik een föhn of een warmtepistool of leg een verwarmde iOpener aan de linkerkant van de achterste behuizing gedurende een minuut om de lijm eronder te verzachten.

  7. Steek een openingsplectrum in de linker onderhoek van het achterste paneel. Snijd de lijm langs de linkerzijde van het achterste paneel door met een andere plectrum. Steek je plectrum aan de linkerkant niet verder dan de helft in de telefoon, anders riskeer je het beschadigen van de lintkabel van de vingerafdruksensor.
    • Steek een openingsplectrum in de linker onderhoek van het achterste paneel.

    • Snijd de lijm langs de linkerzijde van het achterste paneel door met een andere plectrum.

    • Steek je plectrum aan de linkerkant niet verder dan de helft in de telefoon, anders riskeer je het beschadigen van de lintkabel van de vingerafdruksensor.

    • Het is prima als er langzaam maar zeker plectrums uit de opening vallen bij het losmaken van de achterste behuizing.

  8. Snijd de lijm langs de linker bovenhoek van het achterste paneel door met behulp van een openingsplectrum. Snijd tot slot de laatste stukjes lijm langs de bovenkant van de telefoon ook door. Gebruik een iOpener, een föhn of een warmtepistool om, indien nodig, meer warmte toe te dienen bij het doorsnijden van de lijm.
    • Snijd de lijm langs de linker bovenhoek van het achterste paneel door met behulp van een openingsplectrum.

    • Snijd tot slot de laatste stukjes lijm langs de bovenkant van de telefoon ook door.

    • Gebruik een iOpener, een föhn of een warmtepistool om, indien nodig, meer warmte toe te dienen bij het doorsnijden van de lijm.

  9. Haal de rechterzijde van de achterste behuizing als eerste los. Kantel de behuizing vanaf de rechterzijde omhoog (en gebruik de linkerzijde als scharnier) om de lintkabel van de vingerafdruksensor bloot te leggen.
    • Haal de rechterzijde van de achterste behuizing als eerste los.

    • Kantel de behuizing vanaf de rechterzijde omhoog (en gebruik de linkerzijde als scharnier) om de lintkabel van de vingerafdruksensor bloot te leggen.

    • Koppel de lintkabel van de vingerafdruksensor nog niet los.

  10. Gebruik de punt van een spudger om de lintkabel van de vingerafdruksensor omhoog en uit het contact te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de lintkabel van de vingerafdruksensor omhoog en uit het contact te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de lintkabel van de vingerafdruksensor omhoog en uit het contact te duwen.

  11. Verwijder de achterste behuizing.
    • Verwijder de achterste behuizing.

    • Om een (nieuwe) achterste behuizing te installeren:

    • Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te halen. Vervolgens maak je deze gebieden schoon met hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (minimaal 90%) en een stuk stofvrij doek om het oppervlakte klaar te maken voor nieuwe lijm.

    • Breng de nieuwe lijm voorzichtig in de achterste behuizing aan. Breng vervolgens een kant van het glas langs de zijkant van het chassis van de telefoon aan en druk het glas stevig in de telefoon.

    • Als alternatief kun je de achterste behuizing ook zonder vervangende kleefstrips installeren. Verwijder de grote stukken lijm die kunnen voorkomen dat de behuizing goed past. Na het installeren verwarm je de achterste behuizing en druk je deze vast om te bevestigen. Het zal niet waterdicht zijn, maar de lijm is vaak genoeg om alles vast te houden.

    • Zorg dat je je telefoon inschakelt en je je reparaties test voordat je de nieuwe kleefstrips installeert en je je telefoon definitief sluit.

Conclusie

en nl

95%

Begin met vertalen ›

Sam Omiotek

Lid sinds: 25-02-19

30.667 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

140 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 1

Altijd: 102