Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de glazen achterkant van je Samsung Galaxy S7 te vervangen.

Je zult, na het verwijderen van de glazen achterkant, vervangende kleefstrips nodig hebben om de achterste behuizing weer aan de telefoon te bevestigen.

  1. Het openen van de telefoon zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten.  Zorg dat je vervangende kleefstrips klaar hebt liggen voordat je verder gaat of zorg dat je je telefoon niet blootstelt aan water als je ervoor kiest deze niet te vervangen.
    • Het openen van de telefoon zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten. Zorg dat je vervangende kleefstrips klaar hebt liggen voordat je verder gaat of zorg dat je je telefoon niet blootstelt aan water als je ervoor kiest deze niet te vervangen.

    • Leg een verwarmde iOpener op de lange zijde van de telefoon gedurende ongeveer twee minuten.

    • Het kan nodig zijn om de iOpener meerdere malen te verwarmen en op de telefoon te leggen om deze voldoende te verwarmen. Volg de instructies van de iOpener om oververhitting te voorkomen.

    • Een föhn, warmtepistool of een kookplaat kunnen ook worden gebruikt in plaats van de iOpener. Wees hierbij wel voorzichtig en zorg dat je je telefoon niet oververhit—het OLED-scherm en de batterij zijn beide erg vatbaar voor warmteschade.

  2. Als de achterste behuizing te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant. Vermijd wel de gebogen zijkant. De zuignap zal zich niet goed vastzuigen op het gebogen deel van het glas. Als de glazen achterkant van je telefoon is gebarsten, zal de zuignap zich mogelijk niet goed vastzuigen. Probeer deze dan op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap vast met secondelijm en laat deze drogen voordat je verdergaat.
    • Als de achterste behuizing te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant. Vermijd wel de gebogen zijkant.

    • De zuignap zal zich niet goed vastzuigen op het gebogen deel van het glas.

    • Als de glazen achterkant van je telefoon is gebarsten, zal de zuignap zich mogelijk niet goed vastzuigen. Probeer deze dan op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap vast met secondelijm en laat deze drogen voordat je verdergaat.

    • Til de zuignap omhoog en steek een openingsplectrum onder de glazen achterkant.

    • De glazen achterkant kan (verder) breken als je te veel kracht gebruikt of deze omhoog probeert te wrikken met metalen tools.

    • Door het gebogen glas zul je je plectrum meer omhoog moeten duwen in plaats van dat je je plectrum parallel aan de telefoon inbrengt.

    • Als je moeite hebt met het voltooien van deze stap kun je je toestel meer verwarmen en het nog eens proberen. De lijm koelt vaak snel weer af en dus kan het nodig zijn dat je deze meerdere keren moet verwarmen.

    • Als alternatief kun je ook isopropyl alcohol (>90%) toedienen om de lijm te verzwakken.

  3. Als je je plectrum eenmaal stevig onder het glas hebt weten in te brengen, verwarm je de iOpener nog eens en leg je deze opnieuw op de telefoon om de lijm te verzachten.
    • Als je je plectrum eenmaal stevig onder het glas hebt weten in te brengen, verwarm je de iOpener nog eens en leg je deze opnieuw op de telefoon om de lijm te verzachten.

  4. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Koop iPhone-reparatiekits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Koop iPhone-reparatiekits
  5. Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon naar beneden en snijd ondertussen de lijm door. Zorg dat je deze stap langzaam voltooit, zodat je voorkomt dat de punt van je plectrum uit de telefoon schiet. Als het schuiven van je plectrum te moeizaam gaat, verwarm je je iOpener en telefoon nog eens.
    • Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon naar beneden en snijd ondertussen de lijm door.

    • Zorg dat je deze stap langzaam voltooit, zodat je voorkomt dat de punt van je plectrum uit de telefoon schiet. Als het schuiven van je plectrum te moeizaam gaat, verwarm je je iOpener en telefoon nog eens.

    • Laat je plectrum op z'n plek zitten en pak een tweede plectrum voor het voltooien van de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon gaat hechten.

  6. Herhaal de vorige stap, waarbij je je telefoon verwarmt en de lijm met je plectrum doorsnijdt, bij de overige drie zijden van de telefoon. Laat in iedere kant een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw kan hechten. Laat in iedere kant een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw kan hechten.
    • Herhaal de vorige stap, waarbij je je telefoon verwarmt en de lijm met je plectrum doorsnijdt, bij de overige drie zijden van de telefoon.

    • Laat in iedere kant een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw kan hechten.

  7. Til de glazen achterkant omhoog en verwijder deze uit de telefoon. Til de glazen achterkant omhoog en verwijder deze uit de telefoon.
    • Til de glazen achterkant omhoog en verwijder deze uit de telefoon.

  8. Om de glazen achterkant opnieuw te installeren met een vooraf op maat gesneden kleefstrip gebruik je deze handleiding.
    • Om de glazen achterkant opnieuw te installeren met een vooraf op maat gesneden kleefstrip gebruik je deze handleiding.

    • Zorg dat je je telefoon inschakelt en je je reparatie test voordat je de nieuwe kleefstrips aanbrengt en je je telefoon definitief sluit.

    • Als je wilt, kun je de achterste behuizing weer installeren zonder vervangende kleefstrips. Verwijder alle grote lijmresten die kunnen voorkomen dat de achterkant goed past. Na het installeren verwarm je de achterste behuizing en druk je deze stevig vast. Het zal niet waterdicht zijn, maar de lijm is vaak genoeg om de achterkant weer te bevestigen.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

105.410 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

128 Leden

They don’t tell you this, but be careful with the picks when you are trying to separate the back cover from the chassis. It’s very easy for the pick to get between the backplate, which is really clear plastic, and the foil-ish lining that makes it look like sleek black glass- I’m sure the heat doesn’t help keep the foil laminated to the backplate. Then your only option will be to replace the entire backplate, or remove the foil-ish lining and let the back of your phone be au natural.

Douglas Shaw - Antwoord

When I removed the back cover, I found the adhesive had stayed adhered to the phone and separated from the back cover. This actually made it easier to remove cleanly with the forceps.

David Wood - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 20

Afgelopen 7 dagen: 146

Afgelopen 30 dagen: 750

Altijd: 28,900