Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een beschadigde midframemodule in je Samsung Galaxy S6 Edge te vervangen.

Deze handleiding omvat ook het verwijderen van de glazen achterkant. Het verwijderen van de glazen achterkant zal de lijm die het normaliter vasthoudt aantasten. Gebruik deze handleiding om de glazen achterkant weer te installeren.

  1. Steek een paperclip of een SIM-uitwerptool in het kleine gat in de SIM-kaarthouder bovenop de telefoon. Steek je tool niet in het kleine gat van de microfoon, aangezien je het daarmee zou kunnen beschadigen. Zoek naar de vorm van de SIM-kaarthouder. Druk je tool verder naar binnen om de SIM-kaarthouder uit te werpen.
    • Steek een paperclip of een SIM-uitwerptool in het kleine gat in de SIM-kaarthouder bovenop de telefoon.

    • Steek je tool niet in het kleine gat van de microfoon, aangezien je het daarmee zou kunnen beschadigen. Zoek naar de vorm van de SIM-kaarthouder.

    • Druk je tool verder naar binnen om de SIM-kaarthouder uit te werpen.

    • Verwijder de SIM-kaart uit de telefoon.

  2. We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen. Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.
    • We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen.

    • Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.

    • Voor carousel-magnetrons: zorg dat de schijf vrij kan draaien. Als je iOpener klem komt te zitten, kan deze oververhit raken en verbranden.

  3. Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.
    • Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.

    • Tijdens de reparatieprocedure, en terwijl de iOpener afkoelt, kun je deze opnieuw verwarmen in fases van dertig seconden.

    • Let erop dat je de iOpener niet oververhit tijdens de reparatie. Oververhitting kan ervoor zorgen dat de iOpener barst.

    • Raak de iOpener nooit aan als deze gezwollen is.

    • Als de iOpener in het midden nog steeds te heet is om aan te raken, kun je het nog steeds gebruiken, maar moet je wachten tot deze iets is afgekoeld voordat je deze opnieuw opwarmt. Een goed opgewarmde iOpener zou ongeveer 10 minuten warm moeten blijven.

  4. Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.
    • Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.

    • De iOpener zal erg heet zijn dus wees voorzichtig bij het vastpakken ervan. Gebruik, indien nodig, een overhandschoen.

  5. Het openen van je telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg dus dat je vervangende pakkingen klaar hebt liggen voordat je verder gaat, of voorkom dat je telefoon in aanraking komt met water als je besluit de pakkingen niet te vervangen. Als je glas gebarsten is, kun je de achterkant beplakken met doorzichtige tape zodat je zeker weet dat het glas bij elkaar blijft tijdens deze reparatie.
    • Het openen van je telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg dus dat je vervangende pakkingen klaar hebt liggen voordat je verder gaat, of voorkom dat je telefoon in aanraking komt met water als je besluit de pakkingen niet te vervangen.

    • Als je glas gebarsten is, kun je de achterkant beplakken met doorzichtige tape zodat je zeker weet dat het glas bij elkaar blijft tijdens deze reparatie.

    • Leg de verwarmde iOpener over de glazen achterkant gedurende ongeveer twee minuten om de lijm rondom de zijkanten van het glas te verzachten.

    • Het is goed mogelijk dat je deze stap een aantal keer zult moeten herhalen om de telefoon voldoende te verwarmen. Volg de iOpener-instructies om te voorkomen dat je je telefoon oververhit.

    • Verplaats de iOpener om het nog niet verwarmde deel van de achterkant ook te verwarmen.

    • Je kunt ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken in deze stap, maar wees hierbij voorzichtig dat je de telefoon niet oververhit. Het OLED-scherm en de batterij zijn erg vatbaar voor warmteschade.

  6. Als de glazen achterkant te warm is om comfortabel aan te raken, druk je de zuignap dichtbij de onderkant van de het glas op de achterkant. Til de zuignap omhoog om een kleine opening onder de glazen achterkant te creëren. Steek vervolgens een openingsplectrum in de opening. Je kunt, optioneel, er ook nog voor kiezen om, als je plectrum eenmaal in de telefoon zit, wat isopropyl alcohol in de opening toe te dienen om de lijm nog verder te verzachten.
    • Als de glazen achterkant te warm is om comfortabel aan te raken, druk je de zuignap dichtbij de onderkant van de het glas op de achterkant.

    • Til de zuignap omhoog om een kleine opening onder de glazen achterkant te creëren. Steek vervolgens een openingsplectrum in de opening.

    • Je kunt, optioneel, er ook nog voor kiezen om, als je plectrum eenmaal in de telefoon zit, wat isopropyl alcohol in de opening toe te dienen om de lijm nog verder te verzachten.

  7. Schuif je plectrum langs de onderkant van de telefoon om de lijm die de glazen achterkant op z'n plek houdt door te snijden. Daarna kan het handig zijn om je plectrum op z'n plek te laten zitten en een tweede plectrum te pakken voor de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de zojuist doorgesneden lijm zich opnieuw aan het toestel zal gaan hechten.
    • Schuif je plectrum langs de onderkant van de telefoon om de lijm die de glazen achterkant op z'n plek houdt door te snijden.

    • Daarna kan het handig zijn om je plectrum op z'n plek te laten zitten en een tweede plectrum te pakken voor de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de zojuist doorgesneden lijm zich opnieuw aan het toestel zal gaan hechten.

    • Verwarm de glazen achterkant zo veel als nodig is om te voorkomen dat de lijm afkoelt en weer hard wordt.

  8. Herhaal de verwarm- en doorsnijdprocedure bij de resterende drie zijden van de telefoon. Laat in iedere zijde een openingsplectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Laat in iedere zijde een openingsplectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Herhaal de verwarm- en doorsnijdprocedure bij de resterende drie zijden van de telefoon.

    • Laat in iedere zijde een openingsplectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  9. Gebruik een openingsplectrrum om door de resterende lijm heen te snijden. Verwijder de glazen achterkant.
    • Gebruik een openingsplectrrum om door de resterende lijm heen te snijden.

    • Verwijder de glazen achterkant.

  10. Om de nieuwe glazen achterkant te installeren: Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te verwijderen.
    • Om de nieuwe glazen achterkant te installeren:

    • Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te verwijderen.

    • Maak je de voorheen gelijmde gebieden schoon met hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (minstens 90%) en een stuk stofvrij doek. Veeg alles in een en dezelfde richting en niet heen en weer. Dit prepareert het oppervlak voor de nieuwe lijm.

    • Trek de folie over het plakgedeelte van je nieuwe glazen achterkant los, breng een kant van de glazen achterkant op de juiste positie aan, druk deze kant tegen het chassis van de telefoon en druk je achterkant tot slot stevig vast.

    • Als je je oude glazen achterkant weer herinstalleert, of een glazen achterkant zonder vooraf geïnstalleerde kleefstrips gebruikt, volg je de instructies van deze handleiding.

  11. Verwijder de dertien 3.3 mm lange Phillips #00 schroeven uit het midframe.
    • Verwijder de dertien 3.3 mm lange Phillips #00 schroeven uit het midframe.

  12. Druk de achterkant van de batterij naar beneden en til het midframe aan de zijkanten op om deze van de rest van de telefoon te scheiden. Druk de achterkant van de batterij naar beneden en til het midframe aan de zijkanten op om deze van de rest van de telefoon te scheiden. Druk de achterkant van de batterij naar beneden en til het midframe aan de zijkanten op om deze van de rest van de telefoon te scheiden.
    • Druk de achterkant van de batterij naar beneden en til het midframe aan de zijkanten op om deze van de rest van de telefoon te scheiden.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde. Gebruik deze handleiding om de glazen achterkant weer te installeren.

100%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

422.790 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

129 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 3

Afgelopen 30 dagen: 16

Altijd: 3,614