Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de schermmodule, inclusief het voorste glazen paneel, de digitizer en de thuisknopkabel, te vervangen.

Video overzicht

  1. Steek een vingernagel of een plastic openingstool in de inkeping aan de linkerkant van de naar achteren gerichte camera. Wrik en duw de flexibele achterste behuizing los van de achterkant van de telefoon. Wrik en duw de flexibele achterste behuizing los van de achterkant van de telefoon.
    • Steek een vingernagel of een plastic openingstool in de inkeping aan de linkerkant van de naar achteren gerichte camera.

    • Wrik en duw de flexibele achterste behuizing los van de achterkant van de telefoon.

  2. Steek een vingernagel of een plastic openingstool in de inkeping in de rechter onderhoek van de batterij en til deze omhoog. Verwijder de batterij uit de telefoon. Verwijder de batterij uit de telefoon.
    • Steek een vingernagel of een plastic openingstool in de inkeping in de rechter onderhoek van de batterij en til deze omhoog.

    • Verwijder de batterij uit de telefoon.

  3. Gebruik het puntje van je vinger om de microSD-kaart in een rechte beweging uit het slot naar beneden te trekken. Verwijder de microSD-kaart uit de telefoon.
    • Gebruik het puntje van je vinger om de microSD-kaart in een rechte beweging uit het slot naar beneden te trekken.

    • Verwijder de microSD-kaart uit de telefoon.

  4. Herhaal de bovenstaande procedure om ook de SIM-kaart te verwijderen.
    • Herhaal de bovenstaande procedure om ook de SIM-kaart te verwijderen.

  5. Gebruik een plastic openingstool om het aansluitpaneel van het plastic midfrarme omhoog te duwen. Verwijder het aansluitpaneel met een pincet. Er zou genoeg lijm op het paneel moeten zitten voor hermontage. Als dat niet het geval is, kun je wat dubbelzijdige tape gebruiken.
    • Gebruik een plastic openingstool om het aansluitpaneel van het plastic midfrarme omhoog te duwen.

    • Verwijder het aansluitpaneel met een pincet.

    • Er zou genoeg lijm op het paneel moeten zitten voor hermontage. Als dat niet het geval is, kun je wat dubbelzijdige tape gebruiken.

  6. Gebruik de scherpe kant van een spudgeer om de kabelaansluiting van de thuisknop in een rechte beweging uit het contact te duwen. Gebruik de scherpe kant van een spudgeer om de kabelaansluiting van de thuisknop in een rechte beweging uit het contact te duwen.
    • Gebruik de scherpe kant van een spudgeer om de kabelaansluiting van de thuisknop in een rechte beweging uit het contact te duwen.

  7. In de volgende stappen zul je een iOpener gaan gebruiken om de lijm die de schermmodule op z'n plek houdt te verwarmen. Dit zorgt voor een veiliger en gemakkelijker manier om het scherm te verwijderen. Voor het juiste gebruik van de iOpener volg je deze handleiding. Let hierbij goed op alle waarschuwingen. Plaats een verwarmde iOpener op de linkerkant van de telefoon gedurende minstens 90 seconden.
    • In de volgende stappen zul je een iOpener gaan gebruiken om de lijm die de schermmodule op z'n plek houdt te verwarmen. Dit zorgt voor een veiliger en gemakkelijker manier om het scherm te verwijderen. Voor het juiste gebruik van de iOpener volg je deze handleiding. Let hierbij goed op alle waarschuwingen.

    • Plaats een verwarmde iOpener op de linkerkant van de telefoon gedurende minstens 90 seconden.

    • Verwarm de iOpener opnieuw en plaats deze nu op de rechterhelft van de telefoon.

  8. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Koop iPhone-reparatiekits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Koop iPhone-reparatiekits
  9. In de volgende stappen zul je een openingsplectrum gaan gebruiken om de lijm die het voorste glazen paneel vasthoudt los te maken. Wrik enkel waar het is aangegeven. Als je weerstand voelt, stop je met schuiven en herverwarm je je toestel. Steek de zijkant van een openingsplectrum onder de rechter onderkant van het voorste glazen paneel.
    • In de volgende stappen zul je een openingsplectrum gaan gebruiken om de lijm die het voorste glazen paneel vasthoudt los te maken. Wrik enkel waar het is aangegeven. Als je weerstand voelt, stop je met schuiven en herverwarm je je toestel.

    • Steek de zijkant van een openingsplectrum onder de rechter onderkant van het voorste glazen paneel.

  10. Schuif je openigsplectrum langs de rechterzijde van het scherm omhoog. Schuif je openigsplectrum langs de rechterzijde van het scherm omhoog. Schuif je openigsplectrum langs de rechterzijde van het scherm omhoog.
    • Schuif je openigsplectrum langs de rechterzijde van het scherm omhoog.

  11. Schuif je plectrum voorzichtig de hoek om, maar stop met schuiven voor de speakergrill aan de bovenkant van de telefoon. Schuif je plectrum voorzichtig de hoek om, maar stop met schuiven voor de speakergrill aan de bovenkant van de telefoon. Schuif je plectrum voorzichtig de hoek om, maar stop met schuiven voor de speakergrill aan de bovenkant van de telefoon.
    • Schuif je plectrum voorzichtig de hoek om, maar stop met schuiven voor de speakergrill aan de bovenkant van de telefoon.

  12. De lijm die de bovenkant van de telefoon bevestigt, bestaat enkel uit een smalle strip boven de oorstukspeaker. Schuif je plectrum langs de bovenkant van de speaker om te voorkomen dat je de onderdelen aan de binnenkant beschadigt. Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant van de telefoon en wees hierbij extra voorzichtig dat je je plectrum niet te diep in de telefoon steekt. Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant van de telefoon en wees hierbij extra voorzichtig dat je je plectrum niet te diep in de telefoon steekt.
    • De lijm die de bovenkant van de telefoon bevestigt, bestaat enkel uit een smalle strip boven de oorstukspeaker. Schuif je plectrum langs de bovenkant van de speaker om te voorkomen dat je de onderdelen aan de binnenkant beschadigt.

    • Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant van de telefoon en wees hierbij extra voorzichtig dat je je plectrum niet te diep in de telefoon steekt.

  13. Schuif je plectrum voorzichtig om de linker bovenhoek heen. Als je weerstand voelt van afkoelende of afgekoelde lijm, warm je je iOpener nog eens op en leg je deze weer op de linkerzijde van je toestel. Als je weerstand voelt van afkoelende of afgekoelde lijm, warm je je iOpener nog eens op en leg je deze weer op de linkerzijde van je toestel.
    • Schuif je plectrum voorzichtig om de linker bovenhoek heen.

    • Als je weerstand voelt van afkoelende of afgekoelde lijm, warm je je iOpener nog eens op en leg je deze weer op de linkerzijde van je toestel.

  14. Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon en stop net voor de linker onderhoek. Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon en stop net voor de linker onderhoek. Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon en stop net voor de linker onderhoek.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon en stop net voor de linker onderhoek.

  15. Schuif je plectrum helemaal naar de linker onderhoek van de telefoon en zorg dat deze stevig is bevestigd. In de volgende stap zul je een iOpener over de thuisknopkant van de telefoon heen leggen en wil je dus niet dat je plectrum eruit schiet.
    • Schuif je plectrum helemaal naar de linker onderhoek van de telefoon en zorg dat deze stevig is bevestigd.

    • In de volgende stap zul je een iOpener over de thuisknopkant van de telefoon heen leggen en wil je dus niet dat je plectrum eruit schiet.

  16. Plaats een herverwarmde iOpener over de onderkant van de schermmodule.
    • Plaats een herverwarmde iOpener over de onderkant van de schermmodule.

    • Er bevinden zich kwetsbare onderdelen in dit deel van de telefoon. Daarom wil je dat de lijm hier goed verwarmd is en makkelijk is los te krijgen om zo de onderdelen niet te beschadigen.

  17. De onderkant van de telefoon bevat de lintkabels van de zachte- en thuisknop. Als je je openingsplectrum te ver in de telefoon steekt, loop je het risico deze kabels kapot te snijden. Schuif het eindde van je openingsplectrtum langs de onderkant van het scherm om de laatste stukken lijm door te snijden. Schuif het eindde van je openingsplectrtum langs de onderkant van het scherm om de laatste stukken lijm door te snijden.
    • De onderkant van de telefoon bevat de lintkabels van de zachte- en thuisknop. Als je je openingsplectrum te ver in de telefoon steekt, loop je het risico deze kabels kapot te snijden.

    • Schuif het eindde van je openingsplectrtum langs de onderkant van het scherm om de laatste stukken lijm door te snijden.

  18. Draai je plectrum om het glas van de telefoon te scheiden. Als het voorste paneel niet makkelijk los komt kan het nodig zijn om nog wat meer lijm door te snijden.
    • Draai je plectrum om het glas van de telefoon te scheiden.

    • Als het voorste paneel niet makkelijk los komt kan het nodig zijn om nog wat meer lijm door te snijden.

  19. Als het voorste paneel niet gemakkelijk los komt, kan het zijn dat je de lijm op de kabel van de zachte knop los moet maken. Deze kabels zijn dun en makkelijk te beschadigen, dus zorg dat je 'm enkel van de schermmodule scheidt en daarbij niet scheurt.
    • Als het voorste paneel niet gemakkelijk los komt, kan het zijn dat je de lijm op de kabel van de zachte knop los moet maken.

    • Deze kabels zijn dun en makkelijk te beschadigen, dus zorg dat je 'm enkel van de schermmodule scheidt en daarbij niet scheurt.

    • Steek een openingsplectrum onder de iconen van de zachte knop onder het scherm en wrik de kabels van de knop los van het voorste paneel.

  20. Til de thuisknopkant van de schermmodule lichtjes omhoog maar verwijder deze nog niet. Verwijder het voorste paneel nog niet volledig. Deze is namelijk nog steeds verbonden door middel van een aansluiting.
    • Til de thuisknopkant van de schermmodule lichtjes omhoog maar verwijder deze nog niet.

    • Verwijder het voorste paneel nog niet volledig. Deze is namelijk nog steeds verbonden door middel van een aansluiting.

    • Zorg dat je, als je de flexkabel van de thuisknop hergebruikt, de kabel niet van de thuisknop af trekt. De lijm kan ervoor zorgen dat de kabel van de thuisknop af scheurt. Hoewel de thuisknop dan nog steeds zal werken, zal de vingerafdrukscanner niet meer werken.

  21. Gebruik de scherpe punt van een spudger om de kabelaansluiting van de voorste paneelmodule in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Verwijder de voorste paneelmodule op veilige wijze uit de telefon. Als je vervangende scherm niet werd geleverd met een thuisknop kun je de handleiding betreffende de thuisknopmodule gebruiken om je oude thuisknop over te zetten naar je nieuwe scherm of om een nieuwe thuisknop te installeren.
    • Gebruik de scherpe punt van een spudger om de kabelaansluiting van de voorste paneelmodule in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.

    • Verwijder de voorste paneelmodule op veilige wijze uit de telefon.

    • Als je vervangende scherm niet werd geleverd met een thuisknop kun je de handleiding betreffende de thuisknopmodule gebruiken om je oude thuisknop over te zetten naar je nieuwe scherm of om een nieuwe thuisknop te installeren.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

419.748 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

128 Leden

Be aware that the LCD is glued not just at the edges, but also in the middle (the orange areas in the photos for Step 20. These can adhere strongly enough to cause the LCD to crack. Don't ask how I know that.

Nathan Hillery - Antwoord

I cracked it this way, so yeah. Any way to get the glue fluetly enough to get the LCD off the rest of the Phone? (the LCD and digitalizer is cracked anyway)

Mick Trompke -

Onfortunately I read this to late. Many thanks anyway for confirming I'm not the only one ;)

tkuilman1 -

Been there man. Had my Samsung Galaxy S5 Active pull one of those numbers. not a fun time.

Cameron Dawson -

Am I missing something?

How does it get re glued when you reverse the process? Doesn't it need to be re glued so water doesn't get into the hardware past the screen?

That would be my concern, the phone not being waterproof after the repairs are completed.

Thanks for your insight. Guide is done very well.

Bogdan.

Bogdan Georgescu - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 27

Afgelopen 7 dagen: 185

Afgelopen 30 dagen: 882

Altijd: 729,953