Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

Samsung Galaxy S5 Vervanging van de schermmodule

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      Gebruik een plastic openingstool om het aansluitpaneel van het plastic midfrarme omhoog te duwen.

      Stap 2

      Gebruik de scherpe kant van een spudgeer om de kabelaansluiting van de thuisknop in een rechte beweging uit het contact te duwen.

      Stap 3

      In de volgende stappen zul je een iOpener gaan gebruiken om de lijm die de schermmodule op z'n plek houdt te verwarmen. Dit zorgt voor een veiliger en gemakkelijker manier om het scherm te verwijderen. Voor het juiste gebruik van de iOpener volg je deze handleiding. Let hierbij goed op alle waarschuwingen.

      Stap 4

      In de volgende stappen zul je een openingsplectrum gaan gebruiken om de lijm die het voorste glazen paneel vasthoudt los te maken. Wrik enkel waar het is aangegeven. Als je weerstand voelt, stop je met schuiven en herverwarm je je toestel.

      Stap 5

      Schuif je openigsplectrum langs de rechterzijde van het scherm omhoog.

      Stap 6

      Schuif je plectrum voorzichtig de hoek om, maar stop met schuiven voor de speakergrill aan de bovenkant van de telefoon.

      Stap 7

      De lijm die de bovenkant van de telefoon bevestigt, bestaat enkel uit een smalle strip boven de oorstukspeaker. Schuif je plectrum langs de bovenkant van de speaker om te voorkomen dat je de onderdelen aan de binnenkant beschadigt.

      Stap 8

      Schuif je plectrum voorzichtig om de linker bovenhoek heen.

      Stap 9

      Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon en stop net voor de linker onderhoek.

      Stap 10

      Schuif je plectrum helemaal naar de linker onderhoek van de telefoon en zorg dat deze stevig is bevestigd.

      Stap 11

      Plaats een herverwarmde iOpener over de onderkant van de schermmodule.

      Stap 12

      De onderkant van de telefoon bevat de lintkabels van de zachte- en thuisknop. Als je je openingsplectrum te ver in de telefoon steekt, loop je het risico deze kabels kapot te snijden.

      Stap 13

      Draai je plectrum om het glas van de telefoon te scheiden.

      Stap 14

      Als het voorste paneel niet gemakkelijk los komt, kan het zijn dat je de lijm op de kabel van de zachte knop los moet maken.

      Stap 15

      Til de thuisknopkant van de schermmodule lichtjes omhoog maar verwijder deze nog niet.

      Stap 16

      Gebruik de scherpe punt van een spudger om de kabelaansluiting van de voorste paneelmodule in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.