Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de schermmodule inclusief het frame van je Galaxy Note8 te vervangen.

Ontlaad je batterij tot onder de 25% voordat je je telefoon uit elkaar haalt. De batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord, maar je verkleint het risico op ongelukken als de batterij ontladen is.

Deze handleiding bevat ook het verwijderen van de glazen achterkant. Hiervoor zul je vervangende kleefstrips nodig hebben bij het terugplaatsen van de glazen achterkant op de telefoon.

Het openen van de Samsung Galaxy Note8 zal de waterdichte pakkingen van het toestel aantasten. Als je deze niet vervangt zal je telefoon normaal functioneren maar zal het zijn waterdichtheid verliezen.

  1. Schakel je telefoon uit.
    • Schakel je telefoon uit.

    • Verwarm een iOpener om de lijm aan de achterkant van de Note8 te verzachten.

    • Leg de iOpener op de achterkant van de Note8, langs de kant waar de aan-/uitknop zit.

  2. Gebruik een zuignap op het achterste paneel omhoog te tillen. Gebruik vervolgens een openingsplectrum om in de opening te steken. Aangezien het achterste paneel ook lichtjes gebogen is aan de zijkanten, wil je  je openingsplectrum niet recht, maar enigszins in een hoek naar beneden in de opening steken. Begin in het midden van de zijkant en snijd de lijm door terwijl je tegelijkertijd de zuignap omhoog tilt.
    • Gebruik een zuignap op het achterste paneel omhoog te tillen. Gebruik vervolgens een openingsplectrum om in de opening te steken.

    • Aangezien het achterste paneel ook lichtjes gebogen is aan de zijkanten, wil je je openingsplectrum niet recht, maar enigszins in een hoek naar beneden in de opening steken.

    • Begin in het midden van de zijkant en snijd de lijm door terwijl je tegelijkertijd de zuignap omhoog tilt.

    • Wees voorzichtig dat je niet te hard met je openingsplectrum duwt, aangezien je daarmee het achterste paneel kunt breken. Gebruik in plaats daarvan de zuignap om te trekken en je plectrum om de lijm door te snijden.

    • Beweeg je plectrum richting de onderste hoeken en laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

    • Gebruik een andere plectrum en beweeg deze naar de bovenste hoek.

    • Als het steeds lastiger wordt om je plectrum te bewegen, kan het handig zijn om je iOpener opnieuw te verwarmen en deze nog eens op de achterkant van de telefoon te leggen.

  3. Neem opnieuw nog een openingsplectrum en beweeg deze voorzichtig langs de hoek en de bovenkant van de telefoon. Verwarm de telefoon, indien nodig, opnieuw met je iOpener. Laat je plectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Neem opnieuw nog een openingsplectrum en beweeg deze voorzichtig langs de hoek en de bovenkant van de telefoon.

    • Verwarm de telefoon, indien nodig, opnieuw met je iOpener.

    • Laat je plectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  4. Draai het toestel om en begin met het scheiden van de lijm en het scherm aan de onderkant van de telefoon. Gebruik hiervoor een andere plectrum. Laat je plectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Laat je plectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Draai het toestel om en begin met het scheiden van de lijm en het scherm aan de onderkant van de telefoon. Gebruik hiervoor een andere plectrum.

    • Laat je plectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  5. Als je de lijm van de telefoon hebt weten te scheiden aan alle drie de kanten, kun je het achterste paneel langzaam omhoog tillen. Forceer dit echter niet. Gebruik een iOpener om de lijm opnieuw te verzachten als het achterste paneel er niet af wil komen of begint te buigen. Let op de aansluiting van de vingerafdruksensor bij het openen van het achterste paneel. Het kan nodig zijn dat je deze loskoppelt zoals in de volgende stap wordt beschreven.
    • Als je de lijm van de telefoon hebt weten te scheiden aan alle drie de kanten, kun je het achterste paneel langzaam omhoog tillen.

    • Forceer dit echter niet. Gebruik een iOpener om de lijm opnieuw te verzachten als het achterste paneel er niet af wil komen of begint te buigen.

    • Let op de aansluiting van de vingerafdruksensor bij het openen van het achterste paneel. Het kan nodig zijn dat je deze loskoppelt zoals in de volgende stap wordt beschreven.

  6. Gebruik een pincet om de vingerafdruksensor los te koppelen.
    • Gebruik een pincet om de vingerafdruksensor los te koppelen.

    • De aansluiting kan reeds losgekomen zijn bij het loshalen van het achterste paneel.

  7. Verwijder het achterste paneel.
    • Verwijder het achterste paneel.

    • Om je klaar te maken voor het weer in elkaar zetten van de telefoon, verwijder je alle lijmresten uit de telefoon en maak je de gelijmde gebieden schoon met isopropyl alcohol en een stofvrij stuk doek.

  8. Verwijder de tien Phillips #00 schroeven.
    • Verwijder de tien Phillips #00 schroeven.

  9. Gebruik een openingsplectrum om deze aan de bovenkant van de telefoon tussen de NFC-antenne en oplaadspoelmodule en de behuizing te steken. Wrik de bovenkant van de module uit de behuizing.
    • Gebruik een openingsplectrum om deze aan de bovenkant van de telefoon tussen de NFC-antenne en oplaadspoelmodule en de behuizing te steken.

    • Wrik de bovenkant van de module uit de behuizing.

  10. Trek de volledige oplaadspoel- en NFC-antennamodule omhoog.
    • Trek de volledige oplaadspoel- en NFC-antennamodule omhoog.

    • De linker onderkant van de module is lichtjes aan het frame vastgelijmd.

  11. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.

  12. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  13. Verwarm een iOpener en leg deze op het scherm gedurende minstens twee minuten om de lijm onder de batterij te verzachten. Verwarm en leg de iOpener opnieuw op de telefoon indien nodig.
    • Verwarm een iOpener en leg deze op het scherm gedurende minstens twee minuten om de lijm onder de batterij te verzachten. Verwarm en leg de iOpener opnieuw op de telefoon indien nodig.

    • Als alternatieve methode, of wanneer de batterij is opgeblazen, kun je isopropyl alcohol toedienen onder ieder hoek van de batterij. Laat de vloeistof en aantal minuten intrekken om de lijm te verzwakken.

  14. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterij vanaf de rechter bovenhoek omhoog te duwen. Je zult tegen de behuizing, direct boven het mainbord, wrikken. Wees daarom voorzichtig en voorkom dat je omliggende onderdelen beschadigt.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterij vanaf de rechter bovenhoek omhoog te duwen.

    • Je zult tegen de behuizing, direct boven het mainbord, wrikken. Wees daarom voorzichtig en voorkom dat je omliggende onderdelen beschadigt.

    • Het kan nodig zijn dat je je iOpener opnieuw moet verwarmen en toe moet dienen om de lijm verder te verzwakken. De lijm is erg stug en het kan een aantal pogingen kosten om de spugder onder de batterij te krijgen.

    • Gebruik je spudger om de batterij omhoog te duwen totdat je een openingsplectrum onder de batterij kan steken om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

    • Zorg dat je de batterij niet vervormt tijdens deze procedure. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekken, in brand vliegen of zelfs exploderen als deze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en wrik de batterij nooit omhoog met metalen tools.

  15. Gebruik het platte eind van een spudger om de linker bovenhoek van de batterij, waar de flexkabel zich bevindt, omhoog te wrikken. Schuif je spudger langs de zijkant van de batterij om onderweg alle lijm door te snijden. Blijf tijdens het omhoog wrikken van de batterij wrikken op de plekken die oranje gekleurd zijn. Vermijd de rode gebieden in het midden, aangezien dit de achterkant van het scherm is.
    • Gebruik het platte eind van een spudger om de linker bovenhoek van de batterij, waar de flexkabel zich bevindt, omhoog te wrikken.

    • Schuif je spudger langs de zijkant van de batterij om onderweg alle lijm door te snijden.

    • Blijf tijdens het omhoog wrikken van de batterij wrikken op de plekken die oranje gekleurd zijn. Vermijd de rode gebieden in het midden, aangezien dit de achterkant van het scherm is.

  16. Til de batterij uit de behuizing.
    • Til de batterij uit de behuizing.

    • Hergebruik de batterij nooit nadat deze is verwijderd, aangezien dit een potentieel gevaar op kan leveren. Vervang deze altijd met een nieuwe batterij.

    • Verwijder overgebleven lijmresten uit de telefoon en maak de gelijmde gebieden schoon met wat isopropyl alcohol en een stofvrij stuk doek.

    • Gebruik deze handleiding om nieuwe kleefstrips onder de batterij te installeren.

    • Gebruik deze handleiding om op maat gesneden kleefstrips te installeren.

  17. Steek een openingstool voor SIM-kaarten in het kleine gat aan de linkerkant van de bovenkant van de telefoon. Druk verder om de kaarthouder eruit te werpen.
    • Steek een openingstool voor SIM-kaarten in het kleine gat aan de linkerkant van de bovenkant van de telefoon.

    • Druk verder om de kaarthouder eruit te werpen.

    • Verwijder de SIM-kaarthouder uit de telefoon.

  18. Verwijder de zes Phillips #00 schroeven in de luidsprekermodule aan de onderkant van de telefoon.
    • Verwijder de zes Phillips #00 schroeven in de luidsprekermodule aan de onderkant van de telefoon.

  19. Gebruik het platte einde van een spudger om de luidsprekermodule omhoog te duwen. Je zult direct boven het mainbord en de antennekabel gaan wrikken. Wees hierbij voorzichtig en voorkom dat je de onderdelen daaromheen niet beschadigt.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de luidsprekermodule omhoog te duwen.

    • Je zult direct boven het mainbord en de antennekabel gaan wrikken. Wees hierbij voorzichtig en voorkom dat je de onderdelen daaromheen niet beschadigt.

    • Verwijder de luidsprekermodule.

  20. Verwijder de twee coax-kabels die van het dochterbord naar het moederbord lopen. Als je je schermmodule met frame wil vervangen is het niet noodzakelijk om de coax-kabels te verwijderen. We raden deze stap echter wel aan om te voorkomen dat je deze kabels beschadigt of dat je er onnodig veel druk of spanning op zet.
    • Verwijder de twee coax-kabels die van het dochterbord naar het moederbord lopen.

    • Als je je schermmodule met frame wil vervangen is het niet noodzakelijk om de coax-kabels te verwijderen. We raden deze stap echter wel aan om te voorkomen dat je deze kabels beschadigt of dat je er onnodig veel druk of spanning op zet.

    • Gebruik een pincet om beide eindes van de witte coax-kabel los te koppelen en verwijder deze.

  21. Gebruik een pincet om beide einden van de blauwe coax-kabel los te koppelen en verwijder deze ook. Gebruik een pincet om beide einden van de blauwe coax-kabel los te koppelen en verwijder deze ook.
    • Gebruik een pincet om beide einden van de blauwe coax-kabel los te koppelen en verwijder deze ook.

  22. Gebruik het platte einde van een spudger om zowel de scherm- als de touchscreenkabels los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om zowel de scherm- als de touchscreenkabels los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om zowel de scherm- als de touchscreenkabels los te koppelen.

  23. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de aan-/uitknop los te koppelen. Koppel zowel de flits- als de nabijheidssensorkabel los.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de aan-/uitknop los te koppelen.

    • Koppel zowel de flits- als de nabijheidssensorkabel los.

  24. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexaansluiting van de naar voren gerichte camera los te koppelen. Verwijder de naar voren gerichte camera op voorzichtige wijze met een pincet.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de flexaansluiting van de naar voren gerichte camera los te koppelen.

    • Verwijder de naar voren gerichte camera op voorzichtige wijze met een pincet.

  25. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexaansluiting van de irisscanner los te koppelen. Verwijder de irisscanner op voorzichtige wijze met een pincet.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de flexaansluiting van de irisscanner los te koppelen.

    • Verwijder de irisscanner op voorzichtige wijze met een pincet.

  26. Verwijder de vijf Phillips #00 schroeven die het moederbord, het dochterbord, de hoofdtelefoonjack en de oplaadpoort bevestigen.
    • Verwijder de vijf Phillips #00 schroeven die het moederbord, het dochterbord, de hoofdtelefoonjack en de oplaadpoort bevestigen.

  27. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexaansluiting van de hoofdtelefoonjack los te koppelen. Verwijder de hoofdtelefoonjack op voorzichtige wijze met een pincet.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de flexaansluiting van de hoofdtelefoonjack los te koppelen.

    • Verwijder de hoofdtelefoonjack op voorzichtige wijze met een pincet.

  28. Het verwarmen van de iOpener en leg deze op het onderste gedeelte van de telefoon om de lijm onder de flexkabel van de microfoon te verzachten. Gebruik een pincet om de microfoon op voorzichtige wijze uit de inkeping te tillen en deze los te maken van het midframe.
    • Het verwarmen van de iOpener en leg deze op het onderste gedeelte van de telefoon om de lijm onder de flexkabel van de microfoon te verzachten.

    • Gebruik een pincet om de microfoon op voorzichtige wijze uit de inkeping te tillen en deze los te maken van het midframe.

    • Verwijder de microfoon nog niet. Deze is namelijk nog steeds met het dochterbord verbonden.

  29. Het is mogelijk om het moederbord te verwijderen en het dochterbord op haar plek te houden. De flexaansluiting van het dochterbord zit echter verbonden aan de achterkant van het moederbord en het is wat lastig om deze los te koppelen terwijl je het moederbord in je hand houdt. Als je van plan bent het moederbord zonder het dochterbord te verwijderen, wees dan extra voorzichtig dat je geen omliggende onderdelen beschadigt tijdens het loskoppelen van de flexkabel.
    • Het is mogelijk om het moederbord te verwijderen en het dochterbord op haar plek te houden. De flexaansluiting van het dochterbord zit echter verbonden aan de achterkant van het moederbord en het is wat lastig om deze los te koppelen terwijl je het moederbord in je hand houdt.

    • Als je van plan bent het moederbord zonder het dochterbord te verwijderen, wees dan extra voorzichtig dat je geen omliggende onderdelen beschadigt tijdens het loskoppelen van de flexkabel.

    • Gebruik de punt van een spudger om het moederbord omhoog te wrikken, totdat je een goede grip op het moederbord kan krijgen.

    • Het moederbord zit losjes op het midframe, dus dat betekent dat je de spudger er op verschillende manieren onder kunt steken om het vervolgens omhoog te wrikken. Voorkom wel dat je omliggende onderdelen beschadigt.

  30. Til het moederbord voorzichtig omhoog. Om het dochterbord uit de inkeping te tillen, trek je beide onderdelen langzaam richting de bovenkant van de telefoon terwijl je deze naar boven tilt. Om het dochterbord uit de inkeping te tillen, trek je beide onderdelen langzaam richting de bovenkant van de telefoon terwijl je deze naar boven tilt.
    • Til het moederbord voorzichtig omhoog.

    • Om het dochterbord uit de inkeping te tillen, trek je beide onderdelen langzaam richting de bovenkant van de telefoon terwijl je deze naar boven tilt.

  31. Verwarm een iOpener en leg deze over de telefoon om de lijm onder de trilmotor en boven de oorstukspeaker te verzachten.
    • Verwarm een iOpener en leg deze over de telefoon om de lijm onder de trilmotor en boven de oorstukspeaker te verzachten.

  32. Verwijder de trilmotor op voorzichtige wijze met een pincet. Let erop dat je de meekomende kabel niet scheurt. Verwijder de oorstukspeaker met een pincet.
    • Verwijder de trilmotor op voorzichtige wijze met een pincet. Let erop dat je de meekomende kabel niet scheurt.

    • Verwijder de oorstukspeaker met een pincet.

    • Check of je vervangende schermmodule is geleverd met een vooraf geïnstalleerde oorstukspeaker. Als dat zo is, hoef je deze niet te verwijderen, maar wellicht wil je het houden als een vervangend onderdeel.

  33. Gebruik een pincet om de flits- en nabijheidssensorkabel omhoog te tillen en de tape die het aan het midframe bevestigt los te trekken. Verwijder de flits- en nabijheidssensormodule.
    • Gebruik een pincet om de flits- en nabijheidssensorkabel omhoog te tillen en de tape die het aan het midframe bevestigt los te trekken.

    • Verwijder de flits- en nabijheidssensormodule.

  34. Om je telefoon weer in elkaar te zetten, zet je alle onderdelen die je hebt verwijderd over naar de nieuwe schermmodule met frame. Dien opnieuw lijm of kleefstrips toe waar nodig.
    • Om je telefoon weer in elkaar te zetten, zet je alle onderdelen die je hebt verwijderd over naar de nieuwe schermmodule met frame. Dien opnieuw lijm of kleefstrips toe waar nodig.

Conclusie

Zet je telefoon, indien mogelijk, aan om je reparatie te testen voordat je de nieuwe kleefstrips aanbrengt en je je toestel weer sluit.

Volg deze instructies in omgekeerde volgorde om je toestel weer in elkaar te zetten. Breng nieuwe kleefstrips aan waar nodig.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

64.550 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

126 Leden

i would like to suggest a time of (52) Minutes and (36) Seconds plus thanks for the guide

Jesse Looney - Antwoord

check, plus you’re welcome :)

Tobias Isakeit -

great guide!

Bryan Cruse - Antwoord

Very excellent guide. Great pictures. Pictures must have been done in some sorta studio setting or edited for only what is needed for the illustration of every step. This was my first attempt at self repair on a cellphone, but I’m no slouch. I repair and refurbish all sorts of electromechanical devices and was once employed to do brain surgery on massive water cooled mainframe computers. Some of the same rules apply; have proven procedures, follow instructions, control your work space, and invest in the best tools. Since this was my first, I was not in a hurry. It took me all of 6 hours, but I was meticulous, repeated many steps to increase my confidence, and had all the time needed to do what I needed to do. Grateful for no longer being a slave to phone repair/insurance scams!! DIY forever!

Rex Burrus - Antwoord

Thanks for the great guide. Unfortunately, ifixit does not stock Note 8 parts in Australia. When I went to purchase the display assembly with frame from a parts supplier, they refused to sell me the part as they said that a number of customers have experienced the LCD not working on the new assembly after repairing their phone. The wholesaler would not honour the warranty as all screens are tested before dispatch, therefore, the LCD must have been damaged in the repair process. I could understand if the repair included installing a new screen into an existing frame but because all parts are being transferred into the new assembly and the parts available for sale all come with adhesive, is there any step where it is likely that the LCD could be damaged even if extremely careful?

Ian Bishop - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 20

Afgelopen 7 dagen: 95

Afgelopen 30 dagen: 407

Altijd: 11,132