Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de stroomvoorziening van je Sony Playstation 4 te vervangen.

Schakel je PS4 uit en verwijder de stekker uit het stopcontact voordat je met enige reparatie begint.

  1. Draai de PS4 om, zodat deze met de onderkant/achterkant naar boven wijst.
    • Draai de PS4 om, zodat deze met de onderkant/achterkant naar boven wijst.

  2. Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen. Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen. Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen.
    • Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen.

  3. Gebruik een pincet om de plastic schroefcovers in iedere hoek op voorzichtige wijze te verwijderen. Dit zal nog twee schroeven blootleggen. Gebruik een pincet om de plastic schroefcovers in iedere hoek op voorzichtige wijze te verwijderen. Dit zal nog twee schroeven blootleggen.
    • Gebruik een pincet om de plastic schroefcovers in iedere hoek op voorzichtige wijze te verwijderen. Dit zal nog twee schroeven blootleggen.

  4. Verwijder de vier 7.2 mm lange Torx-veiligheidsschroeven aan de achterkant van de PS4. Verwijder de vier 7.2 mm lange Torx-veiligheidsschroeven aan de achterkant van de PS4.
    • Verwijder de vier 7.2 mm lange Torx-veiligheidsschroeven aan de achterkant van de PS4.

  5. Gebruik je duimen om de onderste behuizing omhoog en van de PS4 weg te tillen. De onderste behuizing wordt op z'n plek gehouden door plastic klemmen. Je zult dus aanzienlijke kracht uit moeten oefenen om de onderste behuizing los te krijgen.
    • Gebruik je duimen om de onderste behuizing omhoog en van de PS4 weg te tillen.

    • De onderste behuizing wordt op z'n plek gehouden door plastic klemmen. Je zult dus aanzienlijke kracht uit moeten oefenen om de onderste behuizing los te krijgen.

  6. Gebruik een pincet om de stroomvoorzieningskabel uit het toestel te trekken en de stroomvoorzieningsunit van het moederbord los te koppelen . Gebruik een pincet om de stroomvoorzieningskabel uit het toestel te trekken en de stroomvoorzieningsunit van het moederbord los te koppelen .
    • Gebruik een pincet om de stroomvoorzieningskabel uit het toestel te trekken en de stroomvoorzieningsunit van het moederbord los te koppelen .

  7. Verwijder de drie 9.7 mm lange Torx Security-schroeven. Verwijder de twee 41 mm lange Phillips-schroeven inclusief beugels.
    • Verwijder de drie 9.7 mm lange Torx Security-schroeven.

    • Verwijder de twee 41 mm lange Phillips-schroeven inclusief beugels.

  8. Til de stroomvoorziening in een rechte beweging omhoog en uit de PS4. De stroomvoorziening wordt stevig op z'n plek gehouden door een soort vorken die zich aan de linkerzijde bevinden. Het kan meerdere pogingen kosten om de stroomvoorziening te verwijderen. Zorg dat je de vorken, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, goed hebt gepositioneerd alvorens je de stroomvoorziening op de juiste plek terugplaatst.
    • Til de stroomvoorziening in een rechte beweging omhoog en uit de PS4.

    • De stroomvoorziening wordt stevig op z'n plek gehouden door een soort vorken die zich aan de linkerzijde bevinden. Het kan meerdere pogingen kosten om de stroomvoorziening te verwijderen.

    • Zorg dat je de vorken, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, goed hebt gepositioneerd alvorens je de stroomvoorziening op de juiste plek terugplaatst.

Conclusie

Volg bovenstaande instructies in omgekeerde volgorde om je toestel weer in elkaar te zetten.

Breng je e-afval naar een door R2 of e-Stewards gecertificeerd recycle-station.

Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of je nog meer onderdelen mee over moet zetten. Dubbel-check ook of je beschermfolie moet verwijderen alvorens je je nieuwe onderdeel kunt plaatsen.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Sam Omiotek

Lid sinds: 25-02-19

30.634 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

140 Leden

59 Opmerkingen

Gonna do this tomorrow, I'm just hoping this is what's wrong with it.

A few months ago something popped in the system and I smelt a burning scent.

Diamond - Antwoord

Bro,did it work for you?

I have same problem

EL cablemo -

Just be careful when pulling up power supply on the left side facing you when Ps4 is upside-down.

jerrylaird3000 - Antwoord

Just received my tools and power supply for my ps4 and I replaced it just like the guidelines said but nothing happens but the same issues. Heard a beep, blue light came on, heard a click then back off again. Please tell me I didn't just wasted $70?

rahmanglaspy - Antwoord

And have you resolve your problem ?

Frederic Morelli -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 70

Afgelopen 7 dagen: 513

Afgelopen 30 dagen: 2,174

Altijd: 260,499