Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de WiFi-antenne van je Sony PlayStation 4 te vervangen.

Koppel je PS4 los voordat je met enige reparatie begint.

  1. Draai de PS4 om, zodat deze met de onderkant/achterkant naar boven wijst.
    • Draai de PS4 om, zodat deze met de onderkant/achterkant naar boven wijst.

  2. Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen. Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen. Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen.
    • Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen.

  3. Gebruik een pincet om de plastic schroefcovers in iedere hoek op voorzichtige wijze te verwijderen. Dit zal nog twee schroeven blootleggen. Gebruik een pincet om de plastic schroefcovers in iedere hoek op voorzichtige wijze te verwijderen. Dit zal nog twee schroeven blootleggen.
    • Gebruik een pincet om de plastic schroefcovers in iedere hoek op voorzichtige wijze te verwijderen. Dit zal nog twee schroeven blootleggen.

  4. Verwijder de vier 7.2 mm lange Torx-veiligheidsschroeven aan de achterkant van de PS4. Verwijder de vier 7.2 mm lange Torx-veiligheidsschroeven aan de achterkant van de PS4.
    • Verwijder de vier 7.2 mm lange Torx-veiligheidsschroeven aan de achterkant van de PS4.

  5. Gebruik je duimen om de onderste behuizing omhoog en van de PS4 weg te tillen. De onderste behuizing wordt op z'n plek gehouden door plastic klemmen. Je zult dus aanzienlijke kracht uit moeten oefenen om de onderste behuizing los te krijgen.
    • Gebruik je duimen om de onderste behuizing omhoog en van de PS4 weg te tillen.

    • De onderste behuizing wordt op z'n plek gehouden door plastic klemmen. Je zult dus aanzienlijke kracht uit moeten oefenen om de onderste behuizing los te krijgen.

  6. Gebruik een pincet om de stroomvoorzieningskabel uit het toestel te trekken en de stroomvoorzieningsunit van het moederbord los te koppelen . Gebruik een pincet om de stroomvoorzieningskabel uit het toestel te trekken en de stroomvoorzieningsunit van het moederbord los te koppelen .
    • Gebruik een pincet om de stroomvoorzieningskabel uit het toestel te trekken en de stroomvoorzieningsunit van het moederbord los te koppelen .

  7. Verwijder drie 9.7 mm lange Torx-veiligheidsschroeven. Verwijder twee 41 mm lange Phillips-schroeven en -beugels.
    • Verwijder drie 9.7 mm lange Torx-veiligheidsschroeven.

    • Verwijder twee 41 mm lange Phillips-schroeven en -beugels.

  8. Til de stroomvoorziening in een rechte beweging omhoog en uit de PS4. De stroomvoorziening wordt stevig op z'n plek gehouden door pinnen aan de linkerkant. Het kan meerdere pogingen kosten om deze uiteindelijk los te krijgen. Zorg dat de pinnen, tijdens het weer in elkaar zetten van het toestel, op de juiste positie zitten. Als je dat zeker weet, kun je de stroomvoorziening weer terug duwen op z'n plek.
    • Til de stroomvoorziening in een rechte beweging omhoog en uit de PS4.

    • De stroomvoorziening wordt stevig op z'n plek gehouden door pinnen aan de linkerkant. Het kan meerdere pogingen kosten om deze uiteindelijk los te krijgen.

    • Zorg dat de pinnen, tijdens het weer in elkaar zetten van het toestel, op de juiste positie zitten. Als je dat zeker weet, kun je de stroomvoorziening weer terug duwen op z'n plek.

  9. Gebruik de punt van een spudger om de antennekabel van het moederbord los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de antennekabel van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de antennekabel van het moederbord los te koppelen.

  10. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel vast te pakken en deze uit de kabelgoten te verwijderen. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel vast te pakken en deze uit de kabelgoten te verwijderen. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel vast te pakken en deze uit de kabelgoten te verwijderen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel vast te pakken en deze uit de kabelgoten te verwijderen.

  11. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel onder de kabel van de optische schijf uit te begeleiden. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel onder de kabel van de optische schijf uit te begeleiden. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel onder de kabel van de optische schijf uit te begeleiden.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel onder de kabel van de optische schijf uit te begeleiden.

  12. Verwijder de 9.7 mm lange Torx-veiligheidsschroef die de antenne bevestigt. Verwijder de 9.7 mm lange Torx-veiligheidsschroef die de antenne bevestigt.
    • Verwijder de 9.7 mm lange Torx-veiligheidsschroef die de antenne bevestigt.

  13. Verwijder de WiFi-antenne. Verwijder de WiFi-antenne.
    • Verwijder de WiFi-antenne.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan onze antwoordengemeenschap voor hulp bij het oplossen van je probleem.

Vergelijk je vervangende onderdeel met het originele onderdeel—het kan nodig zijn dat je sommige oude onderdelen mee over moet zetten naar je nieuwe onderdeel of dat je de folie van het nieuwe onderdeel moet verwijderen voordat je deze installeert.

100%

Begin met vertalen ›

Sam Omiotek

Lid sinds: 25-02-19

15.125 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

103 Opmerkingen

Took me about 10mins with this guide. Super easy. New parts in and working wonderfully. Ty ifixit!

luckycha87 - Antwoord

My wireless controlers wasn't recognised. I change the WiFi connector but this problem is not resoleved yet.

Frederic Morelli - Antwoord

Hi Frederic! Have you tried resetting the controller? Have you tried any other controllers to see if they work? Also, are you sure the battery in your controller is good and it's charged up?

TronicsFix -

Hello my controller has a hard time working from 4 feet away from my console and disconnecting. Im thinking of doing this hopefully it works. Is the bluetooth and wifi part the same thing because my wifi doesnt seem to pick up my wireless router.

ludracing - Antwoord

Yes, the wifi and bluetooth antenna is the same.

TronicsFix -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 58

Afgelopen 7 dagen: 363

Afgelopen 30 dagen: 1,659

Altijd: 117,045