Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een oude of kapotte batterij te vervangen. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

  1. Verwijder de volgende tien schroeven die de onderste behuizing aan de bovenste behuizing bevestigen:

    • Drie 13.5 mm (14.1 mm) lange Phillips schroeven.

    • Zeven 3 mm lange Phillips schroeven.

    • Let er bij het verwijderen van deze schroeven op dat ze met een lichte hoek uit de laptop komen. Het is de bedoeling dat je ze op eenzelfde wijze terugschroeft.

  2. Til de onderste behuizing met beide handen omhoog vanaf de ventilatieopening om deze zodoende los te maken uit de twee klemmen die deze aan de bovenste behuizing bevestigen.
    • Til de onderste behuizing met beide handen omhoog vanaf de ventilatieopening om deze zodoende los te maken uit de twee klemmen die deze aan de bovenste behuizing bevestigen.

    • Verwijder de onderste behuizing en leg deze weg.

  3. Let op: voor sommige reparaties (eg. harde schijf) is het niet noodzakelijk de batterij te verwijderen. Toch wordt het altijd aangeraden aangezien je hiermee voorkomt dat je apparaat per ongeluk kortsluiting maakt op het moederbord. Wees, als je de batterij niet verwijdert, voorzichtig aangezien sommige delen van het moederbord geladen kunnen zijn. Gebruik de platte kant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Let op: voor sommige reparaties (eg. harde schijf) is het niet noodzakelijk de batterij te verwijderen. Toch wordt het altijd aangeraden aangezien je hiermee voorkomt dat je apparaat per ongeluk kortsluiting maakt op het moederbord. Wees, als je de batterij niet verwijdert, voorzichtig aangezien sommige delen van het moederbord geladen kunnen zijn.

    • Gebruik de platte kant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Het is vaak handig om de batterijaansluiting om de beurt via beide zijden omhoog te duwen, zodat je de aansluiting als het ware uit het contact laat "lopen".

  4. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Koop iPhone-reparatiekits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Koop iPhone-reparatiekits
  5. Buig de batterijkabel lichtjes weg van het contact op het logic board om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt.
    • Buig de batterijkabel lichtjes weg van het contact op het logic board om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt.

  6. Verwijder de twee 7.4 mm lange Tri-point schroeven die de batterij aan de bovenste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de twee 7.4 mm lange Tri-point schroeven die de batterij aan de bovenste behuizing bevestigen.

  7. Peuter het waarschuwingslabel voorzichtig van de bovenste behuizing af, tussen de batterij en de optische schijf, om zodoende een extra Tri-point schroef bloot te leggen.
    • Peuter het waarschuwingslabel voorzichtig van de bovenste behuizing af, tussen de batterij en de optische schijf, om zodoende een extra Tri-point schroef bloot te leggen.

    • Verwijder de laatste 7.4 mm lange Y0 Tri-point schroef die de batterij aan de bovenste behuizing bevestigt.

    • Verwijder het label niet van de batterij.

  8. Gebruik de al geïnstalleerde plasticen treklip om de batterij uit de bovenste behuizing te verwijderen.
    • Gebruik de al geïnstalleerde plasticen treklip om de batterij uit de bovenste behuizing te verwijderen.

    • Als je een nieuwe batterij installeert, zul je deze moeten kalibreren:

    • Laat je batterij op tot 100% en laat deze nog minstens twee uur doorladen. Gebruik je apparaat vervolgens totdat deze zichzelf uitschakelt vanwege een lege batterij. Wacht dan minstens 5 uur en laad je batterij tot slot nog een keer ononderbroken op tot 100%.

    • Als je onverwachts gedrag of problemen tegenkomt na het installeren van je batterij kan het nodig zijn dat je de SMC van je MacBook moet resetten.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

It would be nice if you provided a Y1 tri wing bit with the replacement battery you sell.

geoffbowen - Antwoord

My battery had swelled, making the triblade screws extra tight. Other than that - silky smooth guide.

Andrew Kegel - Antwoord

Great guide. Battery came out smoothly and new battery installed without issue. However, the battery I purchased here only lasted 3 months. I completed all the recommended steps to reset SMC and NVRAM but the battery now only lasts 10 minutes off the charger. Thankfully I kept my original battery and placed it back in the MBP and I’m now attempting to return the battery despite being out of the 30 day return period.

kahlichj - Antwoord

Not sure why this is rated moderately difficult. It’s a pretty easy job.

santamaria - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 11

Afgelopen 7 dagen: 89

Afgelopen 30 dagen: 463

Altijd: 83,649