Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een oude of kapotte batterij te vervangen. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

  1. Verwijder de volgende tien schroeven die de onderste behuizing aan de bovenste behuizing bevestigen:

    • Zeven 3 mm lange Phillips schroeven.

    • Drie 13.5 mm lange Phillips schroeven.

  2. Til de onderste behuizing, met beide handen, omhoog vanaf ongeveer de ventilatieopening om deze zodoende vrij te maken uit de twee klemmen die de behuizing aan de bovenste behuizing bevestigen.
    • Til de onderste behuizing, met beide handen, omhoog vanaf ongeveer de ventilatieopening om deze zodoende vrij te maken uit de twee klemmen die de behuizing aan de bovenste behuizing bevestigen.

    • Verwijder de onderste behuizing en leg deze weg.

    • Drie Pentalobe schroeven bevestigen de batterij aan de bovenste behuizing. Deze kunnen worden verwijderd met deze speciale schroevendraaier.

    • Als je geen Pentalobe-schroevendraaier hebt, kun je als alternatief ook een 1.5 mm brede platkopschroevendraaier gebruiken. Zorg hierbij dat het einde van je platkopschroevendraaier precies in twee van de vijf punten van de schroef past voordat je begint met schroeven, aangezien je anders het risico loopt de schroef door te draaien.

    • Als je schroevendraaier niet helemaal past, zorg je dat je een maatje groter pakt en deze vijlt totdat deze vrijwel precies past.

    • Je hoeft de stappen 3-7, die laten zien hoe je de batterij verwijdert, niet per se te volgen om de harde schijf te vervangen. Echter, het wordt altijd aangeraden om alle stroombronnen van een apparaat te verwijderen voordat je begint met enige reparatie.

  3. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Koop iPhone-reparatiekits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Koop iPhone-reparatiekits
  4. Verwijder de twee vijfpunts-Pentalobe schroeven langs de bovenkant van de batterij.
    • Verwijder de twee vijfpunts-Pentalobe schroeven langs de bovenkant van de batterij.

  5. Gebruik de punt van een spudger om de vinger van de sticker met "Warning: Do not remove the battery" naar achteren te buigen, zodat je de vijfpunts-Pentalobe schroef eronder kunt verwijderen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de vinger van de sticker met "Warning: Do not remove the battery" naar achteren te buigen, zodat je de vijfpunts-Pentalobe schroef eronder kunt verwijderen.

  6. Til de batterij door middel van de plastic treklip omhoog en schuif deze weg van de lange kant van de bovenste behuizing. Probeer de batterij nog niet volledig te verwijderen.
    • Til de batterij door middel van de plastic treklip omhoog en schuif deze weg van de lange kant van de bovenste behuizing.

    • Probeer de batterij nog niet volledig te verwijderen.

  7. Kantel de batterij ver genoeg naar achteren om de kabelaansluiting van de batterij te kunnen bereiken.
    • Kantel de batterij ver genoeg naar achteren om de kabelaansluiting van de batterij te kunnen bereiken.

    • Trek de kabelaansluiting van de batterij weg uit het contact op het logic board en verwijder de batterij vervolgens uit de bovenste behuizing.

    • Zorg dat je, als je een nieuwe batterij installeert, je nieuwe batterij ook kalibreert!

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Changing this battery for a friend went as smooth as silk. I've done this many times before so that was no surprise, but now the battery (bought from ifixit) shows only 85% charge even after being left all night to charge, and the charger stopped charging and shows the light on the charger shows green.

What have we done wrong and what do we need to do about it?

Lord Groundhog - Antwoord

You need to calibrate the new battery. Charge until it won't charge any more. Unplug the computer and leave it until it puts itself to sleep from low battery. Make sure your settings are as low a threshold as possible (3%) I think is the minimum. Then plug it in and charge back to 100%.

Daniel Henry -

Further note: we tried running off the battery, and when it was at 44% tried to recharge it using another charger that we knew was working. The battery indicator says the battery is not charging.

Lord Groundhog - Antwoord

Hola buenas. necesito comprar una bateria para mi macbook pro 15", de mediados del 2009, en el que la tapa se abre entera. no se que modelo de bateria es, me podriais decir el nombre o referencia que lleva por favor??? me estoy volviendo loca buscando por internet.

Eugenia Padero - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 5

Afgelopen 7 dagen: 71

Afgelopen 30 dagen: 351

Altijd: 161,031