Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de linkerspeaker te vervangen.

Deze handleiding is bedoeld voor de speaker aan de linkerkant van je laptop wanneer je deze normaal gebruikt. Tijdens de reparatie zal deze voor het grootste deel van de tijd aan de rechterkant zitten, aangezien de laptop ondersteboven zal liggen.

    • Twee 2.3 mm lange P5 Pentalobe schroeven

    • Acht 3.0 mm lange P5 Pentalobe schroeven

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen en zorg dat ze op dezelfde plek teruggaan om schade aan je toestel te voorkomen.

  1. Wring het topje van je vingers tussen de bovenste en de onderste behuizing.
    • Wring het topje van je vingers tussen de bovenste en de onderste behuizing.

    • Trek de onderste behuizing rustig en op voorzichtige wijze weg van de bovenste behuizing om deze te verwijderen.

  2. De onderste behuizing wordt in het midden door middel van twee plastic klemmen aan de bovenste behuizing bevestigd. Druk het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, naar beneden om de twee plastic klemmen weer met elkaar te verbinden.
    • De onderste behuizing wordt in het midden door middel van twee plastic klemmen aan de bovenste behuizing bevestigd.

    • Druk het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, naar beneden om de twee plastic klemmen weer met elkaar te verbinden.

  3. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  4. Verwijder, indien nodig, de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij bevestigd is.
    • Verwijder, indien nodig, de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij bevestigd is.

  5. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je alleen de connector en niet het contact zelf omhoogduwt, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je alleen de connector en niet het contact zelf omhoogduwt, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.

  6. Buig de batterijaansluiting omhoog en uit de weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact.
    • Buig de batterijaansluiting omhoog en uit de weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact.

  7. Steek de punt van een spudger onder de kabel van de linkerspeaker, in de buurt van de aansluiting, en til deze uit het contact op het logic board. Steek de punt van een spudger onder de kabel van de linkerspeaker, in de buurt van de aansluiting, en til deze uit het contact op het logic board.
    • Steek de punt van een spudger onder de kabel van de linkerspeaker, in de buurt van de aansluiting, en til deze uit het contact op het logic board.

  8. Verwijder de volgende schroeven, die de linkerspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen:
    • Verwijder de volgende schroeven, die de linkerspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen:

    • Eén 5.7 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 6.5 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 3.8 mm lange T5 Torx-schroef

  9. Til de hoek van de linkerspeaker omhoog en schuif deze weg van de batterij om deze te verwijderen. Wees voorzichtig dat je de speakerkabel hierbij niet kapot scheurt op het uitstekende schroefgat in de zijkant van de behuizing. Wees voorzichtig dat je de speakerkabel hierbij niet kapot scheurt op het uitstekende schroefgat in de zijkant van de behuizing.
    • Til de hoek van de linkerspeaker omhoog en schuif deze weg van de batterij om deze te verwijderen.

    • Wees voorzichtig dat je de speakerkabel hierbij niet kapot scheurt op het uitstekende schroefgat in de zijkant van de behuizing.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

414.153 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

126 Leden

A very straightforward repair. Thanks for the excellent instructions!

Andrew - Antwoord

is the same process for the right speaker? thank you very much Sam Lionheart!

Tonino - Antwoord

Pretty much, there's another cable to disconnect, but we have a whole guide for the right speaker, too! Best of luck!

Sam Goldheart -

Hi! Are the L/R speakers compatible with the 13" Early 2015 models?

fylungster - Antwoord

Great guide. I was able to dismantle the speaker and fixed the blown left speaker. Fit it back and it worked. Now, i’ll do that for the right speaker.

iamleongch - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 40

Afgelopen 7 dagen: 345

Afgelopen 30 dagen: 1,624

Altijd: 42,784