Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de rechterspeaker te vervangen.

Deze handleiding is bedoeld voor de speaker aan de rechterkant van je laptop wanneer je deze normaal gebruikt. Tijdens de reparatie zal deze voor het grootste deel van de tijd aan de linkerkant zitten, aangezien de laptop ondersteboven zal liggen.

    • Twee 2.3 mm lange P5 Pentalobe schroeven

    • Acht 3.0 mm lange P5 Pentalobe schroeven

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen en zorg dat ze op dezelfde plek teruggaan om schade aan je toestel te voorkomen.

  1. Wring het topje van je vingers tussen de bovenste en de onderste behuizing.
    • Wring het topje van je vingers tussen de bovenste en de onderste behuizing.

    • Trek de onderste behuizing rustig en op voorzichtige wijze weg van de bovenste behuizing om deze te verwijderen.

  2. De onderste behuizing wordt in het midden door middel van twee plastic klemmen aan de bovenste behuizing bevestigd. Druk het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, naar beneden om de twee plastic klemmen weer met elkaar te verbinden.
    • De onderste behuizing wordt in het midden door middel van twee plastic klemmen aan de bovenste behuizing bevestigd.

    • Druk het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, naar beneden om de twee plastic klemmen weer met elkaar te verbinden.

  3. Verwijder, indien nodig, de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij bevestigd is.
    • Verwijder, indien nodig, de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij bevestigd is.

  4. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je alleen de connector en niet het contact zelf omhoogduwt, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je alleen de connector en niet het contact zelf omhoogduwt, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.

  5. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  6. Buig de batterijaansluiting omhoog en uit de weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact.
    • Buig de batterijaansluiting omhoog en uit de weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact.

  7. Verwijder de twee 2.1 mm lange T5 Torx-schroeven die de beugel van de I/O-bordkabel - aan de kant van het logic board - bevestigen.
    • Verwijder de twee 2.1 mm lange T5 Torx-schroeven die de beugel van de I/O-bordkabel - aan de kant van het logic board - bevestigen.

  8. Pak de beugel van de I/O-bordkabel vast met een puncet en verwijder deze uit de MacBook.
    • Pak de beugel van de I/O-bordkabel vast met een puncet en verwijder deze uit de MacBook.

  9. Gebruik het platte einde van een spudger om de I/O-bordaansluiting recht uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Wees voorzichtig dat je hierbij enkel de I/O-bordkabel en niet het contact zelf omhoogduwt. Anders riskeer je het logic board permanent te beschadigen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de I/O-bordaansluiting recht uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Wees voorzichtig dat je hierbij enkel de I/O-bordkabel en niet het contact zelf omhoogduwt. Anders riskeer je het logic board permanent te beschadigen.

  10. Til de I/O-bordkabel - aan de kant van het logic board - omhoog en buig deze aan de kant. Om te voorkomen dat je de kabel beschadigt, vouw je de kabel enkel vanaf de buiging die reeds aan de kant van het I/O-bord in de kabel zit.
    • Til de I/O-bordkabel - aan de kant van het logic board - omhoog en buig deze aan de kant.

    • Om te voorkomen dat je de kabel beschadigt, vouw je de kabel enkel vanaf de buiging die reeds aan de kant van het I/O-bord in de kabel zit.

  11. Duw de punt van je spudger op voorzichtige wijze onder de kabel van de rechterspeaker, in de buurt van de aansluiting, en til deze uit het contact op het logic board. Duw de punt van je spudger op voorzichtige wijze onder de kabel van de rechterspeaker, in de buurt van de aansluiting, en til deze uit het contact op het logic board.
    • Duw de punt van je spudger op voorzichtige wijze onder de kabel van de rechterspeaker, in de buurt van de aansluiting, en til deze uit het contact op het logic board.

  12. Trek de kabel van de rechterspeaker voorzichtig los van de bovenste behuizing. Trek de kabel van de rechterspeaker voorzichtig los van de bovenste behuizing. Trek de kabel van de rechterspeaker voorzichtig los van de bovenste behuizing.
    • Trek de kabel van de rechterspeaker voorzichtig los van de bovenste behuizing.

  13. Verwijder de volgende schroeven die de rechterspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen:
    • Verwijder de volgende schroeven die de rechterspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen:

    • Eén 5.7 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 6.5 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 3.8 mm lange T5 Torx-schroef

  14. Til de rechterspeaker aan de kabel uit de behuizing en verwijder deze. Til de rechterspeaker aan de kabel uit de behuizing en verwijder deze. Til de rechterspeaker aan de kabel uit de behuizing en verwijder deze.
    • Til de rechterspeaker aan de kabel uit de behuizing en verwijder deze.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

413.747 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

125 Leden

Easy to follow guide! completed the installation within half an hour. Thanks guys :)

Jeevan Kumar - Antwoord

Parfait. Comptez 30 min au total. Merci

Jacques Krief - Antwoord

I bought all the suggested tools and parts and changed both the left and the right speaker on my wifes Mac Book Pro in 30 minutes. Fantastic guide and site for fixing things. I will come back to this site in the future for DIY repairs. Thank you.

Jodel Manning - Antwoord

On point, simple and complete, thanks

sintobeanrv - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 15

Afgelopen 7 dagen: 187

Afgelopen 30 dagen: 970

Altijd: 21,878