Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de harde schijf van je Mac mini uit eind 2014 met enkel-harde schijf of Fusion Drive te vervangen.

Deze handleiding is met behulp van een Fusion Drive Mac mini gemaakt. Als je Mac mini enkel een harde schijf heeft, kun je de stappen over de PCIe SSD en de bijbehorende aansluiting overslaan.

  1. De onderste behuizing is in drie schroefgaten vastgeklemd.
    • De onderste behuizing is in drie schroefgaten vastgeklemd.

    • Wrik de onderste behuizing in de buurt van maar niet direct op de schroefgaten omhoog.

  2. Gebruik je plastic openingstool om de onderste behuizing van de Mac mini omhoog te wrikken. Gebruik je plastic openingstool om de onderste behuizing van de Mac mini omhoog te wrikken. Gebruik je plastic openingstool om de onderste behuizing van de Mac mini omhoog te wrikken.
    • Gebruik je plastic openingstool om de onderste behuizing van de Mac mini omhoog te wrikken.

  3. Til de onderste behuizing op en verwijder deze. Til de onderste behuizing op en verwijder deze.
    • Til de onderste behuizing op en verwijder deze.

  4. Verwijder de volgende TR6-schroeven uit de antenneplaat:
    • Verwijder de volgende TR6-schroeven uit de antenneplaat:

    • Drie 4.1 mm lange schroeven

    • Drie 1.9 mm lange schroeven

  5. Verwijder de antenneplaat nog niet volledig; deze is namelijk nog steeds met de Mac mini verbonden door middel van een antennekabel. Klap de antenneplaat, terwijl de I/O-poorten naar je toewijzen, naar rechts om zo toegang te krijgen tot de antennekabelaansluiting.
    • Verwijder de antenneplaat nog niet volledig; deze is namelijk nog steeds met de Mac mini verbonden door middel van een antennekabel.

    • Klap de antenneplaat, terwijl de I/O-poorten naar je toewijzen, naar rechts om zo toegang te krijgen tot de antennekabelaansluiting.

  6. Verwijder de enkele 3.4 mm lange T6-schroef inclusief ring van de antennekabel.
    • Verwijder de enkele 3.4 mm lange T6-schroef inclusief ring van de antennekabel.

    • Wees voorzichtig bij het losmaken van de schroef en zorg dat je de ring niet verliest.

  7. Gebruik de punt van je spudger om de antenneaansluiting in een rechte beweging uit het contact op de airport-kaart omhoog te tillen. Gebruik de punt van je spudger om de antenneaansluiting in een rechte beweging uit het contact op de airport-kaart omhoog te tillen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de antenneaansluiting in een rechte beweging uit het contact op de airport-kaart omhoog te tillen.

  8. Trek de antennekabel op voorzichtie wijze uit de opening tussen de stroomvoorziening en de behuizing. Trek de antennekabel op voorzichtie wijze uit de opening tussen de stroomvoorziening en de behuizing.
    • Trek de antennekabel op voorzichtie wijze uit de opening tussen de stroomvoorziening en de behuizing.

  9. Verwijder de antenneplaat uit de Mac mini.
    • Verwijder de antenneplaat uit de Mac mini.

  10. Verwijder de twee 12 mm lange T6-schroeven uit de ventilator.
    • Verwijder de twee 12 mm lange T6-schroeven uit de ventilator.

    • Schroef ook de 27 mm lange T6-borgschroef los.

  11. De aansluiting van de ventilator zit vast onder de rand van de ventilator en kan niet worden losgekoppeld zolang de ventilator niet is verwijderd. Probeer de ventilator nog niet volledig te verwijderen. Til de ventilator in een rechte beweging omhoog om de borgschroef uit het gat in het logic board te verwijderen.
    • De aansluiting van de ventilator zit vast onder de rand van de ventilator en kan niet worden losgekoppeld zolang de ventilator niet is verwijderd.

    • Probeer de ventilator nog niet volledig te verwijderen.

    • Til de ventilator in een rechte beweging omhoog om de borgschroef uit het gat in het logic board te verwijderen.

    • Trek de ventilator van de SSD weg tot je de aansluiting van de ventilator gemakkelijk kunt bereiken.

  12. Gebruik de punt van je spudger om de ventilatoraansluiting in een rechte beweging van het contact op het logic board omhoog te duwen. Gebruik de punt van je spudger om de ventilatoraansluiting in een rechte beweging van het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de ventilatoraansluiting in een rechte beweging van het contact op het logic board omhoog te duwen.

  13. Verwijder de ventilator van de Mac mini.
    • Verwijder de ventilator van de Mac mini.

  14. Verwijder de 2.6 mm lange T6 schroef die de beugel op de SATA-aansluiting bevestigt.
    • Verwijder de 2.6 mm lange T6 schroef die de beugel op de SATA-aansluiting bevestigt.

  15. Verwijder de beugel op de SATA-kabelaansluiting. Verwijder de beugel op de SATA-kabelaansluiting.
    • Verwijder de beugel op de SATA-kabelaansluiting.

  16. Gebruik het platte einde van je spudger om de SATA-kabelaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te tillen. Gebruik het platte einde van je spudger om de SATA-kabelaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te tillen.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de SATA-kabelaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te tillen.

  17. Gebruik de punt van je spudger om de aansluiting van de IR-sensorkabel los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen. Gebruik de punt van je spudger om de aansluiting van de IR-sensorkabel los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de aansluiting van de IR-sensorkabel los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen.

  18. De volgende drie stappen zijn alleen van toepassing op Mac mini's met een PCIe SSD. Sla de volgende drie stappen over als je Mac mini enkel een harde schijf heeft.
    • De volgende drie stappen zijn alleen van toepassing op Mac mini's met een PCIe SSD. Sla de volgende drie stappen over als je Mac mini enkel een harde schijf heeft.

    • Verwijder de twee 2.6 mm lange T6 schroeven die de beugel van de PCIe SSD-kabel bevestigen.

  19. Verwijder de beugel van de PCIe SSD-kabel. Verwijder de beugel van de PCIe SSD-kabel.
    • Verwijder de beugel van de PCIe SSD-kabel.

  20. Til de aansluiting van de PCIe SSD uit het contact omhoog. Til de aansluiting van de PCIe SSD uit het contact omhoog.
    • Til de aansluiting van de PCIe SSD uit het contact omhoog.

  21. Verwijder de enkele 16 mm lange T6 schroef die het logic board bevestigt.
    • Verwijder de enkele 16 mm lange T6 schroef die het logic board bevestigt.

  22. Om het logic board te verwijderen, moet je de twee ronde pinnen van de "Mac mini Logic Board Verwijdertool" in de gaten die op de foto met rood gemarkeerd zijn schuiven. Als je je tool in welk ander gat van het logic board in brengt, riskeer je het bord permanent te beschadigen.
    • Om het logic board te verwijderen, moet je de twee ronde pinnen van de "Mac mini Logic Board Verwijdertool" in de gaten die op de foto met rood gemarkeerd zijn schuiven. Als je je tool in welk ander gat van het logic board in brengt, riskeer je het bord permanent te beschadigen.

    • Steek de "Mac mini Logic Board Verwijdertool" in de twee gaten die op de foto met rood gemarkeerd zijn. Zorg dat de pinnen contact maken met de behuizing onder het logic board voordat je verdergaat met de volgende stap.

  23. Trek de tool op voorzichtige wijze richting het I/O-bord. Het logic board en de I/O-bordmodule zouden lichtjes uit de buitenste behuizing moeten schuiven. Stop met wrikken als de verwijdertool contact maakt met de opening in de achterste behuizing. Verwijder de Mac mini Logic Board verwijdertool.
    • Trek de tool op voorzichtige wijze richting het I/O-bord. Het logic board en de I/O-bordmodule zouden lichtjes uit de buitenste behuizing moeten schuiven.

    • Stop met wrikken als de verwijdertool contact maakt met de opening in de achterste behuizing.

    • Verwijder de Mac mini Logic Board verwijdertool.

  24. Trek de kabelaansluiting van de DC-in in een rechte beweging uit het contact op het logic board. Trek de kabelaansluiting van de DC-in in een rechte beweging uit het contact op het logic board.
    • Trek de kabelaansluiting van de DC-in in een rechte beweging uit het contact op het logic board.

  25. Schuif de logic board-module op voorzichtige wijze uit de Mac mini. Houd hierbij rekening met de kabels die je mogelijk tegen kunt komen en kunt beschadigen tijdens het wegtrekken van het bord. Schuif de logic board-module op voorzichtige wijze uit de Mac mini. Houd hierbij rekening met de kabels die je mogelijk tegen kunt komen en kunt beschadigen tijdens het wegtrekken van het bord.
    • Schuif de logic board-module op voorzichtige wijze uit de Mac mini. Houd hierbij rekening met de kabels die je mogelijk tegen kunt komen en kunt beschadigen tijdens het wegtrekken van het bord.

  26. Het AC-in contact is bevestigd met een kleine metalen bevestigingsklem. Gebruik een pincet of je vingers om de klem van het AC-in contact weg te trekken en verwijder deze uit je Mac mini. Zorg dat je de klem bij het weer in elkaar zetten van je toestel helemaal doordrukt tot deze stopt met bewegen. Als het goed is, is de klem dan bevestigd (ook als je geen klik hoort).
    • Het AC-in contact is bevestigd met een kleine metalen bevestigingsklem.

    • Gebruik een pincet of je vingers om de klem van het AC-in contact weg te trekken en verwijder deze uit je Mac mini.

    • Zorg dat je de klem bij het weer in elkaar zetten van je toestel helemaal doordrukt tot deze stopt met bewegen. Als het goed is, is de klem dan bevestigd (ook als je geen klik hoort).

  27. Om de stroomvoorziening uit de behuizing te verwijderen, pak je de aansluiting van de AC-in poort vast en gebruik je deze als een soort van klink. Draai de AC-in poort 90 graden tegen de klok in. Draai de AC-in poort 90 graden tegen de klok in.
    • Om de stroomvoorziening uit de behuizing te verwijderen, pak je de aansluiting van de AC-in poort vast en gebruik je deze als een soort van klink.

    • Draai de AC-in poort 90 graden tegen de klok in.

  28. De AC-in aansluiting past nu als het goed is in de uitsnede in de behuizing heen.
    • De AC-in aansluiting past nu als het goed is in de uitsnede in de behuizing heen.

    • Zorg dat je de stroomvoorziening bij het weer in elkaar zetten van je toestel ver genoeg in de behuizing hebt gestoken zodat de grendel in de groef valt.

  29. Verwijder de 8 mm lange T6 schroef die de stroomvoorziening op z'n plek houdt.
    • Verwijder de 8 mm lange T6 schroef die de stroomvoorziening op z'n plek houdt.

  30. Schuif de stroomvoorziening uit de Mac mini en let hierbij op de kabels die je mogelijk mee kunt trekken of knel kunnen komen te zitten. Schuif de stroomvoorziening uit de Mac mini en let hierbij op de kabels die je mogelijk mee kunt trekken of knel kunnen komen te zitten.
    • Schuif de stroomvoorziening uit de Mac mini en let hierbij op de kabels die je mogelijk mee kunt trekken of knel kunnen komen te zitten.

  31. Verwijder de enkele 8 mm lange T6 schroef die de schijfhouder bevestigt.
    • Verwijder de enkele 8 mm lange T6 schroef die de schijfhouder bevestigt.

  32. Til de schijfhouder uit de Mac mini. Til de schijfhouder uit de Mac mini. Til de schijfhouder uit de Mac mini.
    • Til de schijfhouder uit de Mac mini.

  33. Verwijder de vier (twee aan beide zijden) 6.5 mm lange T8 schroeven die de harde schijf aan de schijfhouder bevestigen. Verwijder de vier (twee aan beide zijden) 6.5 mm lange T8 schroeven die de harde schijf aan de schijfhouder bevestigen.
    • Verwijder de vier (twee aan beide zijden) 6.5 mm lange T8 schroeven die de harde schijf aan de schijfhouder bevestigen.

  34. Til de harde schijf omhoog en verwijder deze uit de schijfhouder. Zorg dat je de kabel van de harde schijf, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, door het gat in de schijfhouder begeleidt. Zorg dat je de kabel van de harde schijf, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, door het gat in de schijfhouder begeleidt.
    • Til de harde schijf omhoog en verwijder deze uit de schijfhouder.

    • Zorg dat je de kabel van de harde schijf, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, door het gat in de schijfhouder begeleidt.

  35. Til de lintkabel op en trek de zwarte tape eronder op voorzichtige wijze weg. Deze bevestigt de aansluiting van de SATA-kabel aan de PCB van de harde schijf. Als je de tape niet verwijdert is het vrijwel zeker dat de contacten die aan de flexkabel gesoldeerd zijn van de behuizing van de aansluiting scheuren, aangezien deze erg kwetsbaar zijn. Trek de aansluiting van de SATA-kabel in een rechte beweging uit de harde schijf. Peuter de twee zwarte, vierkante, plakkende kussens (waarvan er een op de foto te zien is) op voorzichtige wijze van de hoeken van de harde schijf af en plak deze vervolgens op dezelfde locaties op je nieuwe harde schijf.
    • Til de lintkabel op en trek de zwarte tape eronder op voorzichtige wijze weg. Deze bevestigt de aansluiting van de SATA-kabel aan de PCB van de harde schijf. Als je de tape niet verwijdert is het vrijwel zeker dat de contacten die aan de flexkabel gesoldeerd zijn van de behuizing van de aansluiting scheuren, aangezien deze erg kwetsbaar zijn.

    • Trek de aansluiting van de SATA-kabel in een rechte beweging uit de harde schijf.

    • Peuter de twee zwarte, vierkante, plakkende kussens (waarvan er een op de foto te zien is) op voorzichtige wijze van de hoeken van de harde schijf af en plak deze vervolgens op dezelfde locaties op je nieuwe harde schijf.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

441.147 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

137 Leden

198 Opmerkingen

Hello, the following hard drive goes on the Mac Mini ??

http://www.sandisk.de/products/ssd/sata/...

schneiderschutzraum - Antwoord

no problem. but if you can get a evo 850 or a pro for the 2014 is better

Carlos De Bernard -

All in all, this was a fairly terrifying process, however this guide was a massive help! Thankyou!!

geeksix - Antwoord

This is exactly the reason I purchased their tools. They offer these guides which have helped me save several of my computers and a couple of my phones over the years. The $70 was a small price to pay for the help and I love the tools.

Nick Maietta -

Ordered kit which arrived very quickly from Germany to UK. Only problem with taking it apart was with the IR sensor was difficult to lift up and I ended up pulling the whole fitting off glued it back on but now have no working IR sensor or front light but everything else works fine. Swapped SLOW HDD for SSD and now my Mac MIni is flying.

Andrew - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 199

Afgelopen 7 dagen: 1,263

Afgelopen 30 dagen: 5,895

Altijd: 781,492