Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

De Nintendo Switch wordt geleverd met twee Joy-Con controllers. Deze handleiding toont je hoe je de joystick van de linker Joy-Con vervangt. De procedure voor het repareren van de rechter joystick is anders, dus zorg ervoor dat je de juiste handleiding voor de juiste controller gebruikt.

    • Verwijder de vier Tri-Point Y00 schroeven van het achterste paneel van de Joy-Con.

    • Deze schroeven zijn allemaal 6.2 mm lang, maar het is een goed idee om alles goed te organiseren zodat alles terug gaat op de juiste plek!

  1. Steek een openingsplectrum in de naad aan de onderkant van de controller (tegenover de L- en ZL-knoppen). Schuif de platte kant van je openingsplectrum langzaam langs de zijkant van de Joy-Con omhoog. Zorg ervoor dat je je openingsplectrum niet te diep in de Joy-Con steekt. Dit kan de binnenste onderdelen beschadigen. Het achterste paneel komt relatief makkelijk los, dus je hebt niet veel druk nodig.
    • Steek een openingsplectrum in de naad aan de onderkant van de controller (tegenover de L- en ZL-knoppen).

    • Schuif de platte kant van je openingsplectrum langzaam langs de zijkant van de Joy-Con omhoog.

    • Zorg ervoor dat je je openingsplectrum niet te diep in de Joy-Con steekt. Dit kan de binnenste onderdelen beschadigen. Het achterste paneel komt relatief makkelijk los, dus je hebt niet veel druk nodig.

  2. Open de Joy-Con zoals je een boek zou openen, met de oplaadrail van je af wijzend. Probeer het achterste paneel nog niet volledig te verwijderen. Er zitten nog steeds twee kabels vast, die de oplaadrail met het moederbord verbinden.
    • Open de Joy-Con zoals je een boek zou openen, met de oplaadrail van je af wijzend.

    • Probeer het achterste paneel nog niet volledig te verwijderen. Er zitten nog steeds twee kabels vast, die de oplaadrail met het moederbord verbinden.

  3. Gebruik een spudger om de batterijaansluiting voorzichtig uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Dit voorkomt dat de Joy-Con tijdens de reparatie aan zal gaan. Wees voorzichtig met het werken in de buurt van de trilmotorkabel, die erg dicht langs de batterijaansluiting loopt.
    • Gebruik een spudger om de batterijaansluiting voorzichtig uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Dit voorkomt dat de Joy-Con tijdens de reparatie aan zal gaan.

    • Wees voorzichtig met het werken in de buurt van de trilmotorkabel, die erg dicht langs de batterijaansluiting loopt.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Steek een openingsplectrum tussen de batterij en de behuizing van de Joy-Con. Duw de batterij, welke lichtjes vastzit met tape, voorzichtig omhoog. Wees voorzichtig dat je de batterij niet vervormt of doorboort—deze kan namelijk in brand vliegen of exploderen als deze wordt beschadigd.
    • Steek een openingsplectrum tussen de batterij en de behuizing van de Joy-Con.

    • Duw de batterij, welke lichtjes vastzit met tape, voorzichtig omhoog.

    • Wees voorzichtig dat je de batterij niet vervormt of doorboort—deze kan namelijk in brand vliegen of exploderen als deze wordt beschadigd.

  6. Verwijder de drie gouden, 3.5 mm Phillips #00 schroeven van het midframe.
    • Verwijder de drie gouden, 3.5 mm Phillips #00 schroeven van het midframe.

    • Probeer het midframe nog niet te verwijderen. Er loopt een kwetsbare kabel die de ZL-knop op het midframe nog steeds met het moederbord eronder verbindt.

  7. Draai het midframe voorzichtig om, weg van het moederbord, alsof je een pagina van een boek omslaat.
    • Draai het midframe voorzichtig om, weg van het moederbord, alsof je een pagina van een boek omslaat.

    • Zorg ervoor dat je extra voorzichtig bent met de dunne lintkabel van de ZL-knop tijdens deze stap.

  8. De kabel van de ZL-knop zit vastgemaakt door middel van een kleine ZIF-aansluiting op het moederbord. Gebruik een pincet of een spudger om de klem op de ZIF-aansluiting tegenover de kabel open te klappen. Gebruik een pincet om de flexkabel van de ZL-knop voorzichtig uit het contact van de ZIF-aansluiting te trekken. Het midframe is nu losgekoppeld en kan worden verwijderd. Gebruik een pincet om de flexkabel van de ZL-knop voorzichtig uit het contact van de ZIF-aansluiting te trekken. Het midframe is nu losgekoppeld en kan worden verwijderd.
    • De kabel van de ZL-knop zit vastgemaakt door middel van een kleine ZIF-aansluiting op het moederbord. Gebruik een pincet of een spudger om de klem op de ZIF-aansluiting tegenover de kabel open te klappen.

    • Gebruik een pincet om de flexkabel van de ZL-knop voorzichtig uit het contact van de ZIF-aansluiting te trekken. Het midframe is nu losgekoppeld en kan worden verwijderd.

  9. De lintkabel die de minusknop van de Joy-Con aan het moederbord verbindt, loopt via de achterkant van de joystick. Het is mogelijk om de joystick te verwijderen zonder de kabel te ontkoppelen, maar het is veel makkelijker om dit te doen terwijl de kabel is losgekoppeld en uit de weg is gehaald. Ontgrendel de ZIF-aansluiting van de minusknop en ontkoppel de daar aangesloten kabel. Ontgrendel de ZIF-aansluiting van de minusknop en ontkoppel de daar aangesloten kabel.
    • De lintkabel die de minusknop van de Joy-Con aan het moederbord verbindt, loopt via de achterkant van de joystick. Het is mogelijk om de joystick te verwijderen zonder de kabel te ontkoppelen, maar het is veel makkelijker om dit te doen terwijl de kabel is losgekoppeld en uit de weg is gehaald.

    • Ontgrendel de ZIF-aansluiting van de minusknop en ontkoppel de daar aangesloten kabel.

  10. De joystick zit, tot slot, nog verbonden met één laatste ZIF-aansluiting. Klap de klem van de ZIF-aansluiting omhoog en ontkoppel de kabel. De joystick zit, tot slot, nog verbonden met één laatste ZIF-aansluiting. Klap de klem van de ZIF-aansluiting omhoog en ontkoppel de kabel. De joystick zit, tot slot, nog verbonden met één laatste ZIF-aansluiting. Klap de klem van de ZIF-aansluiting omhoog en ontkoppel de kabel.
    • De joystick zit, tot slot, nog verbonden met één laatste ZIF-aansluiting. Klap de klem van de ZIF-aansluiting omhoog en ontkoppel de kabel.

  11. Verwijder de twee 3.5 mm Phillips #00 schroeven van de joystick.
    • Verwijder de twee 3.5 mm Phillips #00 schroeven van de joystick.

  12. Verwijder de joystick op voorzichtige wijze uit de behuizing.
    • Verwijder de joystick op voorzichtige wijze uit de behuizing.

    • Er zit een dunne, zwarte pakking om het gat waar de joystick door de Joy-Con naar buiten steekt. Probeer deze pakking zo veel mogelijk intact en onberoerd te laten bij het verwijderen van de joystick!

    • Als je de Joy-Con eenmaal volledig in elkaar hebt gezet, verbind je deze aan je Nintendo Switch en kalibreer je de nieuwe joystick.

Conclusie

88%

Begin met vertalen ›

Taylor Dixon

Lid sinds: 26-06-18

33.283 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

123 Leden

Thx This really helped

Stev Steve - Antwoord

Thanks Kyler - I just replaced 4 joysticks and they’re all working perfectly.

One final step to remember to go in and calibrate the controller.

David K - Antwoord

You're welcome I'm glad I could assist you in your repairs!

Kyler Saunders -

Thanks. This was just the right amount of info and now my left stick drift is gone….for now.

Jason Hoover - Antwoord

I would recommend at least once a month take a can of compressed air and spray the joystick internals to clear it of any dust or debris.

Nick Mensch -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 442

Afgelopen 7 dagen: 3,115

Afgelopen 30 dagen: 16,194

Altijd: 153,262