Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Deze handleiding leert je hoe je de batterij van je Lenovo IdeaPad Flex 4-1470 vervangt.

Als je laptop snel leeg raakt of ineens uitvalt bij het loskoppelen van je oplader, kan het nodig zijn om je batterij te vervangen. Dit is uiteindelijk bij alle laptops nodig, aangezien het opladen en ontladen van een batterij de capaciteit om elektrische lading vast te houden, vermindert.

  1. Zorg dat je computer volledig is uitgeschakeld voordat je met deze procedure begint.
    • Zorg dat je computer volledig is uitgeschakeld voordat je met deze procedure begint.

    • Verwijder de acht 6 mm lange schroeven met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier.

    • Verwijder de twee 11 mm lange schroeven met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier.

  2. Wrik de achterste cover van de laptop af door de plastic openingstool, bij het scharnier, tussen de behuizing en de laptop in in het toestel te steken. Schuif je openingstool langs de achterkant van de laptop en duw de cover, terwijl je dit doet, omhoog. Als het goed is, hoor je hierbij af en toe een klikgeluid, wat aangeeft dat de cover loskomt uit de klemmen waarin deze vastzit.
    • Wrik de achterste cover van de laptop af door de plastic openingstool, bij het scharnier, tussen de behuizing en de laptop in in het toestel te steken.

    • Schuif je openingstool langs de achterkant van de laptop en duw de cover, terwijl je dit doet, omhoog. Als het goed is, hoor je hierbij af en toe een klikgeluid, wat aangeeft dat de cover loskomt uit de klemmen waarin deze vastzit.

    • Verwijder de cover.

  3. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  4. Koppel de batterijaansluiting, met behulp van een plastic wriktool of je vingers, los door de kabel richting de batterij te duwen. Wrik of duw niet het contact zelf omhoog, aangezien je daarmee riskeert het moederbord te beschadigen.
    • Koppel de batterijaansluiting, met behulp van een plastic wriktool of je vingers, los door de kabel richting de batterij te duwen.

    • Wrik of duw niet het contact zelf omhoog, aangezien je daarmee riskeert het moederbord te beschadigen.

  5. Verwijder de drie 4 mm lange Phillips #0 schroeven die de batterij op z'n plek houden.
    • Verwijder de drie 4 mm lange Phillips #0 schroeven die de batterij op z'n plek houden.

  6. Til de batterij op en verwijder deze uit de laptop.
    • Til de batterij op en verwijder deze uit de laptop.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Demario Robinson

Lid sinds: 02-10-17

729 Reputatie

Team

USF Tampa, Team S1-G6, Thompson Fall 2017 Lid van USF Tampa, Team S1-G6, Thompson Fall 2017

USFT-THOMPSON-F17S1G6

3 Leden

Één commentaar

thank for sharing this! I want to check if it is easy to swap HDD/SSD?

pama - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 5

Afgelopen 7 dagen: 47

Afgelopen 30 dagen: 189

Altijd: 6,225