Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het scherm van je Huawei P9 Lite te vervangen.

  1. Gebruik een openingsplectrum om de achterste behuizing uit de klemmen los te maken. Begin hiervoor in een van de onderste hoeken. Schuif je plectrum tegen de klok in rondom de telefoon en wrik de plastic klemmen een voor een open.
    • Gebruik een openingsplectrum om de achterste behuizing uit de klemmen los te maken. Begin hiervoor in een van de onderste hoeken.

    • Schuif je plectrum tegen de klok in rondom de telefoon en wrik de plastic klemmen een voor een open.

  2. Er bevindt zich lijm onder de achterste behuizing die de achterste behuizing aan de batterij en de metalen plaat boven in de telefoon bevestigt.
    • Er bevindt zich lijm onder de achterste behuizing die de achterste behuizing aan de batterij en de metalen plaat boven in de telefoon bevestigt.

    • Wees voorzichtig in de buurt van de flexkabel die zich aan de rechterkant van het toestel bevindt.

    • Roteer je openingsplectrum om de achterste behuizing weg te duwen en deze los te maken van de lijm die het vasthoudt.

  3. Als de achterste behuizing los is gekomen van de lijm, kun je deze verder met de hand verwijderen.
    • Als de achterste behuizing los is gekomen van de lijm, kun je deze verder met de hand verwijderen.

  4. Verwijder de volgende schroeven die zich aan de onderkant van het toestel bevinden: Drie 2.9 mm lange Phillips #00 schroeven Vier 3.8 mm lange Phillips #00 schroeven
    • Verwijder de volgende schroeven die zich aan de onderkant van het toestel bevinden:

    • Drie 2.9 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Vier 3.8 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Nu kun je de luidspreker vastpakken en uit het toestel verwijderen.

  5. Verwijder de negen Phillips #00 schroeven die de metalen beschermplaat bevestigen.
    • Verwijder de negen Phillips #00 schroeven die de metalen beschermplaat bevestigen.

    • Sommige schroeven kunnen bedekt zijn met verzegelingsstickers. Verwijder deze om te zorgen dat je je schroevendraaier in het toestel kunt steken.

  6. Verwijder de beschermplaat nog niet volledig, aangezien deze nog steeds is verbonden door middel van een aansluiting en een vastgemaakte kabel. Gebruik een spudger om de vingerafdruksensor van het moederbord los te koppelen.
    • Verwijder de beschermplaat nog niet volledig, aangezien deze nog steeds is verbonden door middel van een aansluiting en een vastgemaakte kabel.

    • Gebruik een spudger om de vingerafdruksensor van het moederbord los te koppelen.

    • Trek de NFC-antennekabel van de metalen plaat af.

  7. Koppel de flexkabel van het moederbord aan beide kanten los en haal deze uit het toestel. Koppel de flexkabel van het moederbord aan beide kanten los en haal deze uit het toestel. Koppel de flexkabel van het moederbord aan beide kanten los en haal deze uit het toestel.
    • Koppel de flexkabel van het moederbord aan beide kanten los en haal deze uit het toestel.

  8. Trek de NFC-antenne van de batterij af. Wees voorzichtig en zorg dat je de antenne niet scheurt.
    • Trek de NFC-antenne van de batterij af.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je de antenne niet scheurt.

    • Als je de batterij enkel verwijdert om toegang te krijgen tot het scherm dan kun je de NFC-antenne op de batterij laten zitten.

    • Koppel de batterijaansluiting los.

  9. Schuif je spudger onder de batterij, op de plek die op de foto wordt aangewezen, en wrik deze langzaam maar zeker los. Voorkom dat je de batterij buigt en verwarm de lijm onder de batterij nogmaals indien nodig. Zorg dat je de schermflexkabel, welke in het midden onder de batterij door loopt, niet beschadigt.
    • Schuif je spudger onder de batterij, op de plek die op de foto wordt aangewezen, en wrik deze langzaam maar zeker los.

    • Voorkom dat je de batterij buigt en verwarm de lijm onder de batterij nogmaals indien nodig.

    • Zorg dat je de schermflexkabel, welke in het midden onder de batterij door loopt, niet beschadigt.

    • Vervang, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de oude kleefstrips met dubbelzijdige tape of vooraf op maat gesneden kleefstrips.

  10. Pak het platte einde van je spudger om de flexkabel van het scherm los te koppelen. Draai de telefoon om en gebruik je iOpener om de lijm aan de kant van het scherm te verzachten.
    • Pak het platte einde van je spudger om de flexkabel van het scherm los te koppelen.

    • Draai de telefoon om en gebruik je iOpener om de lijm aan de kant van het scherm te verzachten.

  11. Gebruik je zuignap om het scherm ietwat omhoog te tillen en zo een opening te creëren. Steek enkel de punt van je openingsplectrum in de opening en schuif deze langzaam langs de zijkant naar boven. Het kan nodig zijn om een aantal keer heen en weer te schuiven. Probeer je plectrum rondom de bovenste hoek van het scherm te schuiven. Herpositioneer je zuignap indien dat nodig is.
    • Gebruik je zuignap om het scherm ietwat omhoog te tillen en zo een opening te creëren.

    • Steek enkel de punt van je openingsplectrum in de opening en schuif deze langzaam langs de zijkant naar boven. Het kan nodig zijn om een aantal keer heen en weer te schuiven.

    • Probeer je plectrum rondom de bovenste hoek van het scherm te schuiven. Herpositioneer je zuignap indien dat nodig is.

    • Laat je openingsplectrum achter het scherm zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  12. Verwarm je iOpener opniew en leg deze op het scherm om de lijm aan de bovenkant van het toestel te verwarmen. Gebruik een tweede plectrum om deze langs de bovenkant van je telefoon naar de volgende hoek te schuiven. Gebruik een tweede plectrum om deze langs de bovenkant van je telefoon naar de volgende hoek te schuiven.
    • Verwarm je iOpener opniew en leg deze op het scherm om de lijm aan de bovenkant van het toestel te verwarmen.

    • Gebruik een tweede plectrum om deze langs de bovenkant van je telefoon naar de volgende hoek te schuiven.

  13. Probeer het scherm, zolang de lijm nog warm is, langs de zijkant naar beneden te openen. Verwarm je iOpener nog eens indien dat nodig is. Oververhit je telefoon en de iOpener niet. Volg de instructies van de iOpener om oververhitting te voorkomen. Verwarm ook de onderkant van het scherm voor de volgende aantal stappen.
    • Probeer het scherm, zolang de lijm nog warm is, langs de zijkant naar beneden te openen. Verwarm je iOpener nog eens indien dat nodig is.

    • Oververhit je telefoon en de iOpener niet. Volg de instructies van de iOpener om oververhitting te voorkomen.

    • Verwarm ook de onderkant van het scherm voor de volgende aantal stappen.

  14. Pak, nadat je je plectrum langs de hele telefoon hebt geschoven, je zuignap vast en til het bovenste deel van het scherm weg van het frame. Trek langzaam maar zeker door en zorg dat de onderkant als een soort scharnier los komt van de lijm die het aan de telefoon bevestigt. Nu kun je de schermflexkabel door het gat in het frame begeleiden.
    • Pak, nadat je je plectrum langs de hele telefoon hebt geschoven, je zuignap vast en til het bovenste deel van het scherm weg van het frame.

    • Trek langzaam maar zeker door en zorg dat de onderkant als een soort scharnier los komt van de lijm die het aan de telefoon bevestigt.

    • Nu kun je de schermflexkabel door het gat in het frame begeleiden.

    • Zorg dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, nieuwe kleefstrips aanbrengt waar nodig.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

92.512 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

3 Opmerkingen

About release battery ... fishing braided line works better :) battery taken without any destruction.

Slawomir Z. - Antwoord

Grazie a questa guida ho potuto sostituire batteria e schermo da me. Grazie!

themafiakiller1967 - Antwoord

Non si può sostituire solo il vetro? X forza anche lcd?

feliciemanuele - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 2

Afgelopen 7 dagen: 33

Afgelopen 30 dagen: 137

Altijd: 23,826