Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het scherm, inclusief frame, van je Huawei P9 Lite te vervangen.
Neem tevens een kijkje in de opmerkingen bij de laatste twee stappen. Deze kunnen, afhankelijk van je vervangende onderdeel, goed van pas komen.

  1. Gebruik een openingsplectrum om de achterste behuizing uit de klemmen los te maken. Begin hiervoor in een van de onderste hoeken. Schuif je plectrum tegen de klok in rondom de telefoon en wrik de plastic klemmen een voor een open.
    • Gebruik een openingsplectrum om de achterste behuizing uit de klemmen los te maken. Begin hiervoor in een van de onderste hoeken.

    • Schuif je plectrum tegen de klok in rondom de telefoon en wrik de plastic klemmen een voor een open.

  2. Er bevindt zich lijm onder de achterste behuizing die de achterste behuizing aan de batterij en de metalen plaat boven in de telefoon bevestigt.
    • Er bevindt zich lijm onder de achterste behuizing die de achterste behuizing aan de batterij en de metalen plaat boven in de telefoon bevestigt.

    • Wees voorzichtig in de buurt van de flexkabel die zich aan de rechterkant van het toestel bevindt.

    • Roteer je openingsplectrum om de achterste behuizing weg te duwen en deze los te maken van de lijm die het vasthoudt.

  3. Als de achterste behuizing los is gekomen van de lijm, kun je deze verder met de hand verwijderen.
    • Als de achterste behuizing los is gekomen van de lijm, kun je deze verder met de hand verwijderen.

  4. Verwijder de negen Phillips #00 schroeven die de metalen beschermplaat bevestigen.
    • Verwijder de negen Phillips #00 schroeven die de metalen beschermplaat bevestigen.

    • Sommige schroeven kunnen bedekt zijn met verzegelingsstickers. Verwijder deze om te zorgen dat je je schroevendraaier in het toestel kunt steken.

  5. Verwijder de beschermplaat nog niet volledig, aangezien deze nog steeds is verbonden door middel van een aansluiting en een vastgemaakte kabel. Gebruik een spudger om de vingerafdruksensor van het moederbord los te koppelen.
    • Verwijder de beschermplaat nog niet volledig, aangezien deze nog steeds is verbonden door middel van een aansluiting en een vastgemaakte kabel.

    • Gebruik een spudger om de vingerafdruksensor van het moederbord los te koppelen.

    • Trek de NFC-antennekabel van de metalen plaat af.

  6. Verwijder de SIM-kaarthouder. Verwijder de SIM-kaarthouder.
    • Verwijder de SIM-kaarthouder.

  7. Koppel de flexkabels van het moederbord en de batterij plus de antennekabel los. Koppel de flexkabels van het moederbord en de batterij plus de antennekabel los. Koppel de flexkabels van het moederbord en de batterij plus de antennekabel los.
    • Koppel de flexkabels van het moederbord en de batterij plus de antennekabel los.

  8. Koppel de flexkabel van het scherm en de kabel van de aan-/uitknop en de volumeknoppen los. Koppel de flexkabel van het scherm en de kabel van de aan-/uitknop en de volumeknoppen los.
    • Koppel de flexkabel van het scherm en de kabel van de aan-/uitknop en de volumeknoppen los.

  9. Koppel de naar achteren gerichte camera en de hoofdtelefoonjack los. Koppel de naar achteren gerichte camera en de hoofdtelefoonjack los.
    • Koppel de naar achteren gerichte camera en de hoofdtelefoonjack los.

  10. Til de camera en de hoofdtelefoonjack uit hun inkepingen in het toestel. Til de camera en de hoofdtelefoonjack uit hun inkepingen in het toestel.
    • Til de camera en de hoofdtelefoonjack uit hun inkepingen in het toestel.

  11. Gebruik een spudger om het moederbord op voorzichtige wijze omhoog te tillen. Verwijder de moederbordmodule. Er bevindt zich een thermisch kussen (roze rubberachtig blok) aan de achterkant van het moederbord die de warmte verdeelt. Als je de schermmodule vervangt en het thermische kussen is kapot of te uitgedroogd, is het handig deze te vervangen door een nieuw kussen.
    • Gebruik een spudger om het moederbord op voorzichtige wijze omhoog te tillen.

    • Verwijder de moederbordmodule.

    • Er bevindt zich een thermisch kussen (roze rubberachtig blok) aan de achterkant van het moederbord die de warmte verdeelt. Als je de schermmodule vervangt en het thermische kussen is kapot of te uitgedroogd, is het handig deze te vervangen door een nieuw kussen.

  12. Verwijder de rubberen microfooncover en de oorstukspeaker. Verwijder de rubberen microfooncover en de oorstukspeaker.
    • Verwijder de rubberen microfooncover en de oorstukspeaker.

  13. Verwijder de zeven schroeven in de luidspreker:
    • Verwijder de zeven schroeven in de luidspreker:

    • Drie zilveren 2.9 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Vier zwarte 3.8 mm lange Phillips #00 schroeven.

  14. Verwijder de luidspreker.
    • Verwijder de luidspreker.

  15. Koppel de flexkabel van het moederbord en de antennekabel los. Leg beide kabels aan de kant.
    • Koppel de flexkabel van het moederbord en de antennekabel los.

    • Leg beide kabels aan de kant.

  16. Verwijder nu het dochterbord. Trek het contact van de trilmotor voorzichtig los en verwijder deze uit het toestel. Verwijder ook de behuizing van de onderste microfoon.
    • Verwijder nu het dochterbord.

    • Trek het contact van de trilmotor voorzichtig los en verwijder deze uit het toestel.

    • Verwijder ook de behuizing van de onderste microfoon.

  17. Om de flexkabel van het scherm, die onder het midden van de batterij door loopt, te beschermen, is het handig om enkel te wrikken langs de kant van de telefoon waar de SIM-kaarthouder zich bevindt. Steek een spudger of een dunne wriktool in een kleine hoek in het toestel om te voorkomen dat je de batterij verbuigt of vervormt en wrik de batterij vervolgens los van de lijm eronder. Vergelijk je nieuwe met je oude onderdeel en kijk of je nog iets moet overzetten van je oude naar je nieuwe onderdeel, zoals knoppen of pakkingen.
    • Om de flexkabel van het scherm, die onder het midden van de batterij door loopt, te beschermen, is het handig om enkel te wrikken langs de kant van de telefoon waar de SIM-kaarthouder zich bevindt.

    • Steek een spudger of een dunne wriktool in een kleine hoek in het toestel om te voorkomen dat je de batterij verbuigt of vervormt en wrik de batterij vervolgens los van de lijm eronder.

    • Vergelijk je nieuwe met je oude onderdeel en kijk of je nog iets moet overzetten van je oude naar je nieuwe onderdeel, zoals knoppen of pakkingen.

    • Hergebruik nooit een batterij die gebogen of beschadigd is tijdens het verwijderen ervan.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

91.359 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

141 Leden

7 Opmerkingen

I finished to replace the display yesterday and everything is perfect , thanks ifixit

husam faraj - Antwoord

i replaced the display but the touchscreen doesn’t work

Michele Rappazzo - Antwoord

You can try to reopen the phone and check if the flex cable is plugged in correctly or if any cable is ripped. If you can’t find any damage and all cables are plugged in correctly it’s possibly an issue with the replacement part.

Dominik Schnabelrauch -

Hi, could you show how to replace the power button flex cable for a P9 Lite 2017? I would be greatful.

szaszisti - Antwoord

my powerbutton connection is also missing…

lorenz_untersulzner -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 3

Afgelopen 7 dagen: 12

Afgelopen 30 dagen: 55

Altijd: 23,569