Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het moederbord van je Huawei P9 Lite te vervangen.

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. Gebruik een openingsplectrum om de achterste behuizing uit de klemmen los te maken. Begin hiervoor in een van de onderste hoeken. Schuif je plectrum tegen de klok in rondom de telefoon en wrik de plastic klemmen een voor een open.
    • Gebruik een openingsplectrum om de achterste behuizing uit de klemmen los te maken. Begin hiervoor in een van de onderste hoeken.

    • Schuif je plectrum tegen de klok in rondom de telefoon en wrik de plastic klemmen een voor een open.

  2. Er bevindt zich lijm onder de achterste behuizing die de achterste behuizing aan de batterij en de metalen plaat boven in de telefoon bevestigt.
    • Er bevindt zich lijm onder de achterste behuizing die de achterste behuizing aan de batterij en de metalen plaat boven in de telefoon bevestigt.

    • Wees voorzichtig in de buurt van de flexkabel die zich aan de rechterkant van het toestel bevindt.

    • Roteer je openingsplectrum om de achterste behuizing weg te duwen en deze los te maken van de lijm die het vasthoudt.

  3. Als de achterste behuizing los is gekomen van de lijm, kun je deze verder met de hand verwijderen.
    • Als de achterste behuizing los is gekomen van de lijm, kun je deze verder met de hand verwijderen.

  4. Verwijder de negen Phillips #00 schroeven die de metalen beschermplaat bevestigen.
    • Verwijder de negen Phillips #00 schroeven die de metalen beschermplaat bevestigen.

    • Sommige schroeven kunnen bedekt zijn met verzegelingsstickers. Verwijder deze om te zorgen dat je je schroevendraaier in het toestel kunt steken.

  5. Verwijder de beschermplaat nog niet volledig, aangezien deze nog steeds is verbonden door middel van een aansluiting en een vastgemaakte kabel. Gebruik een spudger om de vingerafdruksensor van het moederbord los te koppelen.
    • Verwijder de beschermplaat nog niet volledig, aangezien deze nog steeds is verbonden door middel van een aansluiting en een vastgemaakte kabel.

    • Gebruik een spudger om de vingerafdruksensor van het moederbord los te koppelen.

    • Trek de NFC-antennekabel van de metalen plaat af.

  6. Verwijder de SIM-kaarthouder. Verwijder de SIM-kaarthouder.
    • Verwijder de SIM-kaarthouder.

  7. Koppel de flexkabels van het moederbord en de batterij plus de antennekabel los. Koppel de flexkabels van het moederbord en de batterij plus de antennekabel los. Koppel de flexkabels van het moederbord en de batterij plus de antennekabel los.
    • Koppel de flexkabels van het moederbord en de batterij plus de antennekabel los.

  8. Koppel de flexkabel van het scherm en de kabel van de aan-/uitknop en de volumeknoppen los. Koppel de flexkabel van het scherm en de kabel van de aan-/uitknop en de volumeknoppen los.
    • Koppel de flexkabel van het scherm en de kabel van de aan-/uitknop en de volumeknoppen los.

  9. Koppel de naar achteren gerichte camera en de hoofdtelefoonjack los. Koppel de naar achteren gerichte camera en de hoofdtelefoonjack los.
    • Koppel de naar achteren gerichte camera en de hoofdtelefoonjack los.

  10. Til de camera en de hoofdtelefoonjack uit hun inkepingen in het toestel. Til de camera en de hoofdtelefoonjack uit hun inkepingen in het toestel.
    • Til de camera en de hoofdtelefoonjack uit hun inkepingen in het toestel.

  11. Gebruik een spudger om het moederbord op voorzichtige wijze omhoog te tillen. Verwijder de moederbordmodule. Er bevindt zich een thermisch kussen (roze rubberachtig blok) aan de achterkant van het moederbord die de warmte verdeelt. Als je de schermmodule vervangt en het thermische kussen is kapot of te uitgedroogd, is het handig deze te vervangen door een nieuw kussen.
    • Gebruik een spudger om het moederbord op voorzichtige wijze omhoog te tillen.

    • Verwijder de moederbordmodule.

    • Er bevindt zich een thermisch kussen (roze rubberachtig blok) aan de achterkant van het moederbord die de warmte verdeelt. Als je de schermmodule vervangt en het thermische kussen is kapot of te uitgedroogd, is het handig deze te vervangen door een nieuw kussen.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

91.222 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 2

Afgelopen 7 dagen: 13

Afgelopen 30 dagen: 63

Altijd: 6,912