Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de oude batterij van je Huawei P9 Lite te vervangen.

  1. Gebruik een openingsplectrum om de achterste behuizing uit de klemmen los te maken. Begin hiervoor in een van de onderste hoeken. Schuif je plectrum tegen de klok in rondom de telefoon en wrik de plastic klemmen een voor een open.
    • Gebruik een openingsplectrum om de achterste behuizing uit de klemmen los te maken. Begin hiervoor in een van de onderste hoeken.

    • Schuif je plectrum tegen de klok in rondom de telefoon en wrik de plastic klemmen een voor een open.

  2. Er bevindt zich lijm onder de achterste behuizing die de achterste behuizing aan de batterij en de metalen plaat boven in de telefoon bevestigt.
    • Er bevindt zich lijm onder de achterste behuizing die de achterste behuizing aan de batterij en de metalen plaat boven in de telefoon bevestigt.

    • Wees voorzichtig in de buurt van de flexkabel die zich aan de rechterkant van het toestel bevindt.

    • Roteer je openingsplectrum om de achterste behuizing weg te duwen en deze los te maken van de lijm die het vasthoudt.

  3. Als de achterste behuizing los is gekomen van de lijm, kun je deze verder met de hand verwijderen.
    • Als de achterste behuizing los is gekomen van de lijm, kun je deze verder met de hand verwijderen.

  4. Verwijder de volgende schroeven die zich aan de onderkant van het toestel bevinden: Drie 2.9 mm lange Phillips #00 schroeven Vier 3.8 mm lange Phillips #00 schroeven
    • Verwijder de volgende schroeven die zich aan de onderkant van het toestel bevinden:

    • Drie 2.9 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Vier 3.8 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Nu kun je de luidspreker vastpakken en uit het toestel verwijderen.

  5. Verwijder de negen Phillips #00 schroeven die de metalen beschermplaat bevestigen.
    • Verwijder de negen Phillips #00 schroeven die de metalen beschermplaat bevestigen.

    • Sommige schroeven kunnen bedekt zijn met verzegelingsstickers. Verwijder deze om te zorgen dat je je schroevendraaier in het toestel kunt steken.

  6. Verwijder de beschermplaat nog niet volledig, aangezien deze nog steeds is verbonden door middel van een aansluiting en een vastgemaakte kabel. Gebruik een spudger om de vingerafdruksensor van het moederbord los te koppelen.
    • Verwijder de beschermplaat nog niet volledig, aangezien deze nog steeds is verbonden door middel van een aansluiting en een vastgemaakte kabel.

    • Gebruik een spudger om de vingerafdruksensor van het moederbord los te koppelen.

    • Trek de NFC-antennekabel van de metalen plaat af.

  7. Koppel de flexkabel van het moederbord aan beide kanten los en haal deze uit het toestel. Koppel de flexkabel van het moederbord aan beide kanten los en haal deze uit het toestel. Koppel de flexkabel van het moederbord aan beide kanten los en haal deze uit het toestel.
    • Koppel de flexkabel van het moederbord aan beide kanten los en haal deze uit het toestel.

  8. Trek de NFC-antenne van de batterij af. Wees voorzichtig en zorg dat je de antenne niet scheurt.
    • Trek de NFC-antenne van de batterij af.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je de antenne niet scheurt.

    • Als je de batterij enkel verwijdert om toegang te krijgen tot het scherm dan kun je de NFC-antenne op de batterij laten zitten.

    • Koppel de batterijaansluiting los.

  9. Schuif je spudger onder de batterij, op de plek die op de foto wordt aangewezen, en wrik deze langzaam maar zeker los. Voorkom dat je de batterij buigt en verwarm de lijm onder de batterij nogmaals indien nodig. Zorg dat je de schermflexkabel, welke in het midden onder de batterij door loopt, niet beschadigt.
    • Schuif je spudger onder de batterij, op de plek die op de foto wordt aangewezen, en wrik deze langzaam maar zeker los.

    • Voorkom dat je de batterij buigt en verwarm de lijm onder de batterij nogmaals indien nodig.

    • Zorg dat je de schermflexkabel, welke in het midden onder de batterij door loopt, niet beschadigt.

    • Vervang, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de oude kleefstrips met dubbelzijdige tape of vooraf op maat gesneden kleefstrips.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

81.495 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

134 Leden

There is an extra step where you need to remove the cover of the board at the top of the phone in order to remove the NFC antenna which is not described in this guide. Better watch this https://www.youtube.com/watch?v=ADZiL7JK...

Costas Geraniou - Antwoord

Thanks Costas for the hint. We added the missing step.

Tobias Isakeit -

Very very thanks!

Artur - Antwoord

Cercando di rimouorere l'adesivo dell'nfc si è rotto, posso assembrale il telefono senza nfc, ovviamente invalidando questa funzione?

Francesco Staiano - Antwoord

Si, hai ragione: si può riassemblare il telefono senza l’antenna NFC perdendo questa funzione…

Claire Rapp -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 33

Afgelopen 7 dagen: 318

Afgelopen 30 dagen: 1,475

Altijd: 108,017