Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het scherm van je Huawei P8 te verwijderen en te vervangen.

  1. Schakel eerst je telefoon uit. Verwijder de SD- en SIM-kaarthouders.
    • Schakel eerst je telefoon uit.

    • Verwijder de SD- en SIM-kaarthouders.

  2. Verwijder de twee T2 Torx-schroeven die aan de onderkant van het toestel naast de micro USB-poort zitten.
    • Verwijder de twee T2 Torx-schroeven die aan de onderkant van het toestel naast de micro USB-poort zitten.

    • Als het scherm gebarsten is, kun je het beplakken met wat tape. Zo bescherm je je ogen tegen mogelijk rondvliegende scherven en zorg je voor een betere grip om de telefoon te openen.

  3. Gebruik een iSclack of een zuignap om het scherm van het achterste paneel te scheiden. Gebruik een iSclack of een zuignap om het scherm van het achterste paneel te scheiden.
    • Gebruik een iSclack of een zuignap om het scherm van het achterste paneel te scheiden.

  4. Verwijder de twee Phillips #00 schroeven die de twee metalen klemmen, die de naar voren gerichte camera-, scherm- en batterijflexaansluitingen beschermen, bevestigen.
    • Verwijder de twee Phillips #00 schroeven die de twee metalen klemmen, die de naar voren gerichte camera-, scherm- en batterijflexaansluitingen beschermen, bevestigen.

  5. Gebruik een pincet om de metalen klem die over de flexaansluitingen van het scherm en de batterij heen is geplaatst te verwijderen. Koppel de flexaansluiting van de batterij los met behulp van een spudger. Verwijder de metalen klem over de flexaansluiting van de naar voren gerichte camera.
    • Gebruik een pincet om de metalen klem die over de flexaansluitingen van het scherm en de batterij heen is geplaatst te verwijderen.

    • Koppel de flexaansluiting van de batterij los met behulp van een spudger.

    • Verwijder de metalen klem over de flexaansluiting van de naar voren gerichte camera.

  6. Koppel de flexaansluitingen van de hoofdtelefoonjack en de naar voren gerichte camera los. Verwijder de naar voren gerichte camera. Verwijder de naar voren gerichte camera.
    • Koppel de flexaansluitingen van de hoofdtelefoonjack en de naar voren gerichte camera los.

    • Verwijder de naar voren gerichte camera.

  7. Schroef de vier Phillips #00 schroeven, die het moederbord van je Huawei P8 bevestigen, los. Koppel de flexaansluiting van de trilmotor los. Koppel de antennekabel los.
    • Schroef de vier Phillips #00 schroeven, die het moederbord van je Huawei P8 bevestigen, los.

    • Koppel de flexaansluiting van de trilmotor los.

    • Koppel de antennekabel los.

  8. Koppel de schermflexaansluiting los van het main board met behulp van een spudger. Koppel de antennekabel, met behulp van een pincet, los en verwijder deze. Koppel de antennekabel, met behulp van een pincet, los en verwijder deze.
    • Koppel de schermflexaansluiting los van het main board met behulp van een spudger.

    • Koppel de antennekabel, met behulp van een pincet, los en verwijder deze.

  9. Gebruik een spudger om de flexkabels van de aan-/uitknop en de volumeknoppen los te koppelen. Verwijder de "liquid contact" indicator, welke zich op de laatste schroef die het main board bevestigt bevindt.
    • Gebruik een spudger om de flexkabels van de aan-/uitknop en de volumeknoppen los te koppelen.

    • Verwijder de "liquid contact" indicator, welke zich op de laatste schroef die het main board bevestigt bevindt.

  10. Schroef de Phillips #00 schroef los. Til het main board op met een spudger en verwijder deze.
    • Schroef de Phillips #00 schroef los.

    • Til het main board op met een spudger en verwijder deze.

  11. Verwijder de lijmtape die over de flexkabel van het scherm heen is geplakt. Verzacht de lijm rondom het midframe met behulp van een iOpener. Zorg dat je vooral de lijm aan de boven- en onderkant van het scherm goed verzwakt.
    • Verwijder de lijmtape die over de flexkabel van het scherm heen is geplakt.

    • Verzacht de lijm rondom het midframe met behulp van een iOpener.

    • Zorg dat je vooral de lijm aan de boven- en onderkant van het scherm goed verzwakt.

    • Als de lijm zacht geworden is, kun je een spudger gebruiken om achter het scherm te komen. Je kunt je spudger door het gat van de camera en vervolgens tussen het frame en het scherm steken.

  12. Steek een openingsplectrum in de opening waar je het scherm van het midframe hebt weten te scheiden. Steek enkel de punt van je pletrum in de opening en schuif deze langs de rechterzijde van je toestel om het scherm van het frame te scheiden. Steek enkel de punt van je pletrum in de opening en schuif deze langs de rechterzijde van je toestel om het scherm van het frame te scheiden.
    • Steek een openingsplectrum in de opening waar je het scherm van het midframe hebt weten te scheiden.

    • Steek enkel de punt van je pletrum in de opening en schuif deze langs de rechterzijde van je toestel om het scherm van het frame te scheiden.

  13. Steek nog een plectrum in de bovenkant van de telefoon en maak de lijm onder de bovenkant van het scherm los. Steek nog een plectrum in de bovenkant van de telefoon en maak de lijm onder de bovenkant van het scherm los.
    • Steek nog een plectrum in de bovenkant van de telefoon en maak de lijm onder de bovenkant van het scherm los.

  14. Steek de punt van je plectrum in je toestel en schuif deze langs de linkerzijde van het toestel om het scherm van het frame te scheiden. Steek de punt van je plectrum in je toestel en schuif deze langs de linkerzijde van het toestel om het scherm van het frame te scheiden. Steek de punt van je plectrum in je toestel en schuif deze langs de linkerzijde van het toestel om het scherm van het frame te scheiden.
    • Steek de punt van je plectrum in je toestel en schuif deze langs de linkerzijde van het toestel om het scherm van het frame te scheiden.

  15. Maak de lijm onder het onderste deel van het scherm los met je openingsplectrum. Kantel je plectrum lichtjes om het scherm van het midframe te scheiden.
    • Maak de lijm onder het onderste deel van het scherm los met je openingsplectrum.

    • Kantel je plectrum lichtjes om het scherm van het midframe te scheiden.

    • Als je merkt dat er nog wat lijm is die het scherm vasthoudt, gebruik je je iOpener nog eens om de lijm te verwarmen en schuif je je openingsplectrum nog een keer langs het midframe.

  16. Til het scherm op en verwijder deze. De flexkabel van het scherm zou makkelijk door het gat in het midframe te begeleiden moeten zijn bij het verwijderen van het scherm.
    • Til het scherm op en verwijder deze.

    • De flexkabel van het scherm zou makkelijk door het gat in het midframe te begeleiden moeten zijn bij het verwijderen van het scherm.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde. Breng nieuwe kleefstrips aan waar nodig.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

83.502 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

Is there any difference on screen frame between GRA-L09 and GRA-TL10??? The l09 is the single sim and the TL10 is the dual sim…

Rafail Petridis - Antwoord

installing a new screen the first time, i was looking at darkness. then, taking it apart again and taking away the protective foil on the back of the screen, it just showed pink/purple colors and started heating up pretty bad around the charging connector. my idea would be a short circuit. any idea what is going wrong and can this still be saved?

Albert Einbein - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 2

Afgelopen 7 dagen: 20

Afgelopen 30 dagen: 90

Altijd: 16,212