Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de schermmodule van je Huawei P8 Lite, inclusief het frame, te vervangen.

  1. Gebruik een openingstool en begin met het vanaf de onderkant omhoog wrikken van de achterste behuizing van je Huawei P8 Lite. Gebruik een openingstool en begin met het vanaf de onderkant omhoog wrikken van de achterste behuizing van je Huawei P8 Lite.
    • Gebruik een openingstool en begin met het vanaf de onderkant omhoog wrikken van de achterste behuizing van je Huawei P8 Lite.

  2. Er bevinden zich klemmen rondom het midframe die de achterste behuizing op z'n plek houden. Verlos de behuizing uit alle klemmen met behulp van je openingstool. Als de behuizing uit alle klemmen los is gemaakt, verwijder je de achterste behuizing uit het toestel. Als de achterste behuizing nog steeds niet volledig los komt, is de kans groot dat deze nog steeds vast zit achter een aantal van de klemmen.
    • Er bevinden zich klemmen rondom het midframe die de achterste behuizing op z'n plek houden. Verlos de behuizing uit alle klemmen met behulp van je openingstool.

    • Als de behuizing uit alle klemmen los is gemaakt, verwijder je de achterste behuizing uit het toestel.

    • Als de achterste behuizing nog steeds niet volledig los komt, is de kans groot dat deze nog steeds vast zit achter een aantal van de klemmen.

  3. Gebruik een pincet om de garantiesticker, welke over een schroef rechtsonderin je telefoon is geplaatst, te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de garantiesticker, welke over een schroef rechtsonderin je telefoon is geplaatst, te verwijderen.

  4. Verwijder de vier Torx T5-schroeven die het onderste gedeelte van de luidspreker bevestigen.
    • Verwijder de vier Torx T5-schroeven die het onderste gedeelte van de luidspreker bevestigen.

    • Verwijder de drie zilveren Phillips #00-schroeven die het bovenste gedeelte van de luidspreker bevestigen.

  5. Verwijder de luidspreker op voorzichtige wijze.
    • Verwijder de luidspreker op voorzichtige wijze.

  6. Verwijder de drie Phillips #00-schroeven die het metalen plaatje op z'n plek houden. Verwijder het metalen plaatje met behulp van een pincet. Koppel de flexaansluiting van de batterij los met behulp van een spudger.
    • Verwijder de drie Phillips #00-schroeven die het metalen plaatje op z'n plek houden.

    • Verwijder het metalen plaatje met behulp van een pincet.

    • Koppel de flexaansluiting van de batterij los met behulp van een spudger.

  7. Verwijder de twee Torx T5-schroeven.
    • Verwijder de twee Torx T5-schroeven.

    • Als er een "tamper evident"-sticker over de schroeven is geplaatst, verwijder je deze nu om ruimte te maken voor je schroevendraaier.

    • Verwijder de vijf Phillips #00-schroeven.

  8. Wrik de plastic cover aan de linkerkant op voorzichtige wijze omhoog. De contacten van de NFC-antenne kunnen lichtjes aan de cover zijn vastgelijmd. Verwijder vervolgens de bovenste cover.
    • Wrik de plastic cover aan de linkerkant op voorzichtige wijze omhoog. De contacten van de NFC-antenne kunnen lichtjes aan de cover zijn vastgelijmd.

    • Verwijder vervolgens de bovenste cover.

  9. Verwijder de SIM- en SD-kaarthouders. Koppel de drie plugaansluitingen en een ZIF-aansluiting los. Open de ZIF-aansluiting door de kleine, zwarte plastic sluitklem open te klappen.
    • Verwijder de SIM- en SD-kaarthouders.

    • Koppel de drie plugaansluitingen en een ZIF-aansluiting los.

    • Open de ZIF-aansluiting door de kleine, zwarte plastic sluitklem open te klappen.

  10. Verwijder de kabel van de volume- en aan-/uitknoppen. Verwijder het moederbord uit je toestel door deze eerst vanaf de onderkant uit het toestel te tillen. Let op de kabels en zorg dat deze niet scheuren of breken als deze achter het moederbord blijven hangen.
    • Verwijder de kabel van de volume- en aan-/uitknoppen.

    • Verwijder het moederbord uit je toestel door deze eerst vanaf de onderkant uit het toestel te tillen.

    • Let op de kabels en zorg dat deze niet scheuren of breken als deze achter het moederbord blijven hangen.

    • Aan de achterkant van het moederbord bevindt zich een thermisch kussen (roze, rubberachtige vlek) ten behoeve van warmteverdeling. Als dit thermisch kussen kapot is of volledig is uitgedroogd, is het misschien handig om deze gelijk te vervangen door een nieuwe.

  11. Gebruik een plastic openingstool om de trilmotor omhoog en los te wrikken. Gebruik een plastic openingstool om de trilmotor omhoog en los te wrikken.
    • Gebruik een plastic openingstool om de trilmotor omhoog en los te wrikken.

  12. Til de oorstukspeaker, met behulp van een pincet, uit de inkeping in het toestel. De oorstukspeaker is met een milde lijm bevestigd, dus het kan voorkomen dat deze enigszins uit de inkeping los moet wrikken.
    • Til de oorstukspeaker, met behulp van een pincet, uit de inkeping in het toestel.

    • De oorstukspeaker is met een milde lijm bevestigd, dus het kan voorkomen dat deze enigszins uit de inkeping los moet wrikken.

  13. Probeer te voorkomen dat je de batterij vervormt of doorboort om een warmte-explosie, inclusief het ontstaan van brand, te voorkomen.
    • Probeer te voorkomen dat je de batterij vervormt of doorboort om een warmte-explosie, inclusief het ontstaan van brand, te voorkomen.

    • Gebruik de treklip om een van de kleefstrips onder de batterij te verwijderen. In deze handleiding vind je de juiste instructies.

    • Gebruik een openingsplectrum of een spudger om de rest van de batterij uit het toestel omhoog te wrikken.

    • Herinstalleer nooit een batterij die tijdens de reparatie gebogen of beschadigd is.

  14. Check je nieuwe schermmodule en zorg ervoor dat je alle ontbrekende onderdelen over zet van je oude naar je nieuwe schermmodule.
    • Check je nieuwe schermmodule en zorg ervoor dat je alle ontbrekende onderdelen over zet van je oude naar je nieuwe schermmodule.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

81.298 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

Hat super geklappt, danke! Zwei wichtige Dinge - NFC Antenne ist schwer von Batterie zu lösen- müsste gleich bei Akku mit beschrieben sein und bei Schritt 7 oder 11, dass man noch eine Steckverbindung lösen muss (verklebt!) und übertragen muss. Hat geklappt, danke Euch - eure tools sind super dazu!

allehoffis - Antwoord

Danke allehoffis für dein Feedback. Freut mich, dass alle so weit geklappt hat. Ja, die NFC Antenne klebt da gut dran. Im separaten Akku-Guide ist darauf hingewiesen, dass sie schwer zu lösen ist. Vlt kommt hier auch noch eine Notiz dazu. In Schritt 6 wird die ZIF Verbindung getrennt. Ist es das, was du meinst mit “verklebt”?

Tobias Isakeit -

Hat alles super geklappt, danke für diese Anleitung

pt5878-631 - Antwoord

gracias!!!!!!

adrian - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 2

Afgelopen 7 dagen: 14

Afgelopen 30 dagen: 63

Altijd: 9,696