Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Als je Huawei P8 Lite niet langer in staat is haar lading te behouden, kun je deze handleiding gebruiken om de versleten batterij te vervangen zonder daarbij het moederbord te verwijderen.

Zorg dat je de batterij, voordat je begint met het demonteren van je toestel, tot onder de 25% ontlaadt. De batterij kan, als deze per ongeluk wordt doorboord of beschadigd raakt, in brand vliegen en/of exploderen. Het risico op een dergelijk ongeluk is echter veel kleiner als de batterij ontladen is.

  1. Gebruik een openingstool en begin met het vanaf de onderkant omhoog wrikken van de achterste behuizing van je Huawei P8 Lite. Gebruik een openingstool en begin met het vanaf de onderkant omhoog wrikken van de achterste behuizing van je Huawei P8 Lite.
    • Gebruik een openingstool en begin met het vanaf de onderkant omhoog wrikken van de achterste behuizing van je Huawei P8 Lite.

  2. Er bevinden zich klemmen rondom het midframe die de achterste behuizing op z'n plek houden. Verlos de behuizing uit alle klemmen met behulp van je openingstool. Als de behuizing uit alle klemmen los is gemaakt, verwijder je de achterste behuizing uit het toestel. Als de achterste behuizing nog steeds niet volledig los komt, is de kans groot dat deze nog steeds vast zit achter een aantal van de klemmen.
    • Er bevinden zich klemmen rondom het midframe die de achterste behuizing op z'n plek houden. Verlos de behuizing uit alle klemmen met behulp van je openingstool.

    • Als de behuizing uit alle klemmen los is gemaakt, verwijder je de achterste behuizing uit het toestel.

    • Als de achterste behuizing nog steeds niet volledig los komt, is de kans groot dat deze nog steeds vast zit achter een aantal van de klemmen.

  3. Gebruik een pincet om de garantiesticker, welke over een schroef rechtsonderin je telefoon is geplaatst, te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de garantiesticker, welke over een schroef rechtsonderin je telefoon is geplaatst, te verwijderen.

  4. Verwijder de vier Torx T5-schroeven die het onderste gedeelte van de luidspreker bevestigen.
    • Verwijder de vier Torx T5-schroeven die het onderste gedeelte van de luidspreker bevestigen.

    • Verwijder de drie zilveren Phillips #00-schroeven die het bovenste gedeelte van de luidspreker bevestigen.

  5. Verwijder de luidspreker op voorzichtige wijze.
    • Verwijder de luidspreker op voorzichtige wijze.

  6. Verwijder de drie Phillips #00-schroeven die het metalen plaatje op z'n plek houden. Verwijder het metalen plaatje met behulp van een pincet. Koppel de flexaansluiting van de batterij los met behulp van een spudger.
    • Verwijder de drie Phillips #00-schroeven die het metalen plaatje op z'n plek houden.

    • Verwijder het metalen plaatje met behulp van een pincet.

    • Koppel de flexaansluiting van de batterij los met behulp van een spudger.

  7. Om je moederbord tijdens het verwijderen van de batterij te beschermen, kun je de beschermplaat weer bevestigen. Op die manier bouw je iets meer veiligheid in tijdens het loswrikken van de batterij. Schroef de drie Phillips #00-schroeven terug in het moederbordschild.
    • Om je moederbord tijdens het verwijderen van de batterij te beschermen, kun je de beschermplaat weer bevestigen. Op die manier bouw je iets meer veiligheid in tijdens het loswrikken van de batterij.

    • Schroef de drie Phillips #00-schroeven terug in het moederbordschild.

  8. Gebruik een pincet om de kleefstrip los te maken en til deze op om jezelf een betere grip te verschaffen. Trek de kleefstrip er op voorzichtige wijze uit. Trek deze in een zo klein mogelijke hoek weg. Houd er rekening mee dat deze kleefstrip gemakkelijk af kan breken.
    • Gebruik een pincet om de kleefstrip los te maken en til deze op om jezelf een betere grip te verschaffen.

    • Trek de kleefstrip er op voorzichtige wijze uit. Trek deze in een zo klein mogelijke hoek weg. Houd er rekening mee dat deze kleefstrip gemakkelijk af kan breken.

    • Als je telefoon met een NFC-antenne is uitgerust, ga je verder met de volgende stap om deze te verwijderen. Sla de volgende stap over als je toestel geen NFC-antenne bevat.

  9. Verwijder de Phillips #00-schroef. Gebruik een pincet om de plastic cover te verwijderen. Peuter het NFC-label voorzichtig los en verwijder deze.
    • Verwijder de Phillips #00-schroef.

    • Gebruik een pincet om de plastic cover te verwijderen.

    • Peuter het NFC-label voorzichtig los en verwijder deze.

    • Zorg dat je, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, de NFC-antenne op de nieuwe batterij installeert en deze aansluit.

  10. Er bevinden zich drie kleefstrips onder de batterij die je los zult moeten maken. Eén onder de bovenkant, één onder het midden en één onder de onderkant van de batterij. Wees extra voorzichtig en zorg dat je niet tegen of onder het moederbord wrikt. Als je dat wel doet, riskeer je permanente schade aan je toestel te veroorzaken. Gebruik een spudger om de batterij langzaam maar zeker en op voorzichtige wijze uit je toestel los te wrikken.
    • Er bevinden zich drie kleefstrips onder de batterij die je los zult moeten maken. Eén onder de bovenkant, één onder het midden en één onder de onderkant van de batterij.

    • Wees extra voorzichtig en zorg dat je niet tegen of onder het moederbord wrikt. Als je dat wel doet, riskeer je permanente schade aan je toestel te veroorzaken.

    • Gebruik een spudger om de batterij langzaam maar zeker en op voorzichtige wijze uit je toestel los te wrikken.

  11. Maak de batterij, met behulp van een spudger, los van de kleefstrip eronder. De makkelijkste manier om dit te doen is door de spudger telkens met kleine wrikbeweging omhoog te duwen. Doe dit telkens op een andere plek onder de batterij, zodat de batterij overal los gemaakt wordt. De makkelijkste manier om dit te doen is door de spudger telkens met kleine wrikbeweging omhoog te duwen. Doe dit telkens op een andere plek onder de batterij, zodat de batterij overal los gemaakt wordt.
    • Maak de batterij, met behulp van een spudger, los van de kleefstrip eronder.

    • De makkelijkste manier om dit te doen is door de spudger telkens met kleine wrikbeweging omhoog te duwen. Doe dit telkens op een andere plek onder de batterij, zodat de batterij overal los gemaakt wordt.

  12. Verwijder de batterij.
    • Verwijder de batterij.

    • Als je het metalen moederbordschild weer hebt geïnstalleerd om het moederbord tijdens het verwijderen van de batterij te beschermen, zul je deze nu weer moeten verwijderen om de nieuwe batterij te kunnen aansluiten.

    • Zorg dat je de oude kleefstrips, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, vervangt door dubbelzijdige tape of vooraf op maat gesneden kleefstrips.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde. Breng nieuwe kleefstrips aan waar nodig.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

96.213 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

137 Leden

9 Opmerkingen

Thanks for your sweet effort

Hussien - Antwoord

Très bon tuto ! Merci beaucoup :-)

ps : j’ai galéré a décollé la batterie

Jérôme Blanchart - Antwoord

Hat wunderbar funktioniert! Nun läuft mein P8 Lite wieder!

2711chrissi - Antwoord

One thing to be careful of that I just did, and screwed up my nieces phone.

You see that black square hole in the aluminium chassis under the battery? Yeah be very very careful when sticking your prying tool under the battery. The LCD us right behind it. Try and stay very far away from those holes in the chassis when you do your prying.

Her screen now has Horizontal and vertical lines right across the centre of the screen.

Sigh.

Terrence Wilson - Antwoord

Super Anleitung, Danke kann ich weiter empfehlen!

del Grosso - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 9

Afgelopen 7 dagen: 99

Afgelopen 30 dagen: 471

Altijd: 74,246