Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een gebarsten glazen achterkant van de Huawei P20 Pro te vervangen.

Het openen van de Huawei P20 Pro zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten. Als je deze niet vervangt, zal je telefoon gewoon functioneren, maar zal deze niet meer waterdicht zijn.

Je zult vervangende lijm of kleefstrips nodig hebben om sommige onderdelen weer te bevestigen bij het weer in elkaar zetten van je toestel.

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. Zet je telefoon uit.
    • Zet je telefoon uit.

    • Gebruik een iOpener om de lijm onder de glazen achterkant te verzachten. Leg de iOpener gedurende twee minuten op je telefoon. Het kan zijn dat je deze stap een aantal keer zult moeten herhalen gedurende deze procedure.

    • De lijm van de Huawei P20 Pro heeft een gemiddelde sterkte en dus kun je ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken als het, om welke reden dan ook, niet lukt met een iOpener. Wees wel voorzichtig dat je de telefoon niet oververhit — het OLED-scherm en de interne batterij zijn erg vatbaar voor oververhitting.

  2. Als de glazen achterkant van de telefoon gebarsten is, kan het zijn dat je zuignap niet blijft plakken. Probeer het er dan uit te tillen met behulp van sterke tape of lijm de zuignap vast met secondelijm om het eruit te halen. Druk een zuignap op de glazen achterkant, dichtbij de onderkant van de telefoon. Til de onderkant van de glazen achterkant omhoog met behulp van de zuignap, zodat er een kleine ruimte vrijkomt tussen de achterkant en het frame van de telefoon.
    • Als de glazen achterkant van de telefoon gebarsten is, kan het zijn dat je zuignap niet blijft plakken. Probeer het er dan uit te tillen met behulp van sterke tape of lijm de zuignap vast met secondelijm om het eruit te halen.

    • Druk een zuignap op de glazen achterkant, dichtbij de onderkant van de telefoon.

    • Til de onderkant van de glazen achterkant omhoog met behulp van de zuignap, zodat er een kleine ruimte vrijkomt tussen de achterkant en het frame van de telefoon.

    • Schuif een openingsplectrum in de opening die je zojuist hebt gecreëerd en schuif deze in de richting van de rechter onderhoek. Laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon zal hechten.

  3. Schuif een tweede openingsplectrum in de opening en schuif deze in de richting van de linker onderhoek. Laat ook deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan de telefoon zal hechten. Schuif een tweede openingsplectrum in de opening en schuif deze in de richting van de linker onderhoek. Laat ook deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan de telefoon zal hechten.
    • Schuif een tweede openingsplectrum in de opening en schuif deze in de richting van de linker onderhoek. Laat ook deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan de telefoon zal hechten.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Schuif nu een derde openingsplectrum in de opening bij de linker onderhoek. Schuif het topje van je openingsplectrum langs de linkerzijkant van de telefoon om daar de lijm door te snijden. Laat je openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich daar opnieuw aan de telefoon gaat hechten.
    • Schuif nu een derde openingsplectrum in de opening bij de linker onderhoek.

    • Schuif het topje van je openingsplectrum langs de linkerzijkant van de telefoon om daar de lijm door te snijden.

    • Laat je openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich daar opnieuw aan de telefoon gaat hechten.

  6. Mocht het zo zijn dat je moeite hebt met het doorsnijden van de lijm, dan kun je de iOpener opnieuw voor een minuutje gebruiken om de lijm te verzachten. Schuif een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon.
    • Mocht het zo zijn dat je moeite hebt met het doorsnijden van de lijm, dan kun je de iOpener opnieuw voor een minuutje gebruiken om de lijm te verzachten.

    • Schuif een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon.

    • Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de lijm door te snijden die zich onder de glazen achterkant bevindt. Laat ook deze plectrum daar zitten.

  7. Schuif een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de glazen achterkant. Schuif je openingsplectrum langs de rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm ook daar door te snijden. Open de telefoon nog niet helemaal. De flexkabel van de nabijheidssensor is nog steeds verbonden met het moederbord.
    • Schuif een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de glazen achterkant.

    • Schuif je openingsplectrum langs de rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm ook daar door te snijden.

    • Open de telefoon nog niet helemaal. De flexkabel van de nabijheidssensor is nog steeds verbonden met het moederbord.

  8. Til de glazen achterkant voorzichtig omhoog totdat je de flexkabelaansluiting van de nabijheidssensor, die zich naast de achterste camaremodule bevindt, kunt bereiken. Til de glazen achterkant voorzichtig omhoog totdat je de flexkabelaansluiting van de nabijheidssensor, die zich naast de achterste camaremodule bevindt, kunt bereiken. Til de glazen achterkant voorzichtig omhoog totdat je de flexkabelaansluiting van de nabijheidssensor, die zich naast de achterste camaremodule bevindt, kunt bereiken.
    • Til de glazen achterkant voorzichtig omhoog totdat je de flexkabelaansluiting van de nabijheidssensor, die zich naast de achterste camaremodule bevindt, kunt bereiken.

  9. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de nabijheidssensor omhoog te duwen en te ontkoppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de nabijheidssensor omhoog te duwen en te ontkoppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de nabijheidssensor omhoog te duwen en te ontkoppelen.

  10. Verwijder de glazen achterkant. Verwijder, voordat je de vervangende lijm aanbrengt en je toestel weer in elkaar zet, alle resterende lijmresten van de telefoon en maak de voorheen gelijmde onderdelen en gebieden schoon met isopropyl alcohol en een stofvrij stuk doek.
    • Verwijder de glazen achterkant.

    • Verwijder, voordat je de vervangende lijm aanbrengt en je toestel weer in elkaar zet, alle resterende lijmresten van de telefoon en maak de voorheen gelijmde onderdelen en gebieden schoon met isopropyl alcohol en een stofvrij stuk doek.

Conclusie

Zorg dat je, na het installeren van de glazen achterkant, gedurende een aantal minuten stevige druk op je telefoon zet om de lijm aan je telefoon te laten hechten, door deze bijvoorbeeld onder een stapel boeken te leggen.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

64.421 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

123 Leden

Do you suggest any particular kind of adhesive? I always have trouble with these things. Sooner or later, if not immediately, any glass or screen I fit this way always lifts up. The adhesives that come with the parts always seem weak. I try B-7000 glue or/and double sided tape, but still it won’t sit tight.

Smeargle - Antwoord

Hi Smeargle, the options you already tried are also the ones I’d recommend. When applying new double-sided adhesive I’d also suggest slightly heating the glued area and applying some pressure for a few hours (stack of heavy books overnight might do).

Tobias Isakeit -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 35

Afgelopen 7 dagen: 211

Afgelopen 30 dagen: 1,112

Altijd: 14,395