Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het scherm van je Huawei P10 Lite te verwijderen en te vervangen.

Om je ogen tegen mogelijk rondvliegende glasscherven te beschermen en een betere grip op de telefoon te krijgen, kun je wat tape op het scherm plakken.

Breng, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, nieuwe kleefstrips aan waar nodig.

  1. Steek de punt van je openingsplectrum tussen de achterste behuizing en het midframe en schuif deze rondom de buitenkant van de telefoon om de lijm door te snijden. Gebruik een zuignap om de achterste behuizing omhoog te trekken en zo een opening te creëren waar je openingsplectrum in past. Als de lijm te hard is om door te snijden, kun je een iOpener gebruiken om deze te verzwakken.
    • Steek de punt van je openingsplectrum tussen de achterste behuizing en het midframe en schuif deze rondom de buitenkant van de telefoon om de lijm door te snijden.

    • Gebruik een zuignap om de achterste behuizing omhoog te trekken en zo een opening te creëren waar je openingsplectrum in past.

    • Als de lijm te hard is om door te snijden, kun je een iOpener gebruiken om deze te verzwakken.

  2. Als je de lijm aan alle kanten van de telefoon hebt door weten te snijden, kantel je je openingsplectrum om de achterste behuizing van de telefoon te scheiden. Kantel de achterste behuizing naar de rechterzijde van de telefoon. Kantel de achterste behuizing naar de rechterzijde van de telefoon.
    • Als je de lijm aan alle kanten van de telefoon hebt door weten te snijden, kantel je je openingsplectrum om de achterste behuizing van de telefoon te scheiden.

    • Kantel de achterste behuizing naar de rechterzijde van de telefoon.

  3. Gebruik een pincet om de sticker te verwijderen. Verwijder de twee Phillips #00 schroeven.
    • Gebruik een pincet om de sticker te verwijderen.

    • Verwijder de twee Phillips #00 schroeven.

    • Verwijder de vier 2.5 mm Phillips #00 schroeven.

  4. Gebruik een pincet om het schild van het main board te verwijderen. Gebruik het platte einde van je spudger om de flexkabel van de vingerafdruksensor los te koppelen.
    • Gebruik een pincet om het schild van het main board te verwijderen.

    • Gebruik het platte einde van je spudger om de flexkabel van de vingerafdruksensor los te koppelen.

    • Breng, bij het weer in elkaar zetten van je telefoon, nieuwe kleefstrips aan waar nodig.

  5. Verwijder de Phillips schroef die de aansluitplaat van de batterij op z'n plek houdt. Verwijder de aansluitplaat van de batterij. Gebruik het platte einde van je spudger om de flexkabel van de batterij los te koppelen.
    • Verwijder de Phillips schroef die de aansluitplaat van de batterij op z'n plek houdt.

    • Verwijder de aansluitplaat van de batterij.

    • Gebruik het platte einde van je spudger om de flexkabel van de batterij los te koppelen.

  6. Gebruik een iOpener om de lijm onder de batterij te verzwakken. Steek een spudger tussen de batterij en het midframe om een opening te creëren.
    • Gebruik een iOpener om de lijm onder de batterij te verzwakken.

    • Steek een spudger tussen de batterij en het midframe om een opening te creëren.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je de batterij niet vervormt of anderszins beschadigt.

    • Steek een openingsplectrum of een spudger in de opening om de lijm onder de batterij te verzachten.

    • Er lopen flexkabels onder de batterij door. Zorg dat je deze niet beschadigt met je tools.

  7. Gebruik een spudger om de rest van de lijm door te snijden en de batterij uit de telefoon te wrikken. Verwijder de batterij.
    • Gebruik een spudger om de rest van de lijm door te snijden en de batterij uit de telefoon te wrikken.

    • Verwijder de batterij.

    • Vervang de oude kleefstrips, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, met dubbelzijdige tape of vooraf op maat gesneden kleefstrips.

    • Hergebruik en herinstalleer nooit een gebruikte batterij die beschadigd is tijdens het verwijderproces.

  8. Verwijder de Phillips schroef die de beugel over de schermaansluiting op z'n plek houdt. Verwijder de beugel over de schermaansluiting. Gebruik het platte einde van je spudger om de flexkabel van het scherm los te koppelen.
    • Verwijder de Phillips schroef die de beugel over de schermaansluiting op z'n plek houdt.

    • Verwijder de beugel over de schermaansluiting.

    • Gebruik het platte einde van je spudger om de flexkabel van het scherm los te koppelen.

  9. Gebruik een iOpener om de lijm onder het scherm te verzachten. Steek de punt van je openingsplectrum tussen het scherm en het midframe. Steek een tweede plectrum naast de eerste.
    • Gebruik een iOpener om de lijm onder het scherm te verzachten.

    • Steek de punt van je openingsplectrum tussen het scherm en het midframe.

    • Steek een tweede plectrum naast de eerste.

  10. Schuif een van je plectrums rondom de buitenkant van de telefoon om de lijm door te snijden. Schuif een van je plectrums rondom de buitenkant van de telefoon om de lijm door te snijden. Schuif een van je plectrums rondom de buitenkant van de telefoon om de lijm door te snijden.
    • Schuif een van je plectrums rondom de buitenkant van de telefoon om de lijm door te snijden.

  11. Kantel je plectrum, nadat je deze rondom de gehele telefoon hebt geschoven, wanneer deze zich in de bovenkant van de telefoon bevindt. Zo scheid je het scherm van het midframe. Pak de telefoon aan de bovenkant vast en scheid het scherm van het frame terwijl je de flexkabel door het gat begeleidt. Vervang de oude kleefstrips, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, met dubbelzijdige tape of vooraf op maat gesneden kleefstrips.
    • Kantel je plectrum, nadat je deze rondom de gehele telefoon hebt geschoven, wanneer deze zich in de bovenkant van de telefoon bevindt. Zo scheid je het scherm van het midframe.

    • Pak de telefoon aan de bovenkant vast en scheid het scherm van het frame terwijl je de flexkabel door het gat begeleidt.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

125.520 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

140 Leden

2 Opmerkingen

hey bam ich habe ein glück wegend euch ifixit danke dafür die anleitung hat mich zu glück gebracht dank ifixit ist mein

huawei p10 lite heile danke für alles lg der besitzer des huawei p10 lite

David Wendler - Antwoord

Hallo,

soweit ich sehe, ist die Klebefolie nicht im Ersatzteil enthalten, und die vorgestanzte Klebefolie ist nicht (mehr) erhältlich. Statt dessen verweist ihr auf das doppelseitige Klebeband von tesa, das als Rolle erhältlich ist - aber in verschiedenen Breiten.

Welche Breite ist für diese Reparatur hier denn die passendste?

Und wird das phone damit wieder genauso staubdicht wie zuvor (man wird ja puzzlen müssen, und an den Übergangsstellen hat man Stöße statt durchgehende Verklebung…)?

TeeLittle - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 6

Afgelopen 7 dagen: 70

Afgelopen 30 dagen: 324

Altijd: 57,124