Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapot midframepaneel in de Huawei Honor 8 te verwijderen of te vervangen.

Om bepaalde onderdelen bij het in elkaar zetten van je telefoon weer te bevestigen, zul je vervangende lijm nodig hebben.

  1. Schakel, voordat je begint, je telefoon uit.
    • Schakel, voordat je begint, je telefoon uit.

    • Leg een verwarmde iOpener, gedurende minimaal twee minuten, op de achterkant van de telefoon om zo de lijm onder de glazen achterkant te verzachten.

  2. Als het glas van de telefoon is gebarsten, kan het zijn dat je zuignap niet blijft plakken. Probeer het glas in dat geval omhoog te tillen met sterke tape of lijm de zuignap vast met secondelijm en geef deze de tijd om in te trekken voordat je verdergaat. Bevestig een zuignap met handvat aan de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de rand. Til de glazen achterkant omhoog met de zuignap om zo een kleine opening tussen het glas en het frame te creëren.
    • Als het glas van de telefoon is gebarsten, kan het zijn dat je zuignap niet blijft plakken. Probeer het glas in dat geval omhoog te tillen met sterke tape of lijm de zuignap vast met secondelijm en geef deze de tijd om in te trekken voordat je verdergaat.

    • Bevestig een zuignap met handvat aan de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de rand.

    • Til de glazen achterkant omhoog met de zuignap om zo een kleine opening tussen het glas en het frame te creëren.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Als je moeite hebt met deze stap, kun je nog een keer proberen de telefoon te verwarmen om de lijm nog meer te verzachten. Volg de instructies van de iOpener om oververhitting van je telefoon te voorkomen.

    • Schuif je openinsplectrum naar de rechter onderhoek van de telefoon.

  3. Steek een tweede openingsplectrum in de telefoon, schuif deze naar de linker onderhoek en snijd onderweg alle lijm door. Laat de openingsplectrums in de telefoon zitten om zo te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon zal hechten.
    • Steek een tweede openingsplectrum in de telefoon, schuif deze naar de linker onderhoek en snijd onderweg alle lijm door.

    • Laat de openingsplectrums in de telefoon zitten om zo te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon zal hechten.

  4. De kabel van de vingerafdruksensor ligt net boven de aan-/uitknop en de volumeknoppen aan deze kant van de telefoon. Gebruik in dit gebied alleen het puntje van je openingsplectrum om schade te voorkomen. Steek een derde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon. Schuif het puntje van je openingsplectrum van de linker onderhoek langs de gehele linkerzijde naar boven om de lijm door te snijden.
    • De kabel van de vingerafdruksensor ligt net boven de aan-/uitknop en de volumeknoppen aan deze kant van de telefoon. Gebruik in dit gebied alleen het puntje van je openingsplectrum om schade te voorkomen.

    • Steek een derde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon.

    • Schuif het puntje van je openingsplectrum van de linker onderhoek langs de gehele linkerzijde naar boven om de lijm door te snijden.

    • Laat je openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  5. Als de lijm te hard aanvoelt om door te snijden, is deze waarschijnlijk afgekoeld. Gebruik je iOpener om de lijm opnieuw op te warmen. Steek een vierde openingsplectrum onder de linker bovenhoek van de glazen achterkant.
    • Als de lijm te hard aanvoelt om door te snijden, is deze waarschijnlijk afgekoeld. Gebruik je iOpener om de lijm opnieuw op te warmen.

    • Steek een vierde openingsplectrum onder de linker bovenhoek van de glazen achterkant.

    • Schuif je plectrum langs de bovenkant van de telefoon om daar de lijm door te snijden.

    • Laat de openingsplectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  6. LCD iPhone-scherm fixkits

    De goedkope optie, ondersteund door onze levenslange garantie.

    Koop kits

    LCD iPhone-scherm fixkits

    Bespaar op reparatiekosten, niet op kwaliteit.

    Koop kits
  7. Steek een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon. Schuif de plectrum langs de gehele rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm door te snijden.
    • Steek een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.

    • Schuif de plectrum langs de gehele rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm door te snijden.

    • De kabel van de vingerafdruksensor is nog steeds met het moederbord verbonden. Probeer daarom nog niet de gehele glazen achterkant te verwijderen.

  8. Til de glazen achterkant voorzichtig op en vouw deze naar de linkerkant van de Honor 8. Til de glazen achterkant voorzichtig op en vouw deze naar de linkerkant van de Honor 8.
    • Til de glazen achterkant voorzichtig op en vouw deze naar de linkerkant van de Honor 8.

  9. Verwijder de Phillips #00 schroeven (2.8 mm lengte) die het metalen paneeltje bovenop de flexaansluiting van de vingerafdruksensor bevestigen.
    • Verwijder de Phillips #00 schroeven (2.8 mm lengte) die het metalen paneeltje bovenop de flexaansluiting van de vingerafdruksensor bevestigen.

  10. Gebruik een pincet om het metalen plaatje bovenop de flexaansluitingen van de vingerafdruksensor en het scherm te verwijderen. Gebruik een pincet om het metalen plaatje bovenop de flexaansluitingen van de vingerafdruksensor en het scherm te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om het metalen plaatje bovenop de flexaansluitingen van de vingerafdruksensor en het scherm te verwijderen.

  11. Gebruik een spudger om de flexaansluiting van de vinderafdruksensor omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexaansluiting van de vinderafdruksensor omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexaansluiting van de vinderafdruksensor omhoog te duwen en los te koppelen.

  12. Verwijder deze Phillips #00 schroeven die het midframepaneel bevestigen:
    • Verwijder deze Phillips #00 schroeven die het midframepaneel bevestigen:

    • Acht schroeven van 3.5 mm lang

    • Acht schroeven van 2.9 mm lang

    • Een aantal schroeven kan verstopt zitten onder een verzegeling.

  13. Steek een openingsplectrum onder de rechter bovenhoek van het midframepaneel. Gebruik je openingsplectrum om het midframepaneel omhoog te duwen. Steek je openingsplectrum onder de linker onderhoek van het midframepaneel en duw deze kant ook omhoog.
    • Steek een openingsplectrum onder de rechter bovenhoek van het midframepaneel.

    • Gebruik je openingsplectrum om het midframepaneel omhoog te duwen.

    • Steek je openingsplectrum onder de linker onderhoek van het midframepaneel en duw deze kant ook omhoog.

  14. Steek de lange zijde van je openingsplectrum in de opening tussen het midframe en het paneel aan de linkerkant van de telefoon. Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon om de lijm onder het midframepaneel door te snijden.
    • Steek de lange zijde van je openingsplectrum in de opening tussen het midframe en het paneel aan de linkerkant van de telefoon.

    • Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon om de lijm onder het midframepaneel door te snijden.

  15. Herhaal deze procedure aan de rechterkant an de telefoon om ook daar de lijm onder het midframepaneel door te snijden. Herhaal deze procedure aan de rechterkant an de telefoon om ook daar de lijm onder het midframepaneel door te snijden.
    • Herhaal deze procedure aan de rechterkant an de telefoon om ook daar de lijm onder het midframepaneel door te snijden.

  16. Pak het midframepaneel voorzichtig vast aan de onderste hoeken en til deze langzaam omhoog. Verwijder het midframepaneel.
    • Pak het midframepaneel voorzichtig vast aan de onderste hoeken en til deze langzaam omhoog.

    • Verwijder het midframepaneel.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan onze Antwoordencommunity voor hulp bij het oplossen van je problemen.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

56.162 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

111 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 2

Afgelopen 7 dagen: 6

Afgelopen 30 dagen: 18

Altijd: 183