Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

De iOS 13 update heeft het probleem van de ontbrekende True Tone-functies voor sommige gebruikers weer teruggebracht. Sommige mensen hebben een nieuwe oplossing gevonden voor het probleem. We nemen de iPhone XS als voorbeeld en laten je stap voor stap zien hoe je de True Tone-functies herstelt na het vervangen van je scherm.

Video overzicht

  1. Ga naar Instellingen -> Algemeen -> Info en check de software-versie van de telefoon; iOS 13.2. Ga vervolgens terug naar Instellingen en druk op Scherm en Helderheid. We zien daar dat de True Tone is ingeschakeld aangezien de schakelaar groen is.
    • Ga naar Instellingen -> Algemeen -> Info en check de software-versie van de telefoon; iOS 13.2. Ga vervolgens terug naar Instellingen en druk op Scherm en Helderheid. We zien daar dat de True Tone is ingeschakeld aangezien de schakelaar groen is.

    • Vervang het scherm van je toestel met een nieuw, vervangend scherm.

    • Druk op Scherm en Helderheid. We zien dat de True Tone-optie weg is.

  2. Nu kunnen we de True Tone-functies herstellen met behulp van het multifunctionele programmeertoestel.
    • Nu kunnen we de True Tone-functies herstellen met behulp van het multifunctionele programmeertoestel.

    • Begin met het aansluiten van de extended schermmodule aan het programmeertoestel. Vervolgens sluit je het originele scherm op de extended schermmodule aan.

    • Dan nemen we het programmeertoestel om de data op het originele scherm te kunnen lezen.

    • Als je klaar bent, koppel je het originele scherm los en sluit je het vervangende scherm op de extended schermmodule aan.

    • Deze keer gebruiken we het programmeertoestel om de data naar het vervangende scherm over te schrijven. Als je daarmee klaar bent, koppel je het vervangende scherm weer los.

  3. Nu kunnen we de telefoon weer in elkaar zetten en alle functies testen.
    • Nu kunnen we de telefoon weer in elkaar zetten en alle functies testen.

    • Druk op Scherm en Helderheid. We kunnen nu als het goed is zien dat de True Tone-functies weer ingeschakeld zijn aangezien de schakelaar weer groen is. De True Tone-functies zijn weer hersteld.

  4. Ga naar Instellingen -> Algemeen -> Info en check de software-versie van de telefoon - iOS 13.2. Ga terug naar Instellingen en druk op Scherm en Helderheid. We zien dat er geen True Tone-functie meer is.
    • Ga naar Instellingen -> Algemeen -> Info en check de software-versie van de telefoon - iOS 13.2. Ga terug naar Instellingen en druk op Scherm en Helderheid. We zien dat er geen True Tone-functie meer is.

    • Sluit de telefoon op de computer aan en open de WL-ondersteuningssoftware. Het bordnummer van de telefoon wordt automatisch gelezen.

    • Schakel je toestel uit en koppel deze van de computer los. Vervolgens verwijder je het vervangende scherm.

  5. Nu kunnen we de True Tone-functies herstellen zonder het originele scherm.
    • Nu kunnen we de True Tone-functies herstellen zonder het originele scherm.

    • Sluit het vervangende scherm aan op de extended schermmodule en sluit het multifunctionele True Tone-programmeertoestel op de computer aan.

    • Om de True Tone-functies te herstellen zonder het originele scherm zullen we het zojuist gelezen coverbordnummer met behulp van de software over moeten schrijven naar het vervangende scherm.

  6. Nu kunnen we de telefoon weer in elkaar zetten en de functies testen. Installeer het vervangende scherm en sluit de batterij weer aan. Druk op de aan-/uitknop en schakel de telefoon in.
    • Nu kunnen we de telefoon weer in elkaar zetten en de functies testen. Installeer het vervangende scherm en sluit de batterij weer aan. Druk op de aan-/uitknop en schakel de telefoon in.

    • Ga naar Instellingen en druk op Scherm en Helderheid. Als het goed is, is de True Tone-functie weer ingeschakeld en is de schakelaar groengekleurd.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Phryne

Lid sinds: 17-11-19

16.480 Reputatie

13 Opmerkingen

Would this work with an original screen on another body?

suensonvictor - Antwoord

this aftermarket LCM. literally it does not have true tone functioning.

yrcooler - Antwoord

Really nice fix!

I had installed an original iPhone screen from another body on my iPhoneXS . I used this tool for restoring TrueTone and it worked like a charm!

Victor Suenson - Antwoord

Hi is there any msg “ iphone canot check your screen”

jason jase -

If your proximity sensor or front camera was changed before. This process won't work.

Safak - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 362

Afgelopen 7 dagen: 2,154

Afgelopen 30 dagen: 9,391

Altijd: 133,481