Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Deze handleiding helpt je bij het vervangen van de batterij van de HP Pavilion 15-bk020wm. Zorg dat je de juiste vervangende batterij hebt gekocht voordat je de oude eruit probeert te halen. Er is een vooraf vereiste handleiding die laat zien hoe je de onderkant van de laptop open voor toegang tot de binnenkant. Zorg dat je de laptop uitschakelt voordat je deze uit elkaar begint te halen.

  1. Schakel je laptop, voordat je begint met de reparatie, uit en haal deze van de oplader af. Verwijder de 4 computervoetjes. (Ons toestel had geen van deze voetjes; maar ze kunnen worden verwijderd met behulp van een plastic spudger.)
    • Schakel je laptop, voordat je begint met de reparatie, uit en haal deze van de oplader af.

    • Verwijder de 4 computervoetjes. (Ons toestel had geen van deze voetjes; maar ze kunnen worden verwijderd met behulp van een plastic spudger.)

    • Verwijder de twee beschermstrips over de schroeven.

    • Verwijder de twee beschermpluggen over de schroeven.

    • Schroef alle 12 schroeven (grootte: Phillips M2.5x7.0) los uit de onderkant van de laptop.

  2. Draai de computer weer om, zodat deze staat zoals deze gebruikt hoort te worden. Open de laptop. Gebruik een plasticen wriktool om de toetsenbordcover in de buurt van het scharnier aan beide kanten omhoog te duwen. Werk vervolgens richting het touchpad toe.
    • Draai de computer weer om, zodat deze staat zoals deze gebruikt hoort te worden.

    • Open de laptop.

    • Gebruik een plasticen wriktool om de toetsenbordcover in de buurt van het scharnier aan beide kanten omhoog te duwen. Werk vervolgens richting het touchpad toe.

  3. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  4. Til de toetsenbordcover lichtjes omhoog.
    • Til de toetsenbordcover lichtjes omhoog.

    • Verwijder het toetsenbord nog niet volledig, aangezien deze vastzit aan de laptop met een aantal kabels.

  5. Koppel de blauwe ZIF-kabel aan de onderkant van de laptop los. Gebruik een plasticen openingstool om de twee ZIF-kabels die de batterij met het moederbord verbinden, omhoog te klappen.
    • Koppel de blauwe ZIF-kabel aan de onderkant van de laptop los.

    • Gebruik een plasticen openingstool om de twee ZIF-kabels die de batterij met het moederbord verbinden, omhoog te klappen.

  6. Verwijder de vier M2.4x4.4 Phillips schroeven, die langs de buitenkant van de batterij te vinden zijn, met behulp van een Phillips 00.
    • Verwijder de vier M2.4x4.4 Phillips schroeven, die langs de buitenkant van de batterij te vinden zijn, met behulp van een Phillips 00.

  7. Til de (kapotte) batterij uit de laptop.
    • Til de (kapotte) batterij uit de laptop.

    • Installeer de nieuwe batterij.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 32

Afgelopen 7 dagen: 195

Afgelopen 30 dagen: 947

Altijd: 25,636