Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Deze handleiding toont je hoe je een oude of kapotte batterij van een Asus ZenBook UX303L laptop kunt vervangen.

  1. Zorg dat je toestel is uitgeschakeld voordat je met deze procedure begint.
    • Zorg dat je toestel is uitgeschakeld voordat je met deze procedure begint.

    • Verwijder de acht 3 mm lange schroeven met behulp van een T5 Torx-schroevendraaier.

    • Verwijder de enkele 8 mm lange schroef met behulp van een T5 Torx-schroevendraaier.

  2. Til de achterste behuizing omhoog en verwijder deze. Als de behuizing niet gemakkelijk loskomt, kan het zijn dat je de schroeven die onder de plastic voeten van de behuizing zijn verstopt, moet verwijderen.
    • Til de achterste behuizing omhoog en verwijder deze.

    • Als de behuizing niet gemakkelijk loskomt, kan het zijn dat je de schroeven die onder de plastic voeten van de behuizing zijn verstopt, moet verwijderen.

  3. Verwijder de vier 4 mm lange schroeven aan de zijkanten van de batterij met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier.
    • Verwijder de vier 4 mm lange schroeven aan de zijkanten van de batterij met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier.

    • Verwijder de enkele 6 mm lange schroef in het midden van de batterij met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Til de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord en koppel deze los. Bij deze stap kan een plastic openingstool helpen om de aansluiting uit het contact te tillen. Pas echter op dat je niet het contact zelf omhoog wrikt, aangezien je daarmee riskeert het moederbord te beschadigen.
    • Til de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord en koppel deze los.

    • Bij deze stap kan een plastic openingstool helpen om de aansluiting uit het contact te tillen. Pas echter op dat je niet het contact zelf omhoog wrikt, aangezien je daarmee riskeert het moederbord te beschadigen.

  6. Koppel vervolgens ook de speaker los door de speakerkabel op voorzichtige wijze weg te trekken uit het contact op het moederbord.
    • Koppel vervolgens ook de speaker los door de speakerkabel op voorzichtige wijze weg te trekken uit het contact op het moederbord.

  7. Begeleid de speakerkabel onder de klemmen uit zodat je de batterij volledig kunt verwijderen.
    • Begeleid de speakerkabel onder de klemmen uit zodat je de batterij volledig kunt verwijderen.

  8. Til de batterij en de speakers op en verwijder deze uit de laptop. Til de batterij en de speakers op en verwijder deze uit de laptop.
    • Til de batterij en de speakers op en verwijder deze uit de laptop.

  9. Verwijder de speakers van de oude batterij.
    • Verwijder de speakers van de oude batterij.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Aashray Nagpal

Lid sinds: 01-04-19

133 Reputatie

1 Handleiding geschreven

Team

IUPUI, Team S1-G6, Harley Spring 2019 Lid van IUPUI, Team S1-G6, Harley Spring 2019

IUPUI-HARLEY-S19S1G6

3 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 7

Afgelopen 7 dagen: 36

Afgelopen 30 dagen: 134

Altijd: 1,561