Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de bovenste behuizingsmodule van een Asus ROG G751JL te verwijderen of te vervangen. Deze module bevat ook het toetsenbord en trackpad.

  1. Gebruik een openingstool om de kleine rubberen afscherming in de rechter bovenhoek van de RAM-ingang omhoog te duwen. Gebruik een openingstool om de kleine rubberen afscherming in de rechter bovenhoek van de RAM-ingang omhoog te duwen.
    • Gebruik een openingstool om de kleine rubberen afscherming in de rechter bovenhoek van de RAM-ingang omhoog te duwen.

  2. Verwijder de 5.3 mm lange Phillips #00 schroef die de RAM-ingang bevestigt.
    • Verwijder de 5.3 mm lange Phillips #00 schroef die de RAM-ingang bevestigt.

    • Deze schroef wordt in het gat in de deur gehouden door een sluitring en zal er niet uitkomen, zelfs niet als je deze hebt losgeschroeft.

  3. Steek de punt van een openingsplectrum in de naad bij de rechter bovenhoek van de RAM-ingang en wrik de deur lichtjes en voorzichtig omhoog. De deur wordt op z'n plek gehouden door kleine klemmen rondom de hoeken. Wrik de deur omhoog tot je de meest dichtstbijzijnde voelt losklikken.
    • Steek de punt van een openingsplectrum in de naad bij de rechter bovenhoek van de RAM-ingang en wrik de deur lichtjes en voorzichtig omhoog.

    • De deur wordt op z'n plek gehouden door kleine klemmen rondom de hoeken. Wrik de deur omhoog tot je de meest dichtstbijzijnde voelt losklikken.

  4. Steek de brede kant van een openingsplectrum in een nieuwe plek in de naad tussen de RAM-deur en de computer. Wrik de deur omhoog om de klemmen het dichtst bij je plectrum los te maken. Schuif je plectrum door de naad rondom de deur en wrik de deur af en toe omhoog totdat alle klemmen die de deur bevestigen los zijn gekomen.
    • Steek de brede kant van een openingsplectrum in een nieuwe plek in de naad tussen de RAM-deur en de computer.

    • Wrik de deur omhoog om de klemmen het dichtst bij je plectrum los te maken.

    • Schuif je plectrum door de naad rondom de deur en wrik de deur af en toe omhoog totdat alle klemmen die de deur bevestigen los zijn gekomen.

  5. Verwijder de RAM-ingang.
    • Verwijder de RAM-ingang.

  6. Verwijder de 5.2 mm lange Phillips #00 schroef die de optische schijf bevestigt.
    • Verwijder de 5.2 mm lange Phillips #00 schroef die de optische schijf bevestigt.

  7. Steek een openingstool in de opening tussen de optische schijf en de laptop. Wrik de optische schijf in een rechte beweging uit de laptop omhoog. Verwijder de optische schijf.
    • Steek een openingstool in de opening tussen de optische schijf en de laptop.

    • Wrik de optische schijf in een rechte beweging uit de laptop omhoog.

    • Verwijder de optische schijf.

  8. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  9. Gebruik de punt van een spudger om de elf rubberen sluitingen die over de schroeven in de onderkant van de laptop zijn geplaatst, eruit te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de elf rubberen sluitingen die over de schroeven in de onderkant van de laptop zijn geplaatst, eruit te duwen.

    • Sommige sluitingen bevatten een gat of inkeping waar je de punt van je spudger gemakkelijker in kunt steken om sluitingen te verwijderen.

  10. Verwijder 18 Phillips #00 schroeven met de volgende lengtes: Acht 8.8 mm lange schroeven
    • Verwijder 18 Phillips #00 schroeven met de volgende lengtes:

    • Acht 8.8 mm lange schroeven

    • Zeven 5.2 mm lange schroeven

    • Drie overige schroeven

  11. Kantel de laptop op z'n rechterkant. Gebruik een openingsplectrum om de linker- en rechterkant van de bescherming over de batterij uit de laptop los te krijgen, net zo ver totdat je beide kanten met je vingers kunt vastpakken. Gebruik een openingsplectrum om de linker- en rechterkant van de bescherming over de batterij uit de laptop los te krijgen, net zo ver totdat je beide kanten met je vingers kunt vastpakken.
    • Kantel de laptop op z'n rechterkant.

    • Gebruik een openingsplectrum om de linker- en rechterkant van de bescherming over de batterij uit de laptop los te krijgen, net zo ver totdat je beide kanten met je vingers kunt vastpakken.

  12. Til de batterijbescherming in een rechte beweging omhoog uit de laptop. Probeer de cover echter niet volledig te verwijderen, aangezien deze nog steeds verbonden is aan de laptop met een speakerkabel.
    • Til de batterijbescherming in een rechte beweging omhoog uit de laptop.

    • Probeer de cover echter niet volledig te verwijderen, aangezien deze nog steeds verbonden is aan de laptop met een speakerkabel.

  13. Trek de speakeraansluitingen in een rechte beweging uit elkaar om de speakerkabel los te koppelen. Zorg dat de speakerkabel niet in de weg ligt bij het installeren van de batterijbescherming.
    • Trek de speakeraansluitingen in een rechte beweging uit elkaar om de speakerkabel los te koppelen.

    • Zorg dat de speakerkabel niet in de weg ligt bij het installeren van de batterijbescherming.

  14. Op het scherm van de laptop tot een hoek van ongeveer 90°. Gebruik een spudger om een van de uitstulpingen aan de achterkant van de bovenste behuizingsmodule, die de schroefopeningen bevatten, omhoog te duwen. Zorg dat je zo dichtbij mogelijk bij de voet van de uitstulping wrikt om zo te voorkomen dat je de uitstulping zelf beschadigt.
    • Op het scherm van de laptop tot een hoek van ongeveer 90°.

    • Gebruik een spudger om een van de uitstulpingen aan de achterkant van de bovenste behuizingsmodule, die de schroefopeningen bevatten, omhoog te duwen.

    • Zorg dat je zo dichtbij mogelijk bij de voet van de uitstulping wrikt om zo te voorkomen dat je de uitstulping zelf beschadigt.

    • Herhaal deze procedure bij de andere uitstulping.

    • De bovenste behuizingsmodule wordt op z'n plek gehouden door kleine klemmen rondom de zijkanten. Wrik de module op een aantal plekken omhoog totdat je de klemmen los voelt klikken.

  15. Steek het platte einde van een spudger in de opening tussen de laptop en de bovenste behuizingsmodule, dichtbij het scherm. Als de opening niet groot genoeg is, herhaal je de vorige stap totdat je genoeg ruimte hebt om de spudger in te steken.
    • Steek het platte einde van een spudger in de opening tussen de laptop en de bovenste behuizingsmodule, dichtbij het scherm.

    • Als de opening niet groot genoeg is, herhaal je de vorige stap totdat je genoeg ruimte hebt om de spudger in te steken.

  16. Schuif de spudger langs iedere zijkant van de bovenste behuizingsmodule en wrik de behuizing aan iedere zijkant omhoog zodat je de klemmen losmaakt. Schuif de spudger langs iedere zijkant van de bovenste behuizingsmodule en wrik de behuizing aan iedere zijkant omhoog zodat je de klemmen losmaakt. Schuif de spudger langs iedere zijkant van de bovenste behuizingsmodule en wrik de behuizing aan iedere zijkant omhoog zodat je de klemmen losmaakt.
    • Schuif de spudger langs iedere zijkant van de bovenste behuizingsmodule en wrik de behuizing aan iedere zijkant omhoog zodat je de klemmen losmaakt.

  17. Als alle klemmen die de bovenste behuizing vasthouden los zijn gekomen, kun je de module lichtjes omhoog tillen en deze ongeveer 2,5 cm omlaag schuiven, weg van het scherm. Probeer de module nog niet volledig te verwijderen. Deze is namelijk nog steeds aan de laptop verbonden met vier kabels. Probeer de module nog niet volledig te verwijderen. Deze is namelijk nog steeds aan de laptop verbonden met vier kabels.
    • Als alle klemmen die de bovenste behuizing vasthouden los zijn gekomen, kun je de module lichtjes omhoog tillen en deze ongeveer 2,5 cm omlaag schuiven, weg van het scherm.

    • Probeer de module nog niet volledig te verwijderen. Deze is namelijk nog steeds aan de laptop verbonden met vier kabels.

  18. Gebruik de punt van een spudger om de kleine sluitklem op de ZIF-aansluiting van de backlightkabel van het toetsenbord omhoog te klappen. Zorg dat je de klem met scharnier omhoog wrikt, niet het contact zelf. Trek de kabel voorzichtig uit het contact.
    • Gebruik de punt van een spudger om de kleine sluitklem op de ZIF-aansluiting van de backlightkabel van het toetsenbord omhoog te klappen.

    • Zorg dat je de klem met scharnier omhoog wrikt, niet het contact zelf.

    • Trek de kabel voorzichtig uit het contact.

  19. Herhaal de vorige stap bij het toetsenbord, de trackpadknoppen en de trackpadkabels, die allemaal op zijn verbonden door middel van ZIF-aansluitingen. Herhaal de vorige stap bij het toetsenbord, de trackpadknoppen en de trackpadkabels, die allemaal op zijn verbonden door middel van ZIF-aansluitingen. Herhaal de vorige stap bij het toetsenbord, de trackpadknoppen en de trackpadkabels, die allemaal op zijn verbonden door middel van ZIF-aansluitingen.
    • Herhaal de vorige stap bij het toetsenbord, de trackpadknoppen en de trackpadkabels, die allemaal op zijn verbonden door middel van ZIF-aansluitingen.

  20. Verwijder de bovenste behuizingsmodule.
    • Verwijder de bovenste behuizingsmodule.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

94.166 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

124 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 1

Afgelopen 7 dagen: 13

Afgelopen 30 dagen: 47

Altijd: 455