Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Heb je een kapotte of gezwollen batterij in je Apple Watch? Gebruik dan deze handleiding om deze te vervangen.

Let op: neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

  1. Haal je horloge van de oplader en schakel je horloge uit, voordat je met enige reparatie start. Als je touchscreen kapot is en voorkomt dat je de horloge uit kunt schakelen, kun je deze alternatieve methode gebruiken om 'm alsnog uit te schakelen.
  2. Bereid een iOpener (of gebruik een föhn of een warmtepistool) en verwarm de bovenkant van de horloge totdat deze net te heet is om comfortabel aan te raken.
    • Bereid een iOpener (of gebruik een föhn of een warmtepistool) en verwarm de bovenkant van de horloge totdat deze net te heet is om comfortabel aan te raken.

    • Laat de iOpener gedurende minstens een minuut op de horloge liggen om het scherm volledig te verwarmen en de lijm die het aan de behuizing vasthoudt te verzachten.

    • Het kan zijn dat je de iOpener opnieuw moet verwarmen of dat je deze op verschillende plekken moet gebruiken omdat sommige delen sneller afkoelen, om ervoor te zorgen dat het scherm genoeg verwarmt om deze los te maken.

    • Omdat de opening tussen het scherm en de body van de horloge zo dun is, heb je een scherp mes nodig om de twee van elkaar te scheiden. Lees de volgende waarschuwingen aandachtig door voordat je verdergaat.

    • Bescherm je vingers door deze weg te houden van het mes. Als je dit niet genoeg vindt, kun je een zware handschoen aantrekken, zoals een leren of een tuinhandschoen.

    • Wees voorzichtig dat je niet te veel ruk gebruikt, aangezien dit ertoe kan leiden dat je mes wegschiet en je zo jezelf of de horloge snijdt.

    • Draag oogbescherming. Het mes of het glas kan breken of barsten en ervoor dat er stukjes glas door de lucht vliegen.

  3. Het gebruik van een rond mes verkleint de kans dat je de behuizing bekrast of het glas breekt. Wrik daarom alleen met het ronde deel van het mes en niet met de punt of het platte deel. Plaats het ronde deel van het mes in de opening tussen het glas en de behuizing aan de onderkant van het gezicht van het horloge en druk deze vervolgens recht omlaag in de opening. Wees erg voorzichtig en zorg dat je complete controle over het mes behoudt—als de opening ineens verder opent en het mes erin schiet, moet je niet te veel druk zetten om te voorkomen dat je de batterij beschadigt.
    • Het gebruik van een rond mes verkleint de kans dat je de behuizing bekrast of het glas breekt. Wrik daarom alleen met het ronde deel van het mes en niet met de punt of het platte deel.

    • Plaats het ronde deel van het mes in de opening tussen het glas en de behuizing aan de onderkant van het gezicht van het horloge en druk deze vervolgens recht omlaag in de opening.

    • Wees erg voorzichtig en zorg dat je complete controle over het mes behoudt—als de opening ineens verder opent en het mes erin schiet, moet je niet te veel druk zetten om te voorkomen dat je de batterij beschadigt.

    • Dit zou de opening verder moeten openen en het glas omhoog moeten duwen, weg van de behuizing.

    • Als het glas omhoog is gekomen, kun je het mes lichtjes en rustig kantelen, zodat de opening nog groter wordt.

  4. Als je de opening eenmaal genoeg vergroot hebt, steek je de punt van een openingsplectrum onder het glas. Schuif je plectrum langs de onderkant om daar de lijm die het scherm aan de behuizing bevestigt, door te snijden. Let erop dat je je plectrum niet te ver in de horloge schuift. Ongeveer 3 mm is nodig en bij het dieper plaatsen van je plectrum loop je het risico kabels te beschadigen.
    • Als je de opening eenmaal genoeg vergroot hebt, steek je de punt van een openingsplectrum onder het glas.

    • Schuif je plectrum langs de onderkant om daar de lijm die het scherm aan de behuizing bevestigt, door te snijden.

    • Let erop dat je je plectrum niet te ver in de horloge schuift. Ongeveer 3 mm is nodig en bij het dieper plaatsen van je plectrum loop je het risico kabels te beschadigen.

  5. Rol je plectrum omhoog langs de knopkant van het horloge en blijf rustig duwen om de lijm door te snijden en de opening te vergroten. Onthoud dat je je plectrum niet te diep in de opening steekt—wat hierbij kan helpen is het rollen, in plaats van schuiven, van je plectrum. Onthoud dat je je plectrum niet te diep in de opening steekt—wat hierbij kan helpen is het rollen, in plaats van schuiven, van je plectrum.
    • Rol je plectrum omhoog langs de knopkant van het horloge en blijf rustig duwen om de lijm door te snijden en de opening te vergroten.

    • Onthoud dat je je plectrum niet te diep in de opening steekt—wat hierbij kan helpen is het rollen, in plaats van schuiven, van je plectrum.

  6. OPEN ALLE TABBLADEN

    RAM-upgradekits voor Mac

    Koop kits

    Genoeg RAM
    voor al je tabbladen

    Koop kits
  7. Rol je plectrum om de rechter bovenhoek heen en rol deze verder langs de bovenkant van het scherm. Rol je plectrum om de rechter bovenhoek heen en rol deze verder langs de bovenkant van het scherm. Rol je plectrum om de rechter bovenhoek heen en rol deze verder langs de bovenkant van het scherm.
    • Rol je plectrum om de rechter bovenhoek heen en rol deze verder langs de bovenkant van het scherm.

  8. Ga verder langs de gehele buitenkant van het scherm en rol je plectrum langs de linkerzijde om de laatste lijmdelen door te snijden. Laat je plectrum op z'n plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer gaat hechten. Laat je plectrum op z'n plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer gaat hechten.
    • Ga verder langs de gehele buitenkant van het scherm en rol je plectrum langs de linkerzijde om de laatste lijmdelen door te snijden.

    • Laat je plectrum op z'n plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer gaat hechten.

  9. Gebruik een tweede plectrum, terwijl je de eerste nog op z'n plek houdt, om te checken of je alle lijm langs het gehele horloge hebt doorgesneden. Gebruik een tweede plectrum, terwijl je de eerste nog op z'n plek houdt, om te checken of je alle lijm langs het gehele horloge hebt doorgesneden. Gebruik een tweede plectrum, terwijl je de eerste nog op z'n plek houdt, om te checken of je alle lijm langs het gehele horloge hebt doorgesneden.
    • Gebruik een tweede plectrum, terwijl je de eerste nog op z'n plek houdt, om te checken of je alle lijm langs het gehele horloge hebt doorgesneden.

  10. Er zijn twee kabels die het scherm aan de binnenkant van het horloge bevestigen, in de buurt van de linker bovenhoek. Wees voorzichtig bij het wrikken zodat je deze kabels niet beschadigt. Wrik de rechterkant van het scherm lichtjes omhoog om de resterende lijm los te maken. Wrik ook de linkerkant omhoog om de lijm los te krijgen—maar verwijder het scherm nog niet aangezien deze nog steeds vastzit met twee kabels.
    • Er zijn twee kabels die het scherm aan de binnenkant van het horloge bevestigen, in de buurt van de linker bovenhoek. Wees voorzichtig bij het wrikken zodat je deze kabels niet beschadigt.

    • Wrik de rechterkant van het scherm lichtjes omhoog om de resterende lijm los te maken.

    • Wrik ook de linkerkant omhoog om de lijm los te krijgen—maar verwijder het scherm nog niet aangezien deze nog steeds vastzit met twee kabels.

  11. Als je de bovenste laag van de Force Touch sensor in de lijm rondom het scherm kunt zien, betekent het dat de twee lagen van de sensor zijn gescheiden en dat je deze zult moeten vervangen. De iFixit-reparatiekits voor je scherm en batterij worden geleverd met een vervangende Force Touch sensor, dus als je een van de kits hebt, hoef je je geen zorgen te maken. De bovenste laag van de sensor kan aan de achterkant van het scherm vastzitten—als dit zo is, duw deze dan terug naar beneden en maak deze los.
    • Als je de bovenste laag van de Force Touch sensor in de lijm rondom het scherm kunt zien, betekent het dat de twee lagen van de sensor zijn gescheiden en dat je deze zult moeten vervangen.

    • De iFixit-reparatiekits voor je scherm en batterij worden geleverd met een vervangende Force Touch sensor, dus als je een van de kits hebt, hoef je je geen zorgen te maken.

    • De bovenste laag van de sensor kan aan de achterkant van het scherm vastzitten—als dit zo is, duw deze dan terug naar beneden en maak deze los.

  12. Til het scherm op en schuif deze naar links. Let daarbij wel op de schermdata- en digitizerkabels en zorg dat je deze niet beschadigt. Til het scherm op en schuif deze naar links. Let daarbij wel op de schermdata- en digitizerkabels en zorg dat je deze niet beschadigt. Til het scherm op en schuif deze naar links. Let daarbij wel op de schermdata- en digitizerkabels en zorg dat je deze niet beschadigt.
    • Til het scherm op en schuif deze naar links. Let daarbij wel op de schermdata- en digitizerkabels en zorg dat je deze niet beschadigt.

  13. Plaats de horloge op een verhoogd oppervlak, minstens een centimeter hoog—een kleine doos of een dik boek bijvoorbeeld. Dit maakt het mogelijk om het scherm naar beneden te laten hangen en een betere toegang tot de batterij te krijgen.
    • Plaats de horloge op een verhoogd oppervlak, minstens een centimeter hoog—een kleine doos of een dik boek bijvoorbeeld. Dit maakt het mogelijk om het scherm naar beneden te laten hangen en een betere toegang tot de batterij te krijgen.

    • Wees voorzichtig dat je het scherm nergens tegenaan stoot of dat je onnodige spanning op de kabels zet terwijl je werkt.

  14. Gebruik een schaar om een van je openingsplectrums tot ongeveer de breedte van je batterij te knippen. Probeer alle scherpe hoeken weg te halen. Steek je gemodificeerde plectrum tussen de rechterkant van de batterij en de behuizing. Gebruik een constante, stevige kracht om de batterij langzaam omhoog te duwen en het op deze manier los te maken van de lijm die het aan het systeembord bevestigt.
    • Gebruik een schaar om een van je openingsplectrums tot ongeveer de breedte van je batterij te knippen. Probeer alle scherpe hoeken weg te halen.

    • Steek je gemodificeerde plectrum tussen de rechterkant van de batterij en de behuizing.

    • Gebruik een constante, stevige kracht om de batterij langzaam omhoog te duwen en het op deze manier los te maken van de lijm die het aan het systeembord bevestigt.

    • Wees voorzichtig dat je de batterij niet vervormt of doorboort.

    • Bij de grotere modellen (42 mm) is het mogelijk om het systeembord onder de batterij per ongeluk omhoog te wrikken. Steek je plectrum enkel diep genoeg om onder de batterij te komen, maar niet onder het systeembord.

    • Dien, indien nodig, wat hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (>90%) toe rondom en onder de batterij om zo de lijm eronder te verzachten.

    • Probeer de batterij nog niet te verwijderen aangezien deze nog steeds met het horloge is verbonden.

  15. Draai de batterij tegen de klok in om de batterijaansluiting vrij te maken. Draai de batterij tegen de klok in om de batterijaansluiting vrij te maken.
    • Draai de batterij tegen de klok in om de batterijaansluiting vrij te maken.

  16. Houd de batterij omhoog en uit de weg om de kabelaansluiting van de batterij bloot te leggen. Gebruik een plastic openingstool om tegen de onderkant van de behuizing te duwen om de kabelaansluiting van de batterij van de batterijkabel te scheiden. Verwijder de batterij uit het horloge.
    • Houd de batterij omhoog en uit de weg om de kabelaansluiting van de batterij bloot te leggen.

    • Gebruik een plastic openingstool om tegen de onderkant van de behuizing te duwen om de kabelaansluiting van de batterij van de batterijkabel te scheiden.

    • Verwijder de batterij uit het horloge.

    • Als de batterij zichtbaar is vervormd of beschadigd, moet je deze koste wat het kost vervangen. Voor de beste resultaten kun je de batterij het beste vervangen door een nieuwe als je deze eenmaal verwijderd hebt.

Conclusie

Ga verder vanaf stap 17 van de Force Touch-sensor handleiding om je horloge weer te sluiten en je reparatie te voltooien.

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

453.980 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

130 Leden

I did a battery replacement in a 38mm Series 1 iwatch and the darn battery is not charging properly. It's been on the charger about 3 hours and I'm only at 14%. Any suggestions?

shableigh226 - Antwoord

I managed to replace a swollen battery ($33.25 on amazon) that popped the screen, but this is not for the faint of heart. Special emphasis needs to be placed on not twisting the digitizer connectors as they are quite fragile ($119.99 on ebay for a new digitizer). It's also easy to damage the force-touch sensor ($24.95 on iFixit). You also need adhesive gaskets ($12.98 for 5 on Amazon)

iFixit lists all the parts required but were out of stock on all but one of the items I needed at the time.

Battery:

https://www.amazon.com/gp/product/B01MV2...

Digitizer:

http://www.ebay.com/itm/262744629522?_tr...

Force Touch Sensor Gasket:

Apple Watch (38 mm Original and Series 1) Force Touch Sensor Adhesive Gasket

Adhesive Strips:

https://www.amazon.com/gp/product/B01N4J...

Charles Fulnecky - Antwoord

Appreciate the detailed steps, happy for the option but after reading the $79 to get Apple to replace vs the $33, plus tools for battery... taking it to Apple Store does not seem so bad.

fourydog - Antwoord

79 is just for battery …there Will be around 220$ service fees extra !!!

purnendra pratap singh -

Nope $79 complete. Just had it done at Apple store. Took about 30 minutes.

Albert -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 410

Afgelopen 7 dagen: 2,973

Afgelopen 30 dagen: 10,174

Altijd: 297,082