Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Als je laptop snel ontlaadt, is het mogelijk dat de batterij niet goed meer functioneert. In dat geval kun je ervoor kiezen om de batterij te vervangen. Deze handleiding laat je stap voor stap zien hoe je de batterij van de Acer Spin 5 vervangt.

Ontlaad de batterij tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je toestel. Dit verkleint het risico op een thermisch ongeluk bij het tijdens de reparatie per ongeluk beschadigen van je batterij. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

  1. Zorg dat je je laptop uitschakelt en van de oplader loskoppelt voordat je met deze reparatie begint. Gebruik een Phillips #1 schroevendraaier om de twaalf schroeven uit de achterste behuizing te verwijderen.
    • Zorg dat je je laptop uitschakelt en van de oplader loskoppelt voordat je met deze reparatie begint.

    • Gebruik een Phillips #1 schroevendraaier om de twaalf schroeven uit de achterste behuizing te verwijderen.

  2. Gebruik een openingstool om de achterste behuizing open te wrikken.
    • Gebruik een openingstool om de achterste behuizing open te wrikken.

  3. Gebruik een Phillips #1 schroevendraaier om de twee 4 mm lange schroeven bij de twee hoeken van de batterij te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips #1 schroevendraaier om de twee 4 mm lange schroeven bij de twee hoeken van de batterij te verwijderen.

  4. Verwijder op voorzichtige wijze de drie stukken tape op de batterij.
    • Verwijder op voorzichtige wijze de drie stukken tape op de batterij.

  5. Schuif de batterijaansluiting op voorzichtige wijze uit het contact op het moederbord.
    • Schuif de batterijaansluiting op voorzichtige wijze uit het contact op het moederbord.

  6. Verwijder de batterij uit het toestel.
    • Verwijder de batterij uit het toestel.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze [[Troubleshooting Problems After a Repair|probleemoplossingspagina] voor tips of stel je vraag op ons Antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 13

Afgelopen 7 dagen: 46

Afgelopen 30 dagen: 185

Altijd: 4,625