Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands

Demontage van de iPhone X

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

    Maak een titel aan.

    Stappen

    Stap 1

    Daar issie dan: de iPhone X! En dit is de vulling van deze glazen sandwich:

    Stap 2

    De iPhone heeft een lange weg afgelegd in de afgelopen tien jaar—zo lang zelfs dat het design weer wat stapjes terug heeft gedaan. Deze iPhone lijkt namelijk meer op de originele dan die in de voorgaande jaren.

    Stap 3

    Voordat we in het diepe duiken, verkennen we de wateren onder ons met behulp van de röntgenskills van onze vrienden van Creative Electron.

    Stap 4

    Deze pentalobe ziet eruit alsof 'ie nooit is afgemaakt. De onderste schroeven lijken meer op pinnen, eerlijk gezegd.

    Stap 5

    Het lijkt erop dat de via-de-zijkant-geopende iPhone's een blijvertje zijn. Apple verraste ons nog met dit kleine trucje in de 7 Plus, maar nu is het de standaard.

    Stap 6

    Na het bevrijden van de immense beschermplaat kunnen we eindelijk een blik werpen op de hardware die Cupertino's nieuwste vlaggenschip aandrijft.

    Stap 7

    De dubbele achtercamera heeft een flink paneeltje dat de wat kwetsbaardere onderdelen tegen mogelijke bendgate's lijkt te beschermen.

    Stap 8

    Dan eindelijk weten we het meest dichtbevolkte logic board te bevrijden om een diepere kijk te nemen.

    Stap 9

    Hoe krijgt Apple het voor elkaar om meer tech in 70% van dezelfde ruimte te stoppen? Door de borden op te vouwen, natuurlijk.

    Stap 10

    Op de eerste helft:

    Stap 11

    Apple/Murata USI 170821 339S00397 WiFi / Bluetooth module

    Stap 12

    En aan de buitenkant van de logic board sandwich:

    Stap 13

    Stap 14

    Okay, dus Apple heeft een PCB-sandwich gemaakt, maar hoe werkt deze?

    Stap 15

    De nieuwe dubbelcellige batterij heeft vier trekplipjes, gelijk aan de kortere die we in de 8-serie vonden, hoewel deze wel op een andere manier geplaatst zijn.

    Stap 16

    Hey, herinner je je die Face ID-feature nog? Vraag niet hoe, maar we hebben het getest voordat we de telefoon uit elkaar trokken. Blijft dat onze IR-camera niet snel genoeg is om het patroon te doorgronden, maar we kunnen wel goed de lichtflitsen zien!

    Stap 17

    We vestigen onze aandacht op de bovenkant van de telefoon om daar het TrueDepth camerasysteem te vinden waar we zo op hoopten! Dit systeem is een verzameling van sensoren die voor gezichtsherkenning zorgen bij de X.

    Stap 18

    Het einde is in zicht en we gaan vastbesloten door tot we de overige onderdelen onder de loep hebben genomen.

    Stap 19

    In vorm zoals altijd spreidt onze teardown engineer even wat dubbelhandige pincettechnieken tentoon om zo de Lightning-aansluiting te verwijderen.

    Stap 20

    Met de hoofdmodule uit elkaar, vestigen we onze aandacht nu op de achterkant van het scherm. Het eerste ding dat ons opvalt is de oorstukspeaker, welke opnieuw is ontworpen met een coole uitgang om het geluid via het scherm naar buiten te begeleiden.

    Stap 21

    Nu is het tijd om eens naar die mysterieuze chip te kijken! Met wat hulp van onze vrienden van TechInsights nemen we een kijken onder de schilden aan de achterkant van het scherm en daar vinden we:

    Stap 22

    Nu we steeds meer op het kale metaal van de telefoon stuiten, zien we ook nog een andere oude bekende in deze dichtbepakte puzzel: de draadloze oplaadspoel.

    Stap 23

    Bonusronde: wat gebeurt er als je de glazen achterkant van je gloednieuwe iPhone X breekt?

    Stap 24

    We hopen dat je onze 22-delige demontagemaaltijd lekker vond. Wij vonden het in ieder geval zeer voedzaam.

    Stap 25 — Laatste gedachten

    De iPhone X verdient 6 van de 10 punten op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst te repareren):