Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

Demontage van de iPhone 8

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

    Maak een titel aan.

    Stappen

    Stap 1

    De 8 heeft best wat slicke nieuwe technologie, maar is het genoeg om zomaar het getal omhoog te gooien? Oordeel zelf:

    Stap 2

    Nu kunnen we eindelijk onze "teardownunder" beginnen! Deze telefoon begint steeds bekender aan te voelen, en bevat deze keer de volgende features:

    Stap 3

    Voordat we deze telefoon helemaal leeghalen, gaan we voor de röntgenstralen!

    Stap 4

    Tijd om te demonteren! Na het weghalen van de pentalobe-schroeven, hebben we wat warmte nodig als antidote tegen de waterdichte sluiting van het scherm.

    Stap 5

    Bij het openklappen van dit scherm, worden we begroet door het inmiddels bekende schermkabelplaatje. Maar in plaats van de vervloekte tri-point schroeven, zijn we verheugd mede te kunnen delen dat het dit keer Phillips #000 schroeven zijn!

    Stap 6

    We rekken ons alvast warm om de kleefstrips van de batterij los te trekken en zien dan dat er deze keer nog eens twee bij zijn gekomen ten opzichte van wat we gewend zijn.

    Stap 7

    Nu dat deze sappige batterij eruit is, kunnen we 'm eens goed vergelijken met mededingers voor de beste batterij!

    Stap 8

    We plukken de hoofdcamera weg om de weg tot het logic board vrij te maken.

    Stap 9

    Bij het vervolgen van onze queeste, stuiten we op heel wat grillige kabels en plaatjes!

    Stap 10

    Het laatste obstakel op weg naar het goud van het logic board: deze kleine, verborgen schroef, die we vinden onder de waterdichte, siliconen sluitingen!

    Stap 11

    Tromgeroffel, alstublieft—het is weer tijd voor de chips! Onze speciale dank gaat uit naar de mensen van TechInsights voor hun hulp bij het ontleden van dit silicoon:

    Stap 12

    En aan de achterkant:

    Stap 13

    Stap 14

    Met het logic board uit elkaar kunnen we nu plastic onderdelen ontleden. De onderdelen van vandaag zijn de speaker en de barometrische vent.

    Stap 15

    De achterkant lijkt wat dunbevolkt te zijn qua onderdelen, maar we vinden nog steeds een aantal dingen die het onderzoeken waard zijn.

    Stap 16

    We doen een poging om de glazen achterkant los te krijgen, maar na veelvuldig gebruik van warmte en water, hebben we ons een weg onder het versterkingspaneel door gebaand.

    Stap 17

    We vestigen onze aandacht weer op het inmiddels welbekende scherm om ook daar de laatste features los te halen.

    Stap 18

    En dat was het dan! Tenminste, voor nu—we hebben nog wat woorden en foto's voor jullie klaarstaan die we zullen publiceren in de komende dagen!

    Stap 19 — Laatste gedachten

    De iPhone 8 verdient 6 van de 10 punten op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst om te repareren):