Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

MacBook Pro 13" Function Keys eind 2016 Vervanging van de batterij

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de twee 3.1 mm lange schroeven die het batterijbord bevestigen, te verwijderen.

      Stap 2

      Het batterijbord zit permanent aan de batterij bevestigd. Zorg daarom dat je extra goed checkt of het batterijbord er met de batterij uit kan komen, zonder daarbij andere onderdelen te beschadigen.

      Stap 3

      De vloeibare lijmverwijderaar die met je iFixit-kit geleverd wordt kan de anti-reflectieve coating in het scherm van je MacBook Pro aantasten.

      Stap 4

      Nu je MacBook Pro volledig is klaargemaakt, is het tijd om ook jezelf klaar te maken voor de reparatie.

      Stap 5

      Trek de zwarte, rubberen sluiting van de fles met lijmverwijderaar.

      Stap 6

      Dien een aantal druppels lijmverwijderaar toe onder de voorkant van de batterijcel die het dichtst bij de ventilator gelegen is.

      Stap 7

      Til de voorkant van je MacBook Pro een klein beetje op om de vloeibare lijmverwijderaar onder de batterijcel te laten stromen.

      Stap 8

      Na 2-3 minuten schuif je een plastic kaar onder de kant van de batterijcel waar je de lijmverwijderaar hebt aangebracht.

      Stap 9

      Duw de kaart voorzichtig verder onder de batterijcel om ook verder de lijm die het aan de behuizing bevestigt los te krijgen.

      Stap 10

      Draai de kaart om de batterijcel omhoog te tillen totdat deze volledig loskomt van de aluminium behuizing.

      Stap 11

      Laat de plastic kaart tijdelijk op z'n plek zitten.

      Stap 12

      Herhaal de vorige zes stappen om de andere buitenste batterijcel, aan de overkant, van de behuizing te scheiden.

      Stap 13

      Om de middelste batterijcel te verwijderen, til je eerst de achterkant van je MacBook Pro op en laat je deze leunen op een stuk schuim of een boek, zodat de stroom van de lijmverwijderaar van het logic board weg zal lopen.

      Stap 14

      Gaten in de aluminium behuizing tussen de middelste batterijcel en het trackpad kunnen ervoor zorgen dat de lijmverwijderaar niet volledig onder de batterijcel stroomt.

      Stap 15

      Schuif een plastic kaart onder een van de zijkant van de middelste batterijcel.

      Stap 16

      Gebruik de kaart om de batterijcel omhoog te duwen totdat deze volledig loskomt van de aluminium behuizing.

      Stap 17

      Til de batterij op en verwijder deze.