Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

MacBook Pro 13" Retina-scherm eind 2013 Vervanging van de batterij

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      Verwijder de vijf 3.7 mm lange T5 Torx-schroeven die de batterij aan de bovenste behuizing bevestigen.

      Stap 2

      De lijmverwijderaar die in de batterijvervangingskit van iFixit meegeleverd wordt, kan de antireflectieve coating van het scherm van je MacBook Pro aantasten.

      Stap 3

      Als je een iFixit-batterijkit met vloeibare lijmverwijderaar hebt, is het tijd om jezelf klaar te maken.

      Stap 4

      Trek de rubberen dop van de fles met lijmverwijderaar.

      Stap 5

      Dien een aantal druppels lijmverwijderaar in gelijke mate toe onder de zijkant van de meest rechtse batterijcel.

      Stap 6

      Als je geen vloeibare lijmverwijderaar hebt, kun je een warme iOpener gebruiken om de lijm die de batterij aan de bovenste behuizing bevestigt te verwarmen en verzachten. Vervolgens kun je de batterijcel omhoog duwen.

      Stap 7

      Duw een plastic kaart tussen de meest rechtse batterijcel en de bovenste behuizing en snijd de lijm ertussen door.

      Stap 8

      Gebruik de plastic kaart om de meest rechtse batterijcel uit de achterste behuizing te wrikken.

      Stap 9

      Herhaal deze procedure met de naastgelegen batterijcel:

      Stap 10

      Laat je plastic kaart tijdelijk onder de twee meest rechtse batterijcellen zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de cellen en de behuizing hecht.

      Stap 11

      Herhaal de bovengenoemde procedure om de twee linkse batterijcellen van de bovenste behuizing te scheiden.

      Stap 12

      Laat de tweede plastic kart in de hoek tussen de twee linkse batterijcellen zitten.

      Stap 13

      Om de twee laatste, middelste batterijcellen van de behuizing te scheiden, dien je wat meer druppels lijmverwijderaar (of je iOpener) toe onder iedere batterijcel.

      Stap 14

      Trek de kaart weer weg en steek deze vervolgens ongeveer twee centimeter tussen de rechter middelste batterijcel en de bovenste behuizing en scheid ook hier de lijm van de cel.

      Stap 15

      Bij deze stap aangekomen, zouden de buitenste batterijcellen inmiddels los moeten zijn gekomen en zou je enkel nog wat weerstand voelen bij de twee middelste cellen. Als dit niet zo is, ga dan terug en herhaal de stappen om de buitenste cellen los te maken.

      Stap 16

      Verwijder de batterij.