Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Stap 15
Place one probe at each end of the circuit or component you want to test. It doesn't matter which probe goes where; resistance is non-directional.
  • Place one probe at each end of the circuit or component you want to test.

  • It doesn't matter which probe goes where; resistance is non-directional.

  • If your multimeter reads close to zero, the range is set too high for a good measurement. Turn the dial to a lower setting.

  • If you set the range too low, the multimeter simply reads 1 or OL, indicating that it is overloaded or out of range. This won't hurt the multimeter, but we need to set the dial to a higher range.

  • The other possibility is that the circuit or component you are testing doesn't have continuity—that is, it has infinite resistance. A non continuous circuit will always read 1 or OL on a resistance test.

Posiziona un puntale su entrambi i poli del circuito o del componente che vuoi testare.

Non è importante la posizione dei due puntali, la resistenza non ha polarità.

Se il multimetro leggerà valori molto vicini allo zero, significa che il range settato è troppo alto. Imposta un range piu basso ruotando il selettore.

Se imposti un range troppo basso, il multimetro leggerà 1 oppure OL che indica il sovraccarico oppure il fuori scala. Questo non danneggerà il multimetro ma indica che dobbiamo impostare con il selettore una scala più alta.

L'altra possibilità è che il circuito o il componente che stai testando non ha continuità/è interrotto, quindi ha infinita resistenza. Un circuito interrotto segnerà sempre 1 o OL su un test di resistenza.