Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands
Stap 11
Sometimes removing the connector from its socket isn’t enough; an additional step or two is required to free up the cable. Here we have a Lightning port ribbon cable that is lightly glued into place. To remove it, carefully slide a spudger or guitar pick underneath the cable, freeing it from the adhesive.
Glued-Down Cables
  • Sometimes removing the connector from its socket isn’t enough; an additional step or two is required to free up the cable. Here we have a Lightning port ribbon cable that is lightly glued into place.

  • To remove it, carefully slide a spudger or guitar pick underneath the cable, freeing it from the adhesive.

  • For particularly delicate or stubborn cables, a little heat from a heat gun, hair dryer, or our handy iOpener will help soften the adhesive.

Soms is het niet voldoende om de kabel uit het contact te verwijderen, maar zijn er een of twee stappen meer benodigd. Neem bijvoorbeeld de Lightningpoort-lintkabel op deze foto, die is vastgelijmd aan de behuizing.

Om deze kabel te verwijderen, schuif je op voorzichtige wijze een spudger of plectrum onder de kabel, zodat deze loskomt van de lijm.

Bij kabels die erg kwetsbaar of juist moeilijk te verwijderen zijn, kan het helpen om een heteluchtpistool, föhn of onze handige iOpener te gebruiken om de lijm los te krijgen.