Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

MacBook Air 13" eind 2020 Vervanging van de batterij

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig
      Compare your new replacement part to the original part—you may need to transfer remaining components or remove adhesive backings from the new part before installing.
      '''***To reassemble your device, follow the above steps in reverse order.'''***
      Take your e-waste to an [[E-Waste|R2 or e-Stewards certified recycler|new_window=true]].
      Repair didn’t go as planned? Check out our [link|https://www.ifixit.com/Answers/Device/MacBook%20Air%2013%22%20Late%202020|Answers community] for troubleshooting help.

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1 — Verwijder het schild op de trackpadkabel

      Gebruik een T4 Torx-schroevendraaier om de twee 1.4 mm lange schroeven die het schild op de trackpadkabel bevestigen los te schroeven.

      Stap 2

      Verwijder het schild dat over de trackpadkabel heen is geplaatst.

      Stap 3 — Koppel de trackpadkabel los

      Gebruik het platte einde van je spudger om de aansluiting van de trackpadkabel uit het contact omhoog te duwen.

      Stap 4

      Trek de trackpadkabel voorzichtig van de batterij af.

      Stap 5 — Verwijder de schroeven uit de batterijhouder

      Gebruik een T4 Torx-schroevendraaier om de twee 2.6 mm lange schroeven, die de batterijhouder aan de behuizing bevestigen, te verwijderen.

      Stap 6 — Verwijder de kleefstrips van de batterijhouder

      De batterijcellen van de MacBook zijn als een module aan de metalen batterijhouder bevestigd, welke weer met zes uitrekbare kleefstrips aan de behuizing is bevestigd.

      Stap 7

      Pak een treklip van een van de kleefstrips en trek deze langzaam maar zeker onder de batterij vandaan.

      Stap 8

      Herhaal de vorige stappen ook voor de kleefstrips aan de rechterzijde van de batterij.

      Stap 9 — Verwijder de batterij

      Verwijder de batterijmodule.