Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

MacBook Pro 16" 2019 Vervanging van de logic board module

Handleidingsbenodigdheden

Uitschakelen van de Auto Boot

MacBook Pro 16" 2019 Vervanging van de onderste behuizing

MacBook Pro 16" 2019 Loskoppelen van de batterij

MacBook Pro 16" 2019 Vervanging van het trackpad

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1 — Koppel het schermbord los

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de cover op de flexkabel van het schermbord bevestigen te verwijderen.

      Stap 2

      Verwijder vervolgens, met behulp van een T3 Torx-schroevendraaier, de twee 1.6 mm lange schroeven die de beugel over de kabelaansluiting van het schermbord bevestigen.

      Stap 3

      Duw de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging uit het contact op het schermbord om deze los te koppelen.

      Stap 4 — Verwijder de covers over de scharnieren

      Verwijder, met behulp van een T3 Torx-schroevendraaier, de vier 2.0 mm lange schroeven uit de covers op de scharnieren (twee aan iedere zijde).

      Stap 5

      Verwijder de twee covers van de scharnieren.

      Stap 6 — Koppel de kabelaansluitingen van de Touch ID en de hoofdtelefoonjack los

      Verwijder, met behulp van een T3 Torx-schroevendraaier, de twee 2.4 mm lange schroeven die de beschermbeugel over de Touch ID- en de hoofdtelefoonjackaansluitingen bevestigen.

      Stap 7

      Koppel de flexaansluiting van de hoofdtelefoonjack los door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 8

      Koppel de aan-/uitknop en de Touch ID-sensor los door de aansluiting in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 9 — Koppel de aansluitingen van de Touch Bar en de schermhoeksensor los

      Verwijder, met behulp van een T3 Torx-schroevendraaier, de twee 1.5 mm lange schroeven die de beschermbeugel op de aansluitingen van de Touch Bar-digitizer en de schermhoeksensor bevestigen.

      Stap 10

      Schuif de beugel, met behulp van een pincet, richting de zijkant van de MacBook Pro totdat deze loskomt uit de bevestigingsklem op het logic board.

      Stap 11

      Koppel de kabel van de schermhoeksensor los door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 12 — Koppel de aansluiting van het Touch Bar-scherm los

      Verwijder, met behulp van een T3 Torx-schroevendraaier, de twee 1.9 mm lange schroeven die de beugel op de kabelaansluiting van het Touch Bar-scherm bevestigen.

      Stap 13

      Koppel de kabel van het Touch Bar-scherm los door de aansluiting in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 14 — Koppel de Thunderboltkabels los

      Verwijder, met behulp van een T3 Torx-schroevendraaier:

      Stap 15

      Verwijder de beschermbeugels van beide Thunderboltcontacten.

      Stap 16

      Gebruik een spudger om de linker Thunderbolt-flexkabel los te koppelen door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 17

      Herhaal deze stap om de Thunderbolt-aansluiting aan de andere kant ook los te koppelen.

      Stap 18 — Koppel de toetsenbordkabel los

      Peuter de tape die over de toetsenbordkabelaansluiting zit los.

      Stap 19

      Gebruik een spudger om de lange sluitklem op de ZIF-aansluiting van de toetsenbordkabel omhoog te duwen.

      Stap 20

      Koppel de toetsenbordkabel los door deze uit het contact op het logic board te schuiven.

      Stap 21 — Koppel de rechterspeaker los

      Peuter de tape die over de kabelaansluiting van de linkerspeaker zit los.

      Stap 22

      Open de sluitklem om de ZIF-aansluiting van de linkerspeakerkabel door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 23

      Koppel de linkerspeaker los door de kabel weg te trekken van het logic board totdat deze los komt uit het contact.

      Stap 24 — Koppel de linkerspeaker los

      Peuter alle tape die over de kabelaansluiting van de rechterspeaker zit los.

      Stap 25

      Open de sluitklem op de ZIF-aansluiting van de rechterspeakerkabel door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 26

      Koppel de rechterspeaker los door de kabel weg te trekken van het logic board totdat deze zich losmaakt uit het contact.

      Stap 27 — Koppel de backlight van het toetsenbord los

      Peuter alle tape die over de eerste kabelaansluiting van de backlight zit los.

      Stap 28

      Open de sluitklem van de ZIF-aansluiting van de backlight van het toetsenbord door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 29

      Koppel de backlight van het toetsenbord los door de kabel van het logic board weg te trekken totdat deze los komt uit het contact.

      Stap 30 — Koppel de rechter ventilator los

      Peuter alle tape die over de rechter ventilatoraansluiting heen zit los.

      Stap 31

      Open de sluitklem van de ZIF-aansluiting van de rechter ventilator door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 32 — Koppel de linker ventilator los

      Peuter alle tape die over de linker ventilatoraansluiting zit los.

      Stap 33

      Open de sluitklem van de ZIF-aansluiting van de linker ventilator door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 34 — Koppel de andere toetsenbordbacklight los

      Trek alle tape die over de backlightaansluiting van het toetsenbord heen zit los.

      Stap 35

      Open de sluitklem op de ZIF-aansluiting van de backlight van het toetsenbord door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 36 — Koppel de microfoonopstelling los

      Trek alle tape over de aansluiting van de microfoonopstelling los.

      Stap 37

      Open de sluitklem op de ZIF-aansluiting van de microfoonopstelling door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 38 — Koppel de antennebundel los

      Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de enkele 2.9 mm lange schroef die de antennekabelbundel bevestigt los te schroeven.

      Stap 39

      Koppel alle drie de antennekabels los door deze een voor een uit hun contact omhoog te duwen.

      Stap 40 — Verwijder de schroeven uit het logic board

      Verwijder alle elf schroef die de logic board module bevestigen:

      Stap 41 — Verwijder het logic board

      Trek (maar verwijder het nog niet) de rubberen trildemper weg van de kleefstrip die het op de ventilator bevestigt.

      Stap 42

      De logic boardmodule past vrijwel precies, maar je kunt het jezelf makkelijker maken om te verwijderen door eer spudger onder de linkerzijde van het logic board te steken en het logic board vanaf hier lichtjes omhoog te duwen.

      Stap 43

      Verwijder het logic board door deze op te tillen vanaf de linkerzijde.

      Stap 44

      Bij het reïnstalleren van de logic boardmodule: