Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

MacBook Pro 13" Touch Bar 2018 Vervanging van de batterij

Handleidingsbenodigdheden

Uitschakelen van de Auto Boot

MacBook 13" Touch Bar 2018 Vervanging van de onderste behuizing

Loskoppelen van de batterij

MacBook Pro 13" Touch Bar 2018 Vervanging van het trackpad

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1 — Schroef het batterijbord los

      Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de twee 3.2 mm lange schroeven van het batterijbord te verwijderen.

      Stap 2 — Bescherm het scherm en toetsenbord

      De vloeibare lijmverwijderaar die mee wordt geleverd in je kit kan schade veroorzaken als het in contact komt met het scherm of toetsenbord van je MacBook Pro.

      Stap 3 — Bescherm de speakers

      Het is belangrijk om de speakers, voordat je de batterij verwijdert, aan beide kanten te beschermen. De speakers zitten vastgelijmd, net als de batterij—dus als de lijmverwijderaar onder de speakers komt, kunnen deze loskomen en gaan trillen na deze reparatie.

      Stap 4

      Druk met je spudger op de gehele zijkant van het stuk tape om deze aan de aluminium behuizing van je MacBook Pro te bevestigen en zo de speaker van de batterij af te schermen.

      Stap 5

      Herhaal de vorige twee stappen aan de overkant om ook de rechterspeaker af te schermen van de batterij.

      Stap 6 — Til de rechterkant omhoog

      Om de stroom van de lijmverwijderaar enigszings te controleren en deze van de speakers weg te geleiden, til je de rechterkant van je MacBook Pro een paar centimeter op en leg je deze op een boek of een stuk schuim.

      Stap 7 — Bescherm je ogen en je huid

      Nu je MacBook Pro volledig is klaargemaakt, is het tijd om ook jezelf klaar te maken voor de reparatie.

      Stap 8 — Open de lijmverwijderaar

      Trek de zwarte, rubberen sluiting van de fles met lijmverwijderaar.

      Stap 9 — Dien de lijmverwijderaar toe

      Dien een aantal druppels lijmverwijderaar toe onder de meest rechtse batterijcel.

      Stap 10 — Haal de meest rechtse batterijcel los

      Steek, na een aantal minuten, een hoek van een plastic kaart onder de meest rechtse batterijcel, beginnend bij de voorkant.

      Stap 11 — Alternatieve methode: scheid de batterijcel met flosdraad

      Als het je niet lukt om een kaart onder de batterijcellen te krijgen, kun je als alternatief proberen een stuk flosdraad onder de batterijcel te rijgen. Trek deze, in een zagende beweging, van links naar rechts om de lijm onder de cel te scheiden.

      Stap 12 — Til de linkerkant omhoog

      Herhaal de laatste aantal stappen om de meest linkse batterijcel los te halen.

      Stap 13 — Dien de lijmverwijderaar toe

      Dien een aantal druppels lijmverwijderaar toe onder de meest linkse batterijcel en wacht ongeveer twee minuutjes om de lijmverwijderaar in te laten trekken.

      Stap 14 — Scheid de meest linkse batterijcel

      Schuif een hoek van een plastic kaart onder de meest linkse batterijcel en scheid zo op voorzichtige wijze de lijm die het op z'n plek houdt.

      Stap 15 — Til de achterkant omhoog

      Til de achterkant van je MacBook Pro wat omhoog om de stroom van de lijmverwijderaar weg te geleiden van het gebied waar het toetsenbord en het logic board zich bevinden.

      Stap 16 — Dien de lijmverwijderaar toe

      Dien een aantal druppels lijmverwijderaar toe onder elk van de resterende drie batterijcellen.

      Stap 17 — Maak de linker middencel los

      De resterende twee kleinere batterijcellen zijn ieder bevestigd op een licht verhoogd deel van het aluminium frame van de MacBook.

      Stap 18

      Gebruik je plastic kaart om de overgebleven batterijcel aan de linkerkant los te maken van de behuizing.

      Stap 19 — Maak de binnenste rechtercel los

      Herhaal de vorige twee stappen om de overgebleven batterijcel aan de rechterkant los te maken.

      Stap 20 — Maak de middelste cellen los

      De laatste batterijcellen kunnen wat moeilijker te verwijderen zijn. Dien, indien nodig, wat meer lijmverwijderaar toe om het jezelf wat makkelijker te maken.

      Stap 21 — Verwijder de batterij

      Zorg dat je, voordat je de batterij verwijdert, de batterijaansluiting voldoende omhoog hebt getild om deze uit de weg van het batterijbord te houden.

      Stap 22 — Installatie van de batterij

      Dubbel-check of de batterij past en hoe deze moet worden gepositioneerd voordat je deze op z'n plek aanbrengt.