Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands

Demontage van de Samsung Galaxy Z Flip

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

    Maak een titel aan.

    Stappen

    Stap 1

    Doen de specs ertoe? Wel, voor $1,380 mag je wel verwachten dat je een grensverleggende telefoon in je handen krijgt, en in dit geval is dat ook zeker waar. De Flip overstijgt de Moto Razr, die we vorige week demonteerden:

    Stap 2

    We worden nog steeds altijd razend enthousiast als we weer iets in het röntgenapparaat van Creative Electron kunnen stoppen, en dit is geen uitzondering.

    Stap 3

    Het lijkt erop dat de Z Flip iets mooier dichtvouwt dan de Fold dat deed. Met andere woorden: er is minder sprake van een opening rondom het scharnier tussen de twee dichtvouwende delen.

    Stap 4

    Samsung spreekt van een 6.9-7.2 mm dikke telefoon, maar heeft dat gemeten zonder de plasticen frames die van de Fold komen (zoals aan rechterkant te zien is).

    Stap 5

    Samsung legt uit dat de scharniervegende "kwastjes" in de Z Flip—en we quoten het hier—gebruik maken van nylon vezels vervaardigd door micro-snijdtechnologie om zo vuil en stof af te weren.

    Stap 6

    Deze telefoon op zakformaat is de perfecte prooi voor onze meest mobiele toolkit tot nu toe, de Essential Electronics Toolkit—alles wat je nodig hebt, en niets wat je niet nodig hebt.

    Stap 7

    De Flip bevat een dicht, dubbellaags moederbord—in de industrie beter bekend als een substrate-like PCB. We kwamen deze technologie voor het eerst tegen in de iPhone X, en meer recent in de Note10.

    Stap 8

    Nog meer chips in deze siliconensandwich:

    Stap 9

    Stap 10

    We verwijderen twee batterijen voor UNLIMITED POWAHHH!*

    Stap 11

    Lock-Z folies in aanvalspositie! Deze vastgelijmde plasticen randen beschermen het primaire scherm—net zoals bij de Fold.

    Stap 12

    Het is tijd om dit vouwbare, ultra-dunne vouwglas te ontvouwen!

    Stap 13

    Het verwijderen van de "beschermende" tape over de scharnieren onthult de hoogste concentratie van ons paarse poeder tot nu toe.

    Stap 14

    Dit is hoe onze scharnieren eruit zien na onze stoftest. Wij zweren op Zeus dat we dit niet, op welke manier dan ook, in scène hebben gezet.

    Stap 15

    Samsung's Galaxy Z Flip kan zich dan wel op nieuwe manieren ontvouwen, maar de updates vormen zeker niet het tovermiddel voor opvouwbare telefoons.

    Stap 16 — Laatste gedachten

    De Samsung Galaxy Z Flip verdient 2 van de 10 punten op onze repareerdbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst te repareren):