Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands

Demontage van de iPhone 11

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

    Maak een titel aan.

    Stappen

    Stap 1

    Deze muntgroene machine is wellicht niet Apple's klapper van het jaar, maar is het desalniettemin waard om te worden gedemonteerd.

    Stap 2

    Alhoewel er geen "X" meer in deze iPhone te vinden is, stralen de X-rays (röntgen) er nog steeds recht doorheen, waardoor wij een inkijkje krijgen in wat ons te wachten staat.

    Stap 3

    Terug bij de buitenkant zien we dat de vanille-kleurige 11 het "iPhone"-opschrift ten opzichte van haar voorganger, de iPhone XR, achter zich heeft gelaten en nu enkel een gecentreerd Apple-teken vertoont.

    Stap 4

    De logica achter wat een smartphone nu precies "Pro" maakt, hebben we nog steeds niet ontdekt. Wel weten we dat je heden ten dage geen pro meer hoeft te zijn op een iPhone open te krijgen.

    Stap 5

    Hoewel deze telefoon niet pro genoeg is om een telefotocamera te hebben, heeft het wel de verbeterde 'wide' en 'ultrawide' sensoren en lenzen die beide Pro modellen ook hebben. Daardoor heeft deze iPhone een snellere sluitertijd, een breder ISO-spectrum en de mogelijkheid tot een nachtmodus.

    Stap 6

    Met het verwijderen van het logic board komt er een heleboel smakelijke silicoon mee:

    Stap 7

    Deze rechthoekige batterij wordt vastgehouden met een totaal van zes GBs (Gestoord-kleverige Batterij-strips) en vertoont helaas niet hetzelfde gemakkelijke verwijderingsproces als de Pro-telefoons - om alle kleefstrips gegrond te verwijderen, zul je de luidspreker plus de trilmotor moeten verwijderen.

    Stap 8

    Nu we de achterkant van de behuizing vrijwel helemaal uitgehold hebben, eindigen we met een röntgenfoto die toch wat vragen oproept. Ondanks het gebrek aan een tweede batterij-aansluiting kunnen we het niet laten ons te verbazen over deze oplaadspoel die we hier zien.

    Stap 9

    Dat was het dan wat betreft iPhone's voor dit jaar! Geen nieuwe iPhone's meer tot volgend jaar, alsjeblieft. Tenzij..

    Stap 10 — Laatste gedachten

    De iPhone 11 verdient 6 van de 10 punten op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst te repareren):