Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

MacBook Pro 13" Touch Bar eind 2016 vervanging van de batterij

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1 — Schroef het batterijbord los

      Gebruik een T5 Torx schroevendraaier om de twee 3.2 mm schroeven van het batterijbord te verwijderen.

      Stap 2 — Bescherm het scherm en toetsenbord

      De vloeibare lijmverwijderaar die in je kit zit kan aanzienlijke schade veroorzaken als het in contact komt met het scherm of toetsenbord van je MacBook Pro.

      Stap 3 — Bescherm de speakers

      Voordat je de batterij verwijdert, is het belangrijk dat je de speakers aan beide kanten beschermt. De speakers zitten, net zoals de batterij, vastgelijmd - als de vloeistof dus onder de speakers komt, kan het zijn dat de lijm los gaat laten en je speakers los in je laptop komen te zitten.

      Stap 4

      Strijk je spudger langs de gehele zijkant van de tape zodat deze goed vastzit aan de aluminium behuizing van je MacBook Pro en je speakers veilig gescheiden is van je batterij.

      Stap 5

      Herhaal de vorige twee stappen aan de andere kant om ook de rechterspeaker van de batterij te scheiden.

      Stap 6 — Til de rechterhoek op

      Om de stroomrichting van de lijmverwijderaar te kunnen controleren en ervoor te zorgen dat deze niet richting de speakers loopt, til je de rechterhoek van je MacBook Pro een paar centimeter omhoog en leg je er een boek of stuk schuim onder.

      Stap 7 — Bescherm je ogen en huid

      Nu je MacBook er helemaal klaar voor is, is het tijd om jezelf klaar te maken.

      Stap 8 — Open de lijmverwijderaar

      Trek de zwarte rubberen kurk van de fles van de lijmverwijderaar.

      Stap 9 — Dien de lijmverwijderaar toe

      Druppel een aantal druppels lijmverwijderaar onder de meest rechtse batterijcel.

      Stap 10 — Scheid de buitenste rechter batterijcel

      Steek, na een aantal minuten, de hoek van een plastic kaart onder de buitenste rechter batterijcel, beginnend aan de voorkant.

      Stap 11 — Alternatief: scheid de batterij met flosdraad

      Als het niet lukt om de kaart onder een van de batterijcellen te krijgen, kun je een stuk (flos)draad onder de batterijcel trekken. Trek het in een zaagbeweging van de ene naar de andere kant om de lijm te verwijderen.

      Stap 12 — Verhoog de linkerkant

      Herhaal de laatste paar stappen om de buitenste linker batterijcel los te krijgen.

      Stap 13 — Dien de lijmverwijderaar toe

      Dien een aantal druppels lijmverwijderaar toe onder de buitenste linker batterijcel en wacht ongeveer twee minuten zodat het in kan trekken.

      Stap 14 — Maak de buitenste linkercel los

      Schuif een hoek van een plastic kaart onder de buitenste linker batterijcel en scheid voorzichtig de lijm van de batterij.

      Stap 15 — Verhoog de achterkant

      Verhoog, als volgende stap, de achterkant van je MacBook Pro om ervoor te zorgen dat de de lijmverwijderaar niet richting het toetsenbord/logic board stroomt.

      Stap 16 — Dien de lijmverwijderaar toe

      Dien een paar druppels lijmverwijderaar toe onder elk van de drie overgebleven batterijcellen.

      Stap 17 — Maak de binnenste linkercel los

      The overgebleven twee kleinere batterijcellen liggen beide op een ietwat verhoogd deel van het aluminium frame van je MacBook.

      Stap 18

      Gebruik je plastic kaart om de overgebleven batterijcel aan de linkerkant helemaal los te maken.

      Stap 19 — Maak de binnenste rechtercel los

      Herhaal de vorige twee stappen om de overgebleven batterijcel aan de rechterkant los te krijgen.

      Stap 20 — Maak de middelste cel los

      De laatste batterijcel kan iets meer moeite kosten om los te maken. Dien, indien nodig, meer lijmverwijderaar toe om het jezelf iets gemakkelijker te maken.

      Stap 21 — Verwijder de batterij

      Verwijder de batterij.

      Stap 22 — Installatie van de batterij

      Dubbel-check of je nieuwe batterij goed past voordat je deze vastzet.