Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

MacBook Pro 13" Touch Bar eind 2016 vervanging van de logic board module

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1 — Verwijder de schroeven van de toetsenbordaansluiting

      Gebruik een Torx T3 schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven van het paneel van de toetsenbordaansluiting te verwijderen.

      Stap 2

      Verwijder het paneel van de toetsenbordaansluiting.

      Stap 3 — Ontkoppel het toetsenbord

      Gebruik een spudger om de toetsenbordaansluiting los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 4

      Stap 5

      Stap 6

      Stap 7 — Verwijder de schroeven van de Thunderbolt-poorten

      Door een T3 Torx schroevendraaier te gebruiken, verwijder je:

      Stap 8 — Ontkoppel de linker Thunderbolt-poorten

      Gebruik een spudger om de linker Thunderbolt-poort te ontkoppelen door het met een rechte beweging van het logic board te duwen.

      Stap 9 — Ontkoppel de rechter Thunderbolt-poorten

      Herhaal de vorige stop voor de rechter Thunderbolt-poortaansluiting: duw het vanaf de binnenkant omhoog en voorzichtig naar de zijkant.

      Stap 10 — Verwijder de schroeven van de Touch ID-aansluiting

      Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven die het beschermpaneeltje van de Touch ID en de 3.5 mm audio jackaansluitingen beschermen, te verwijderen.

      Stap 11

      Verwijder het paneeltje.

      Stap 12 — Ontkoppel de jackaansluiting van de koptelefoon

      Gebruik een spudger om de 3.5 mm audio jack flexkabel los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken.

      Stap 13 — Ontkoppel Touch ID

      Ontkoppel de flexkabel van de Touch ID en de aan-/uitknop door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 14 — Verwarm de Touch ID-kabel

      Voeg met behulp van een iOpener, warmtepistool of een föhn wat warmte toe om het kleefmiddel onder de flexkabel van de aan-/uitknop en de Touch ID te verzachten.

      Stap 15 — Wrik de Touch ID-kabel omhoog

      Steek voorzichtig een openingsplectrum onder de flexkabel om deze van het logic board los te krijgen en duw deze vervolgens naar de zijkant.

      Stap 16 — Verwijder de schroef van de Touch Bar digitizer

      Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de 1.9 mm schroef van het beschermpaneeltje van de aansluiting van de Touch Bar digitizer te verwijderen.

      Stap 17

      Verwijder het beschermpaneeltje.

      Stap 18 — Ontkoppel de Touch Bar digitizer

      Gebruik een spudger om de Touch Bar digitizer los te koppelen door de aansluiting in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken.

      Stap 19 — Verwijder de schroeven van het Touch Bar-scherm

      Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven in het beschermpaneeltje van de Touch Bar-schermaansluiting te verwijderen.

      Stap 20

      Verwijder het paneeltje.

      Stap 21 — Ontkoppel het Touch Bar-scherm

      Gebruik een spudger om de Touch Bar-schermaansluiting los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken.

      Stap 22 — Leg de microfoonaansluiting bloot

      Peuter de tape los die over het contact van de microfoonaansluiting heen zit.

      Stap 23 — Ontkoppel de microfoon

      Open de vergendeling van de ZIF-aansluiting van de microfoon kabel door deze in een rechte beweging omhoog te duwen, weg van het logic board.

      Stap 24

      Ontkoppel de microfoonkabel door deze naar achteren trekken - weg van de ventilator - totdat deze uit het contact glijdt.

      Stap 25

      Peuter vervolgens alle tape die over de aansluiting heen zit weg om de linkertweeter te bereiken.

      Stap 26 — Ontkoppel de linkertweeter

      Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de linkertweeter open door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 27

      Ontkoppel de kabel door deze in de richting van de tweeter te trekken totdat deze uit het contact glijdt.

      Stap 28

      Onder de flexkabel van de tweeter ligt een tweede ZIF-aansluiting, voor de linker hoofdspeaker.

      Stap 29 — Ontkoppel de linker hoofdspeaker

      Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de linker hoofdspeaker open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.

      Stap 30

      Ontkoppel de linker hoofdspeakerkabel door deze in de richting van de tweeter te treken totdat deze uit het contact glijdt.

      Stap 31

      Herhaal de laatste zes stappen om de tweeter en hoofdspeaker aan de rechterkant ook los te koppelen.

      Stap 32 — Ontkoppel de rechtertweeter

      Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de rechtertweeter open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.

      Stap 33

      Ontkoppel de kabel door deze in de richting van de tweeter te trekken totdat deze uit het contact komt.

      Stap 34

      Peuter alle tape los die de aansluiting van de rechter hoofdspeaker bedekt.

      Stap 35 — Ontkoppel de rechter hoofdspeaker

      Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de rechter hoofdspeaker open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.

      Stap 36

      Trek de kabel van de rechter hoofdspeaker in de richting van de tweeter totdat deze los komt uit het contact.

      Stap 37 — Ontkoppel de antennes

      Ontkoppel de eerste antenne door deze recht omhoog uit het contact te duwen.

      Stap 38

      Herhaal de vorige stap om de twee overgebleven antennekabels te ontkoppelen.

      Stap 39 — Verwijder de schroef van de antennebundel

      Gebruik een T5 Torx schroevendraaier om de 2.9 mm schroef die de bundel van de antennekabel vasthoudt te verwijderen.

      Stap 40 — Schroef het logic board los

      Verwijder alle tien schroeven die de logic board module vast houden:

      Stap 41 — Peuter de dempringen van de ventilator los

      Peuter (maar haal niet helemaal los) de twee rubberen dempringen los door het te scheiden van de lijm waarmee het aan de ventilatoren vast zit gemaakt.

      Stap 42 — Verwijder de logic board module

      De logic board module zit strak ingepast, maar je kunt het jezelf makkelijker maken door een spudger onder de linkerhoek te schuiven en deze lichtjes omhoog te duwen.

      Stap 43 — Logic board installatie

      Bij het weer in elkaar zetten van de logic board module: